Inlägg från: miracle maker |Visa alla inlägg
  • miracle maker

Har PCO och planerar syskon.

Tindra2011 skrev 2012-06-08 13:22:18 följande:
    JA men det är precis som mig och jag var 4 dagar efter provera kur igår 5 dagen idag och får bara på pappret. För mig har det tagit mellan 5-8 dagar efter avslutad kur tills jag fått mensen men jag har aldrig fått såhära förut :S

Okej då ska jag kolla upp det med privat.
    Dag 7 efter provera och mensen lyser med sin frånvaro. Har inte minsta lilla känning. Vad gör man??
  • miracle maker
    Tindra2011 skrev 2012-06-11 09:01:49 följande:
    Jag har fått min mens nu. Dag 4 på menscykeln. Då är det bara hålla tummarna för nästa ÄL, när den nu kommer..... Denna gång ska jag inte äta provera, har ätit den 4 månader och man ska helst inte äta den så många månader i rad enligt min läkare. Får se hur lång tid det tar för mig att få ÄL nu då....
    Måste man vänta på mensen innan man kan börja med Pergo? Ska man kontakta läkaren igen eller bara fortsätta vänta? Blir tokig. Skönt för dig att du kommit igång iaf! Kör du inte pergo?
  • miracle maker
    Treasures skrev 2012-06-11 09:54:04 följande:
    Miracle maker - kontakta din läkare innan du börjar med Pergotime, det kan ju vara bra att blöda ut innan så man har en ny fräsch slemhinna för ett ev befruktat ägg att fästa i. Slemhinnan borde ju vara ganska tjock nu efter proveran. Har du kollat så du inte är gravid redan?

Ja det låter ju vettigt att blöda ut... nej, har inte kollat om jag är gravid men den möjligheten känns lika med noll eftersom jag inte märkt av någon ÄL... men kanske ska ta ett test för säkerhets skull ikväll och är det negativt får jag kontakta läkaren imorgon.

hur går det för dig? nyfiken! 
  • miracle maker

Treasures -vad skönt att det gick så bra idag, jag tror stenhårt på ett plus för dig ;) Själv hann jag inte köpa nåt test igår efter jobbet men mensen kom med buller och bång imorse (dag 8) så på tors kör jag äntligen igång med pergo!

• miracle maker
    Treasures skrev 2012-06-14 19:40:29 följande:
    Usch, nu vill jag inte längre att det ska vara fredag imorgon, har en olustig känsla av att mensen kommer att komma mkt punktligt. Innan har det känts ganska hoppfullt men idag har det försvunnit.

Hur har det gått idag? Jag hoppas verkligen att mensen håller sig borta!
  • miracle maker

Håller tummarna för att det är falskt alarm! Är inne på dag 2 i pergokuren nu så det får bli en romantisk midsommarhelg

• miracle maker
    Treasures skrev 2012-06-15 20:11:40 följande:

Ja hoppet har ju väckts nu igen iaf.

Vad skönt att du är igång med Pergon nu. Kommer du göra nån kontroll med VUL för att se om nåt ägg mognar som det ska? Hur ska ni lägga upp sexandet? Lycka till! 

Jag ringde läkaren idag för att kolla just hur det blir med kontroll, hon var lite osäker sist jag var där om det skulle bli VUL eller enbart blodprov dag 21. Mottagningen var stängd idag så jag får ringa nästa vecka istället och se vad hon säger.

Ja, hur ska man lägga upp sexandet...?! När jag blev gravid med dottern körde vi fem dagar i rad och sen ytterligare en gång för säkerhets skull med en dags uppehåll. Det var ju ett vinnande koncept men så kommer det nog inte bli den här gången. Vid min förra ÄL låste det sig helt för mannen så då lyckades vi bara få till ett enda försök. Hoppas att prestationsångesten lagt sig lite nu så att vi kan göra ett maxat försök den här gången.

Tycker det är lite svårt att veta när ÄL blir. Sist fick jag ÄL på dag 15 men då åt jag Pergo dag 5-9. Nu äter jag dag 3-7 men vet inte om det innebär att ÄL kommer tidigare? Vilken dag började ni? Körde ni varje eller varannan dag?
  • miracle maker
    Treasures skrev 2012-06-16 10:52:28 följande:
    Nope, ingen bebis här inte, fått mens nu så jag behövde inte ens testa i morse. Pergon är nu uthämtad och jag börjar med dem på onsdag. Hoppas på att semester och Pergotime ska göra susen i juli! Miracle maker skriver mer som svar till ditt förra inlägg senare då jag sitter vid datorn.

Nej!!! Attans vad trist men skönt att du kommit igång med Pergo, nu är vi ju i stort sett jämsides. Jag tar min sista idag, ska bli spännande att se vad som händer. Vi försöker nog också varannan dag, har det som målsättning iallafall. Dock har maken just börjat med en medicinering som inverkar negativt på lusten så det är ett litet orosmoln på himlen, men vi får helt enkelt ta det som det kommer.

Lycka till ni med!! 
  • miracle maker
    maria7701 skrev 2012-06-18 14:17:03 följande:
    Hej alla,
    When I thought it was bad, it only got worse... Efter röntgenläkaren hade sagt det sag verkligen bra ut, jag hoppades att vi kunde börja med injektioner i augusti. Men... gynekologen sa att det sag inte bra ut alls. Jag har "säcktuba" på varje sida av äggstockarna. Det betyder att jag aldrig kommer kunna få barn på ett naturligt sätt igen, utan är beroende av IVF. Kännde mig helt hopplöst. Först tänkte jag att gynen hade fel patientinformation, för att röntgenläkaren hade sagt: "jag tycker att du kan blir gravid på naturligt sätt". Fattar inte att två läkare kan ha så olika tolkningar av samma bilderna. Gynekologen tänkte också att det var märkligt. Vi har försökt kontakta den här läkaran men har inte lyckas hittills.
    Orsaken av säcktuba är en infektion, t.e. appendicites,  som jag måste har haft efter min första graviditet. Har ingen aning alls vad den som kan va varit. Har inte varit sjuk alls, jag kommer inte ihåg att jag har haft någon feber i senaste åren. Har haft blodtestar innan och då fanns ingenting. Jag tror det här har ingen relation med min PCO.
    Thank God finns där fortfarande någonting: IVF, och vi har bestämt att vi vill ha det. Tyvärr måste vi betala allting själv för att vi redan har ett barn och sen får du ingenting i Stockholm. Kostar 32,000 för en behandling. Men kliniken har en mycket hög success rate, 45%. Ska gå på informationsmöte på onsdag. Hade mycket på jobbet, även i helgen, men kunde prata mycket om det, och det var skönt. Det är så mycket att smälta nu. Att fattar att vi kan inte har ett barn på naturligt sätt längre.  Den här månad har varit den värsta månad av hela mitt liv.
    Tack för alla stöd!!!! Och lycka till!
    Åh vilket jobbigt besked, jag känner verkligen med dig. Hur gick infomötet idag?

Här känns det lite deppigt. Biverkningarna från makens medicinering har inte gett med sig ännu så det känns i stort sett omöjligt att göra ett syskonförsök den här cykeln. Men vi har väl ett par dagar till på oss ännu så än finns det ett litet hopp kvar.
  • miracle maker

Treasures - jag är på dag 9 idag. Förra gången fick jag äl på dag 14 el 15 men nu började jag med pergo två dagar tidigare så kanske kommer äl tidigare då? Jag har inte börjat testa med stickor och har inte bestämt om jag ska göra det heller. Jag tänker att om vi inte kan försöka kanske det är bättre att inte veta... Läkaren har semester så det blir inget vul heller men blodprov på dag 21. Ja, visst är det jobbigt för mannen också, han hade prestationsångest redan innan så det var ju verkligen dålig tajming. Men jag försöker flytta fram horisonten, om ett år spelar kanske en månad hit eller dit ingen roll. Jag missade faktiskt första chansen med pergo för tre år sen också då jag fick världens influensa samtidigt som äl, men månaden efter plussade jag med min finaste lilla dotter

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.