maria7701 skrev 2012-06-01 14:45:17 följande:
Välkommen nya Meja2001 och Skimmra!
Vad härligt Treasures!! Lycka till nu! Jag har altid mycket ont omkring ÄL, ibland även till 3 veckor efter. Jag tror man känns äggblåserna som växer och senare att den transporteras genom äggledaren. Men i vårt fall kan det tar mycket tid för att ibland så många äggblåserna växer.
Lycka till miracle maker med Provera och pergo om en stund!!
Själv känns det inte bra alls. Ingen positivt test, ingen mens.. Det är nu 3,5 vecka efter den positiva ÄL testen. Har gett upp hoppet nu. Och nu känns det lite som mensen ska kommer. Hade mycket ont i magen den här veckan, vet verkligen inte vad det var. Kännde många stingar i vänster sida på kvällen.
Så jag mejlade kliniken för att fråga om jag ska börja med Provera nu, eller kanske vänta på att mensen kommer av sig själv, så jag kan börja med hormoninjektioner senare. De sa att jag kanske inte hinner med allt detta för att de ska stänga tills midsommar. Vy fan!! Men jag fick en tid på måndag och då ska jag få en spruta för att starta mensen (visste inte att det fanns) eller om jag har fått mens, behandlingen ska starta. Oj oj oj jag är så trött på att vänta..... så snälla snälla mensen vill du komma i helgen??
Fyy vad jobbigt, hoppas verkligen att mensen kommer så att du kan sätta igång med behandling på måndag!! Är det helt säkert att du inte är gravid då, eller kan mensen utebli trots ÄL? Förstår vad du menar att du är trött på att vänta, vissa dagar känner jag bara för att lägga ner hela bebisverkstan. Det tar så oerhört mycket kraft och energi. Om jag bara visste att jag skulle bli gravid så skulle jag inte ha några problem med att vänta några månader, men ovissheten och oron äter liksom upp en inifrån.
Jag funderar på att testa LCHF nu. Har läst i andra trådar att många verkar få helt normala cykler med fina ÄL av det, så det kanske vore värt ett försök.
Hur går det för er andra?