• Emmmsan

Har PCO och planerar syskon.

Här kom mensen idag med dunder och brak, jösses vilken mensvärk jag haft.

Så imorgon blir det till att ringa gyn och boka vul och på torsdag börja med pergo. Äntligen!!!! Åhh va jag hoppas att det ska få kroppen att fungera som den ska.

• Emmmsan
    FruSen skrev 2012-09-03 13:10:38 följande:
    Läkaren ringde nyss och meddelade att proverna tydde på att jag haft äl. 1 eller 2 ägg bör jag ha släppt sa han och ingen blödning ännu. Nu är jag på dag 29 i cykeln, ska man avvakta ytterligare med att testa i och med äl var rätt sen? Tror jag hade äl på dag 18 eller 19.

Va spännande frusen! Håller tummarna för att det har tagit sig nu då. Kan ju vara värt att vänta några dagar till med att testa (fast jag vet att det är svårt hade nog själv inte kunnat hålla mig )
  • Emmmsan

Men vad är det jag läser! Har vi fått ännu ett plus i tråden! Stort Grattis fruSen!

Det är som sagt bara roligt när man läser att någon har plussat i tråden. Det ger en lite hopp!

• Emmmsan

Här är mensen över nu och imorgon tar jag sista tabletten pergotime. Sen på fredag ska jag på vul och se om pergon har gjort vad den ska . Hoppas hoppas det kommer fungera känns som att man läser om så många där inte enkeldos och ibland inte ens dubbeldos med pergotime fungerar.

Sambon är livrädd för att det ska bli fler ägg än ett så vi får tvillingar eller kanske trillingar. Så han tyckte först att vi inte skulle ha sex fören jag varit på vul. Men jag lyckades lugna honom med att nägon ägglossning kommer ändå inte att ske innan jag gjort vul (på dag 13).

• Emmmsan

Välkommen till tråden barbarmama!

Åhh jag är så nervös inför mitt vul imorgon. Har en känsla av att pergon inte har fungerat och jag kommer att bli såå ledsen om det visar sig vara så . Usch va jobbigt det här är. bara en evig väntan ju.

Hur har ni andra gjort när ni ska på vul och sånt, har ni sagt som det är på jobbet eller har ni dragit en vit lögn? Jag har sagt att jag ska till tandläkaren imorgon och förra gången sa jag att jag skulle på cellprovtagning. Men om jag måste dit fler gånger nu så vet jag inte vad jag ska säga. Jag vill inte säga som det är så alla får reda på att vi försöker skaffa ett till barn.

• Emmmsan

Fick tyvärr inga bra besked hos gyn idag. Hade en väldigt tunn slemhinna och ett litet ägg på ca 10 mm (är på dag 13 idag). Hon sa att det skulle kunna släppa sent i cykeln men hon trodde inte det. Men jag skulle vänta till dag 35 göra ett gravtest och sen börja med primolut och sen dubbeldos med pergo.

Trist som sjutton men jag väljer nog att ha lite hopp kvar på att det lilla ägget ska växa och släppa senare

Men nu blir jag lite nyfiken på hur det har varit för er andra när ni gjort vul. Vilken dag gjorde ni det på? Hur stort var ägget? Vet ni om det sen släppte? Och i så fall vilken dag?

• Emmmsan
    saramandis skrev 2012-09-18 12:54:57 följande:
    Jag har varit till IVF-kliniken dag och fick väldigt goda nyheter. Gjorde ett VUL som visade att jag hade en stor och fint ägg som kommer att lossa vilken dag som helst, så senare i dag blir de att ha ett ägglossningstest

Så hon sa att de såg lovande ut denna månad, om allt funkar som de ska, annars så fick jag utskrivet pergo och provera som jag ska börja med annars om de inte blir något resultat denna månad Känns så skönt att det börjar hända saker nu, känner mig mycket lungnare nu

Vilka bra besked! Håller tummarna för att det tar sig nu och att du inte behöver använda pergo och provera

Här händer det inte mycket. Har haft lite typiska ägglossningsflytningar idag men det har jag haft förut utan att det varit ägglossning så jag vågar inte hoppas något på det. Gjorde ett äl-test igår och då var det svaga strecket som jag fick förra veckan ännu svagare så jag antar att den lilla äggblåsan som jag hade i fredags har tillbakabildats??? Åhh tänk om man hade fått komma på ett till vul den här veckan för att se om den hade vuxit någe mer eller tillbakabildats. Men men det är ju bara att vänta och se. Så jobbigt bara att man går runt och tänker på det hela tiden.
  • Emmmsan

Åhh tjejer nu måste jag fråga er en sak igen. Nu på morgonen så upptäckte jag en ljus rosa/röd flytning! Någon som har varit med om det när ni ätit pergotime?

Nu snurrar tankarna ordentligt på mig vill jag lova. Nidblödning? Ägglossningsblödning? Mellanblödning? Vad sjutton kan det vara? Jag har aldrig varit med om det här förut. Borde jag ringa gyn?

Är på dag 19 idag kan jag ju tillägga.

• Emmmsan

Nää inte vad jag vet. Jag har kollat med äl-test men aldrig fått fullt utslag. Gyn trode inte ens att jag skulle få någon äl pga att äggblåsan bara var 10 mm på dag 13. Men jag skulle ändå vänta till dag 35 innan jag började med primolut nor igen så det kan ju inte vara helt omöjligt att det blivit äl ändå. Har ju dessutom haft väldigt vattniga och delvis trådiga flytningar senaste dagarna.

• Emmmsan

Saramandis: nää det var pyttelite jag blödde. Hade bara svagt färgade flytningar.

Idag har jag mensvärk till och från och är väldigt öm när jag trycker på nedre delen av magen. Jag tror inte blödningen var en nidblödning för det är nog för tidigt för det. Men jag hoppas ju förstås att det åtminstonde kunde vara pga äl. Men men det är väll bara att vänta och se. Är det äl så lär jag ju märka det på ett eller annat sätt om ca två veckor.

• Emmmsan
    saramandis skrev 2012-09-21 21:04:28 följande:
    Jag håller tummarna att det var en nidblödning eller ägglossningsblödning

Själv håller jag på att bli nojig, varför blir aldrig ägglossningstestet postivit? Läkaren nät ju så himla säker på att jag skulle få ägglossning inom några dagar? Hur länge har det tagit för er att få positivt test efter VUL?

Tack saramandis! Håller tummarna för att äl-testet visar fullt utslag för dig snart (om det inte redan gjort det dvs).

Har förresten hört att ibland kan stegringen av lh hormonet vara så kort att man missar det med äl-testet.
  • Emmmsan

Jag hoppas verkligen att det var ägglossning jag kände av i slutet på förra veckan! Hade ju verkligen massor med symtom på det. I så fall har jag bim i någon gång i slutet på nästa vecka.

Hoppas att du får göra ett blodprov så du ser om du haft äl. Skulle också vilja göra ett men har varit borta mycket ändå från jobbet så jag har inget mer att skylla på

• Emmmsan

Ja det blir det ju. Åhh va roligt då kan vi hoppas tillsammans och nöta eventuell gravsymtom .

Tycker verkligen att det är dags för oss att bli gravida nu så våra 08:or får små syskon

• Emmmsan

Det låter ju väldigt lovande saramandis. Visst var du väll där på dag 16? Om den då var 19 mm så måste den väll ha släppt. Håller tummarna!

• Emmmsan

Hmm vet faktiskt inte. Har inga som helst känningar. Men men det är nog för tidigt för det.

Har just nu lite bekymmer med att jag ska på 30 års fest på lördag. Funderar på om jag ska ta ett test innan dess. Det kan ju vara alldeles för tidigt (om jag nu hade äl i slutet på förra veckan) men med dottern fick jag å andra sidan ett svagt plus så tidigt (då skulle jag också på fest och gjorde ett gravtest för säkerhets skull). Ja vi får se hur jag gör.

• Emmmsan

Hur går det för dig Saramandis? Fått några symtom än som skulle kunna tyda på en eventuell graviditet? Gjort något test?

Jag var ju på den där 30-årsfesten igår och gjorde ett gravtest igår morse som var negativt . Men det var ju lite tidigt (äl+9) så jag hoppas det inte är kört än.

• Emmmsan

Nja. Vet inte riktigt. Sticker, drar och har lite ont i nedre delen av magen till och från. Men det kan lika gärna vara mens som är på gång. Man vet ju inte. Med dottern så plussade jag ju väldigt tidigt så då hade jag inga som helst symtom men sen var nog första tecknet att jag fick sån mensvärk att jag flera gånger trodde att mensen skulle komma.

Tänkte faktiskt också försöka hålla mig från att test tills på fredag.

• Emmmsan

Jag plussade imorse!!!!!!! Gjorde forst ett test fran testlagret dar det kom upp ett svagt streck som jag inte visste hur jag skulle tolka. Hade som tur var ett clear blue hemma som jag rotade fram och testade (i samma urin) och det gav snabbt ett fint plus! Jag ar sa lycklig!!!! Tararna sprutade nar det dar fina plusset dok upp.

• Emmmsan

Tack tjejer!

Treasure: ja jag åt pergotime den här cykeln. Det var första kuren och när jag var på vul på dag 13 så tyckte inte läkaren att äggblåsan hade vuxit tillräckligt. Hade dessutom en jätte tunn slemhinna så hon trodde inte att det skulle bli något den här cykeln och så tyckte hon att jag skulle ta en dubbelkur nästa cykel. Men äggblåsan och hinnan måste ha vuxit till sig ordentligt ändå, dom behövde bara några dagar extra Är nu ganska säker på att jag hade ägglossning runt dag 20-22 då jag hade mensvärk, var öm på ena sidan av magen (i trakterna för äggstocken) och dessutom fick en liten liten blödning i samma veva.

Sedan plussade jag på dag 34 .

Nu håller jag tummarna hårt för att pyret ska stanna kvar där inne och att vi får träffa det i juni!

Saramandis: hoppas du får ett pluss på stickan snart! det kanske helt enkelt var för tidigt att testa i fredags och att det var därför det var negativt.

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.