• Emmmsan

Har PCO och planerar syskon.

Har haft mensvärk nu till och från i ett par dagar. Har trot flera gånger att mensen ska komma men icke. vore ju på tiden om den kom nu fast undrar hu det blir då eftersom jag ska börja äta primolut den 22:a augusti? Om den nu kommer så hade jag ju gärna börjat med pergotime redan nu. Men gyn har ju semesterstängt så då kan jag ju inte få komma på koll. kommer inte ihåg hur länge dom skulle ha stängt.

• Emmmsan

[quote=65987185][quote-nick]FruSen skrev 2012-07-30 23:12:53 följande:[/quote-nick]Jag förstår att du vill börja med pergotime så fort som möjligt! Du kanske kan ringa till landstingets växel, de borde ju kunna skaka fram ett besked om när de öppnar igen? Semestern är ju inne på de sista veckorna för många nu. Eller kan det stå någon info på nätet kanske? Ska du också göra vul när du ätit pergotime? Har kollat runt i olika trådar och det verkar variera lite. Ibland görs det vul, ibland bara blodprov och ibland ingetdera. Jag ska ringa gyn och boka tid för vul när jag får min mens efter primolut-nor. Jag går till en liten privat gyn och jag tror inte dom har någon växel. Frågade när jag var där i början av sommaren vilka veckor dom skulle ha stängt men kommer inte ihåg vad hon sa . Hur som helst så om nu mensen skulle dyka upp så får jag väll prova ringa. har haft mensvärk till och från i tre dagar men idag har jag inte känt något så det kanske inte var mens på g. Bara kroppen som luras som vanligt . Blir så trött på detta! Längtar tills man är färdg med detta så man kan börja med p-piller igen och slipper analysera kroppen hela tiden. Man blir ju helt knäpp av det här.

• Emmmsan

Oj va konstigt mitt inlägg blev. Jag citerade frusens inägg. mitt svar börjar vid "Jag går till en liten privat gyn....".

• Emmmsan
    Meja2011 skrev 2012-08-01 10:41:33 följande:
    Jodå det går bra, tror jag=/ BIM idag, ingen mens men så fruktansvärt ont i brösten så det står härliga till, och molande värk i magen, men testet visar svagt svagt, slänger in en bild.

Knöckebrödet jag äter heter ryvita, och är det godaste knäckebrödet jag någonsin ätit, och som sagt bara 0,5 gram kolhydrater per skiva;)

Tindra: Vad skönt att dem äntligen ringde=) och att bollen är i rullning nu;)

Tycker mig se ett svagt svagt streck. Åhh va roligt Meja2011!!!! GRATTIS!!!! Så kul med plus i tråden då får man upp hoppet att det ska gå .
    Har du ätit pergotime den här månaden? (du har säkert skrivit om det men kommer inte ihåg )
  • Emmmsan

Va kul Frusen att det äntligen snart är dags för pergotime. hoppas det kommer ta sig på första kuren. Jag går själv och väntar på att få börja med primolut nor. Den 22:a augusti ska jag börja är det tänkt så det är ett tag kvar. Men oj va jag längtar. Då kanske man kan få upp hoppet igen och känna att det händer något. Fattar inte varför jag hade sån mensvärk förra helgen + måndagen för någon mens har då inte dykt upp. Tror ni det kan ha varit ägglossning? Verkar iof lite konstigt att man har ont så länge då??? Hur brukar ni känna av eran ägglossning? Får ni ont? hur länge i så fall? Ja man får ju förstås vänta och se. Var det ägglossning så lär det ju komma mens om ca 1-1 1/2 vecka eller kanske några gravsymtom för i så fall tror jag vi prickade in det ganska bra .

• Emmmsan
    Meja2011 skrev 2012-08-03 19:53:54 följande:
    Tack:) de e bara så svårt att ta in. Det ska vi försöka med, började ju inte så bra med art Meja satt i halsen och kipa efter andan, och jag till akuten pga astman haha men nu är allt bra och vi tar nya tag;) FruSen: härligt att snart få börja:) Emmsan: det kan det ju ha varit, jag har ont 2-3 dagar vid ägglossning. Sen brukarcdwg släppa, utom denna gång då det bara fortsatte.

Ok. Det låter ju lovande Då kanske det var ägglossning hittar iaf ingen annan förklaring på det. Så man kan ju alltid hoppas.
  • Emmmsan

Nu är det snart två veckor sedan jag hade den där "mensvärken" till och från i tre dagar. Om det nu var en ägglossning borde det ju visa sig inom dom närmsta dagarna. Tyvärr har jag inga stora förhoppningar på att det var det och även om det var det tror jag inte att det tog sig. Jag har i alla fall inte haft några symptom på det. Fast jag blir nog glad även om mensen skulle dyka upp då lär jag kunna starta med pergo tidigare.

Blir det ingen mens eller plus börjar jag med primolut nor nu den 22:a.

• Emmmsan
    Nca skrev 2012-08-15 20:32:17 följande:
    Har inte skrivit på någon vecka, har inte kännt mig helt hundra tyvärr. Var på gynakuten igår pga. att jag haft så ont i magen. De gjorde ett VUL, och då jag började prata om polycystiska äggstockar och grejor tittade hon på mig frågande - polycystiska äggstockar? Du har helt friska äggstockar vännen och så visade hon skärmen. De där dumma fula pärlbanden som funnits där innan var borta! Detta var helt ofattbart för mig. Dessutom fick jag ett positivt g-test. Jag har alltså haft så ont i magen för att jag är gravid.

Gårdagen var en av de bästa dagarna i mitt liv.

Nu önskar jag er lycka till och drar mig ur tråden. Hoppas på oändligt många bebisar för er!     

Grattis Nca!!!!!

Har hört tidigare om tjejer som fått diagnosen pco men att det sedan har försvunnit. Undrar vad det är som gör att det blir så?
  • Emmmsan
    Treasures skrev 2012-08-15 20:08:35 följande:
    Det gick bara bra idag med! Skrutten har växt som den ska, vi såg ett tydligt hjärta som pickade på och cystan har minskat med c:a två tredjedelar. Nu behöver det inte kollas mer utan förhoppningsvis får vi se ett friskt barn på RUL om c:a 10 veckor. Idag känns allt så bra så nu ska jag verkligen börja njuta av den här graviditeten!

Va skönt att cystan hade minskat och att skrutten hase växt som den ska . Ja se till att njuta av graviditeten nu!
  • Emmmsan

Står i valet och kvalet om jag ska ta ett gravtest imorgon bitti. Som jag skrev tidigare så kanske jag hade äl för lite mer än två veckor sedan och ingen mens jar dykt upp. Kan väll inte tänka mig att jag skulle vara gravid men har känt mig väldigt svullen om magen senaste dagarna och små stickningar i både magen och brösten. Det är säkert bara inbillningar och några extra kilon efter semestern men tänkte ta ett test så jag inte behöver gå runt och fundera så mycket på det.

Men oj va roligt det vore om det visade ett pluss och man fick överaska sambon imorgon kväll .

Jaja vi får se hur jag gör. vacklar fram och tillbaka. Ena stunden vill jag göra det men sen känns det bara larvigt. För hur stor är chansen liksom med den här krångliga kroppen?!

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.