• Emmmsan

Har PCO och planerar syskon.

Ja precis. Det blir bara jobbigt att gå runt och fundera på om man är gravid eller inte så då är det lika bra att göra ett test.

Åhh va jag skulle kunna ge mycket för att ha en regelbunden menscykel. Hoppas verkligen att pergon kommer att räta till den och ge ett plus

• Emmmsan
    saramandis skrev 2012-08-19 20:57:50 följande:
    Tog ett nytt grav-test i dag "för säkerhets  skull" och på de såg jag ett mycket svagt streck, om jag vilkar testet i dagsljus. Tror dock att de kan vara ett spök-test. De är väl vanligt med clearblue? Ska ta ett nytt test i morgon

Hur har det gått? Har du tagit något nytt test? Hoppas att det var ett svagt plus du såg och inte ett spökstreck.
  • Emmmsan

Nu har jag äntligen börjat med Primolut nor. Började en dag tidigare. Läkaren sa att jag skulle äta dom tio sista dagarna i augusti (på grund av att dom haft semesterstängt) men jag tänkte att en dag hit eller dit inte kunde göra så mycket Kunde ju inte hålla mig vill bara komma igång med pergo nu.

Åhh hoppas hoppas den kommer funka på mig!

• Emmmsan

Förresten. Är det någon av er som har ätit primolut nor? När har ni i så fall fått er mens? Kom den medan ni åt dom eller efter ni hade ätit dom i tio dagar? Glömde fråga läkaren det när jag var där.

• Emmmsan
    saramandis skrev 2012-08-21 19:47:26 följande:
    Jag har tagit två tester från Clearblue, och båda visar ett tunt typ sytrådssteck? Har aldrig fått så tidigare, har läst att de är andra som fått de och då var det spök test. Men ska ta ett nytt test i morgon med clearblue, som ju borde vara säkert och bra, tycker man ju =)

Hoppas det går bra för dig med primolut nu då, så du får börja med pergo, går du via landstinger där du bor eller privat? Jag hoppas att få en tid snart via privat klinik, de skulle skicka papperna i veckan =)  

Åhh va spännande håller tummarna för att du är gravid!

Jag går privat.
  • Emmmsan
    Meja2011 skrev 2012-08-21 19:51:34 följande:
    Ja jag har ätit, den har kommit 2-4 dagar efter sista tabletten. Jag får aldrig min mens när jag äter primolut eller provera, utan efter. Härligt att du fått komma igång=)

Ok. Ja efter att ha googlat lite nu så verkar det som att det oftast är så. Men jag har för mig att jag har läst om någon som har fått den medan hon åt primolut.
  • Emmmsan
    saramandis skrev 2012-08-23 20:59:17 följande:
    Har du gjort något test än?

Oj. glömde skriva det. men ja det var så klart negativt som ni redan listat ut . Nu hoppas jag att pergon ska hjälpa till en del på traven.
  • Emmmsan

Jag längtar också tills man får börja med p-piller igen så man inte behöver tänka så mycket över när man ska ha mens och ägglossning.

Och en sak är säker, när och om jag blir gravid igen så är det definitivt sista gången för det här har jag ingen lust att gå igenom igen.

• Emmmsan

Äntligen är sista tabletten primolut nor tagen (iaf för den här gången). Fy sjutton vilken dålig hy jag har fått av dom. Nu hoppas jag att mensen dyker upp snabbt så jag får börja med pergo snart

• Emmmsan

Men åhh va roligt Meja2011! GRATTIS!!!!!

Vet faktiskt inte hur provera påverkar en graviditet. Kanske kan du ringa och fråga. Hoppas det inte är någon fara iaf!

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.