Anonym (rainbow) skrev 2012-11-10 00:55:46 följande:
Hörrni kloka människor, nu måste jag fråga en grej!
Jag har skrivit lite med en kille och han verkar helt ok, och säger att han vill träffas, MEN, det kan ibland dröja flera dagar innan han går in och läser mina meddelanden och nu senast hade han läst ett men inte det andra (tecknen tog slut). Han är inte inloggad mellan de gånger han skriver men det kan ta uppemot en vecka mellan gångerna. Utifrån det han skrivit har han det väldigt körigt på jobbet just nu, men borde jag vara på min vakt här? Eller är han bara lite försiktig med någon han inte ännu träffat?
Som vanligt svårt att veta, jag skrev med en sån men la ner det. Tar för mycket kraft att ens veta om personen är seriös...då kommer allt annat till sen dessutom.
Spontant känns han inte seriös, hur körigt du än har på jobbet finns det väl alltid tio minuter över varannan dag (om inte på jobbet så hemma) för att åtminstone upprätthålla kontakten och bekräfta att man finns kvar.
Du måste känna av det själv men jag hade tackat för mig. Möjligen möjligen...om det verkar vara en otroligt bra person (vilket jag skulle tveka på eftersom den hör av sig så hattigt & bara läser ena mailet etc) att jag skulle skriva ett kort konkret brev med mina tankar och ge en sista chans. Men inget smörbrev