• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag tycker liknande.
    Är man bara kompisar är det inga problem med vänner av motsatt kön, snarare berikande.
    Men jag är väldigt skeptisk till att vara vän med ex eller dejter där känslor finns kvar från något håll. Som Xmag säger är det att be om problem. 

Inte helt schysst mot den nya partnern kan jag tycka. Även om man själv är säker på sin sak försätter man sin nya partner inför svåra situationer i onödan.

Sen är det som med allt, alla situationer är olika och det finns inget svar som är hugget i sten.

Finns barn med i bilden tycker jag det är stor skillnad, då får den nya partnern acceptera vänskapen...men det är klart att om känslor finns från något håll får man kanske hålla det på en lagom och lämplig nivå.

• Papito
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 19:35:35 följande:
    Jag hörde på han ,Ola,på Rixfm för länge sedan. Och han menade just det..att killar som har kvinnliga vänner..vill ligga. Alltid. Förr eller senare. Inte när de har partner såklart..men om chansen ges.
    Tror att det är väldigt vanligt...men kanske inte alltid. Haha .-)
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-11-06 19:49:33 följande:
    Jag och en manlig vän var båda singlar ett tag och pratade ganska mycket sex med varandra överlag och nån gång kom tanken upp att ha sex med varandra. Haha, världens skämt ju, nej jag ligger inte med mina vänner och han skulle nog inte ens fått upp den. 
    Haha..taskig du är!!!

Men jag tror att det är vanligare än man tror att kompisar kan tänka sig att ligga med varandra när de är singlar. Men jag tror absolut inte att det måste vara så.

Jag har haft väninnor som jag skulle ha hoppat i säng om hon hade lagt in en stöt (skulle själv aldrig lägga i en stöt och riskera vänskapen) men jag har och har haft en mängd väninnor där jag absolut inte skulle ha hoppat i säng....eller...visst, en del av dem hade jag säkert också kunnat sexa med vid rätt (fel) tillfälle ..men de genuina och bra vännerna försöker jag nog behålla som vänner. 
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 20:06:08 följande:

Hon var väl bara taskig mot sig själv...att han inte skulle få upp den?Tungan ute
    Men TANKEN dök upp iaf??!!(singelmorsan alltså) 
    Sant, jag tolkade det fel.
    Sen beror det väl på vad man menar med dejt, Var ni kompisar innan ni dejtade? Dejtade ni länge eller någon enstaka gång?

Jag menar, dejtade ni fyra-fem ggr ser jag ingen anledning till att ha kvar personen i sitt liv och riskera sitt seriösa förhållande.
    Å andra sidan, är det ex som man haft i 3 år kan det också vara en risk.

Jag har som grund att jag inte är vän med mina ex, inget jag bestämt utan det blir ofta så, ser liksom inte meningen med att fortsätta umgås, det funkade ju uppenbarligen inte, varför ska jag då riskera att sabba en bra relation? Jag träffade ju aldrig exen för att vara kompisar.
    Sen finns det alltid  undantag, så är det ju.
  • Papito
    Papito skrev 2012-11-06 19:59:37 följande:
    Haha..taskig du är!!!

Men jag tror att det är vanligare än man tror att kompisar kan tänka sig att ligga med varandra när de är singlar. Men jag tror absolut inte att det måste vara så.

Jag har haft väninnor som jag skulle ha hoppat i säng om hon hade lagt in en stöt (skulle själv aldrig lägga i en stöt och riskera vänskapen) men jag har och har haft en mängd väninnor där jag absolut inte skulle ha hoppat i säng....eller...visst, en del av dem hade jag säkert också kunnat sexa med vid rätt (fel) tillfälle ..men de genuina och bra vännerna försöker jag nog behålla som vänner. 
    Så då vet ni (b) och Tabben....ska det bli action på vår kompisdejt får ni ta initiativen, haha.

Men det blir kanske bara du & jag Tabben, (b) ska ju på grillkvällar i höstmörkret...attans, du har ju dina smågrabbar också!...blir ensam i stugan  
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-11-06 20:17:14 följande:
    Ja vi pratade om det, båda var ju singlar och sugna. Och för vår del hade det nog inte förstört vår vänskap om vi hade haft sex med varandra. Men ingen av oss var direkt lockade av tanken på att ha sex med den andre, det fanns ju ingen attraktion alls och det vore som att ha sex med sin syster eller bror. Vi skrattade mest åt tanken. 
    Men blev det inte lite mer laddat och spännande när ni väl började prata om det?
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-06 20:45:01 följande:

Kyss på er!

Och för övrigt tyckte jag att LMFS ordvits var rolig   
    Men så är du inte göteborgare...
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-06 20:45:01 följande:

Kyss på er!

Och för övrigt tyckte jag att LMFS ordvits var rolig   
    Du är skåning och börjar varje mening med "Naej..men.." Tungan ute

LMFS, träffade du kompisarna och föräldrarna? Hur gick det?
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-06 20:46:59 följande:

Nja vet inte om jag räknar dig som kompis direkt men om det är så du vill ha det så fine för mig
    Intressant...hur betitlar du mig då?

När svärmo...ehh, din mamma frågar varför du ler och ser så glad ut när du kollar i telefonen. Vad säger du då?

Haha...nätgalning..säger du!
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-11-06 21:25:14 följande:
    Nej det var inte det minsta laddat, det var på en mer objektiv nivå. 

Men hur torrt pratade ni egentlgen
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!