• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Ok, min lilla hobbyanalys från vecka 1.

Jo, det är ju sjukt vad man dras med. Började förra fredagen och ganska snabbt skrev jag med ca tio stycken. Gjorde knappt annat än skrev brev och flirtade.
    Men när jag väl tog mig tid att bromsa, att fundera, så föll de flesta ganska platt.
    Efter ytterligare några dagar hade jag lagt ner de allra flesta kontakterna och tror att jag förstår varför folk blir likgiltiga, hanterar dejter som kaffekoppar och bara byter ut när det inte passar.

Men jag tror att det mer är det, att man dras med.

JAg känner redan för att gå ur och då har jag inte ens dejtat någon, helt sjukt. Man får bra kontakt, skriver några intensiva dagar och det rinner ut i sanden, sen upprepas det om och om igen. Inte undra på att folk inte orkar engagera sig. Jag, som ändå gillar att skriva...skriver ofta lite halvlångt och engagerat men till slut orkar man inte ens det, man skickar iväg ett standardbrev som är ren skit, bara för sakens skull.

Nä, är plötsligt väldigt skeptisk till det här..haha. 

• Papito

Tabben - Säg till när du tröttnat på Zlatanland så ska jag se om jag kan lösa en halvtimme, det är vad du får på dig att övertyga mig om att jag ska rädda dig

• Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-11-02 23:32:27 följande:

Sorry, jag må vara galen som tackar nej till en sådan lockande invit men jag tröttnar ALDRIG på mitt älskade Zlatanovic-land. Men hör du av dig när du inte står ut med det klämkäcka Stefan&Kristers-närmsta storstads-landet längre  .  
    Haha...bra svar!

Tyvärr tröttnar jag nog inte heller på Torbjörn Nilssonland (vet du vem det är? Zlatan ligger i lä där...) ...så vi får helt enkelt stötta varandra och träffas i Jönssonland ett par ggr om året. Äta och dricka gott och stötta och ge råd om varandras dejter...kanske hångla lite i förbifarten  
  • Papito
    modesto skrev 2012-11-02 23:52:08 följande:
    Fortsättningen till analysen.I värsta fall lyckas man, man tror att män träffar den rätta, kärleken som kommer vara för livet. Man blir kär, flyttar ihop, skaffar barn tillsammans. Efter ett antal år tröttnar man på varandra, antingen bryter man förhållandet innan, eller någon är otrogen. Men samma mönster är det. hur än passionerad och entusiastisk man har varit  i början, så tyvärr, tar sagan slut och man börjar allt från börjar igen och tror igen att NU ska det vara ?forever?. Why even bother?

Visst har du en poäng, det ser ofta ut ungefär så. Men vilka är alternativen? Att alltid leva ensam? Att aldrig gå in i en relation till 100%?

Jag trivs ganska bra som singel, bättre än väntat faktiskt (även om det är lite småtråkigt på kvällarna) och är hellre singel än har en kass relation. Men som bäst, det mår jag när jag har en bra och fungerande relation. Jag gillar att någon att stötta och stöttas av, att dela glädjeämnen med, att älska och lita på.

Sen är det klart att det är tungt när det skiter sig, men jag vill inte plocka bort den biten av livet. Jag är en familjeman på det sättet, umgås gärna med mina nära och kära...jag vill inte behöva plocka bort en kvinna från den samvaron.
  • Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-02 23:08:24 följande:
    Nej, men jag uppdaterar inte webläsaren precis hela tiden.Nä, han strulade inte från början. Det är först de senaste veckorna han "strulat". Förra torsdan (tror jag) skrev han att han ville träffas när han skulle hit denna veckan, jag sa glatt ja (kul med initiativ), men han förslog söndag som jag inte kunde. Då tar vi en annan dag, sa han, och sen har jag inte hört nått mer.

Har han inte en väldigt bra förklaring är han tyvärr nog inte så seriös. Tur att du har en annan i rockärmen
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-03 09:09:04 följande:
    Nej då "gubbar" (säger det med kärlek i rösten) här är ingen som ska skjutas det är kanske det jag gjort fel träffat dem som är några år yngre eller lika gamla. Ska kanske prova med en något äldre man och se vart det kan leda

Först säger ni att ni inte bara vill ha sex och sexförslag...sen ska ni ha unga grabbar med "Ferraris" ....haha, sen, efter första två-tre månaderna gnäller ni för att det bara är massa strul, fart och inget djup. För hårda säten, inga Airbags, inget utrymme för personliga saker, ingen plats för barnen och gud förbjude att ni har en skråma..eller hemska tanke, lite bagage.

Kör ni era "Ferraris"...snart nog kommer ni att vilja ha en Lexus...och då är den paxad ... Women, can't live with them, can't live without them
  • Papito

Lexus = Lyxigare variant av Toyota, världens bästa och tryggaste bil. Den har allt Toyotan har men mer körglädje, fart...lite piffigare och hetare helt enkelt.

Bästa modellen ever är en Lexus Papito -74

• Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 10:07:15 följande:
    Är det tyvärr inte så att Lexus faktiskt ÄR en Toyota som är lite uppsminkad för att nå en annan målgrupp? Är det så du vill se dig? En gubbe (trygg, sker, stabil) men tuffa/lyxiga kläder? ;)

Du inser att vi står på samma sida???

Med såna vänner behöver man inga fiender...
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-11-03 10:07:42 följande:
    -74? Veteran då va? Gratis skatt iaf..vet inte hur mycket resten kostar att underhålla?

Tack för det fantastiska stödet Xmag och (men).

Men en veteran är just det för att den har klass, elegans och....KVALITET!

Vårdar man den väl, håller den livet ut och ger mycket glädje och lust. För att inte tala om alla avundsjuka blickar...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!