Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (men) skrev 2013-01-05 20:12:43 följande:
    Ah,nä,tänkte typ att man bara blev osynlig...

Ja,jag blockade massor när jag var reggad..hehe,trodde inte de såg det.
    Men sån "dessa har dig som favorit" finns väl?  
    Inte på happypancake - den finns på en del betalsiter (dig som favorit)

De kan inte ha sett det om de inte hade din länk, du är ju försvunnen då  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-06 17:06:08 följande:
    Ja då söker du äldre än mig :)

vet inte om jag är yngst av oss alla med mina 27 år?

Du är iaf ung nog att kunna ha varit min dotter - om jag varit lite mera företagsam i 16-års åldern  
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-06 15:25:04 följande:

Och ska vi snacka dissar...jag är uppriktigt bekymrad över vilket intryck jag ger i tråden...var det "klämkäck svennebananig" du trodde jag skulle vara?
    Tack för den liksom...en blandning mellan Stig Helmer och hans norska polare (vad han nu heter, vill inte ens veta)
    Nåja,

det är inte det intryck jag fått av dig iaf - snarare som den där trevliga kompisen man gärna sitter och dricker en öl eller fem med och diskutera allt från bilar till fiske och datorer.

Han som är rolig, centrum utan att ta plats, och som man ser till att vara säker på att bjuda på festen så att man vet att singeltjejerna åtminstone kommer ha roligt även om de kanske inte fastnar just ikväll.

Långt ifrån sällskapsresan
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-06 17:45:45 följande:
    hm,.....min åldersgrupp alltså, om min matematik blev rätt :)
    Det är den antagligen - jag är ju inte precis hemlig här mer än att jag är hemlig av mig - så det står 43 i profilen

Lite för gammal för att känna mig komfortabel med att flörta med Tusse med andra ord (nåja, det är väl bara fördommar - jag är väl mest rädd att bli gubbsjuk i ung ålder ;-D) 
  • Angelven
    Angelven skrev 2013-01-06 19:40:12 följande:
    Det är den antagligen - jag är ju inte precis hemlig här mer än att jag är hemlig av mig - så det står 43 i profilen

Lite för gammal för att känna mig komfortabel med att flörta med Tusse med andra ord (nåja, det är väl bara fördommar - jag är väl mest rädd att bli gubbsjuk i ung ålder ;-D) 
    Så, hur gör man, för att flörta med någon i sin egen ålder, (hur gör man) ?
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-06 19:57:29 följande:
    Haha, skiljer 12 år mellan mina föräldrar så åldern är ju bara en siffra ;) Och ska man se på min kärleks erfarenhet skulle man nog kunna tro att jag är minst 67 år (och nej, menar inte antal sexpartners då utan helt enkelt bara kassa förhållanden).
    Men nä, tror inte jag är er stil ändå ;) Och hittils är den äldsta som raggat på mig på HP varit 69 år, en gubbe som bodde i norrland som bjöd upp mig. Haha, dock svarade jag aldrig på hans mail så då fick jag ett artigt mail till där han skrev att han blockerar mig pga uteblivet svar. Så han va trevligare än mig iaf ;)

Och jag vet, själv har jag faktiskt bara blockerat jobbiga fd dejter som vägrat ge upp, annars är alla välkomna att skriva till mig :)

Och imorgon kommer mina barn hem och då skiter jag fullständigt i alla karlar iaf för då gäller enbart dom <3 Det är när dom lagt sig som jag kollar HP bara, men inte ens min kk har fått komma över under barnveckor så det är väl min paus....

Och har sett att min KK har rensat rejält bland sina vänner. Var inne på hans facebook igår och då hade han lika mycket vänner som jag (vi skojade om det en gång därför har jag lagt detta på minnet) men nu när jag va inne så hade det minskat med hela 16 personer. Men jag är kvar fortfarande trots hans rensning :D Och han kan ju inte göra de för att vara snäll enbart för isf hade han ju svarat på mitt sms om han ville leka artig. Så jag är kvar där men blir ignorerad ändå :P Men han är inne på hp igen så de njuter jag av iaf ;)
    Okej, då är jag kanske inte helt gubbsjuk ännu då

Jag är nog alldeles för försiktig och blyg ändå, du är lite mer äventyrlig tror jag.

69 ?!? Han hade ju fått en infarkt om han såg dig ?

Vet du - en barnveckapaus är nog precis vad du behöver, bara mysa med knoddarna och ta långa promenader och fundera.

... och ärligt - om han inte har slängt bort dig på FB, då vill inte han heller bränna broarna för hårt. Däremot är du ju skyldig att bjuda oss alla på bröllopet sedan om det här går vägen Håll dig kall bara, bollen är på hans planhalva och om han vill spela får han både slå till den och hålla sig till dina regler ... 
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-06 22:14:57 följande:
    Velar fram och tillbaka om jag ska säga min mening till exdejten eller inte... Har lyckats stå emot att både ringa och sms:a sen i torsdags men nu börjar det kännas jobbigt. Vill inte ha tillbaka honom på något vis men han pratade så stort om hur ärlig och rak han var. Det är han ju inte...
    Idag plockade jag ner julpyntet och det kändes skitjobbigt då han bad mig att inte plocka ner allt innan han kom då det är så mysigt med julstämning...
    Jag är helt färdig med honom men fyfan, jag är arg. Försöker att inte tänka så mycket men ni vet ju själva. Kan inte förstå att han avslutade allt på det här sättet. Vi har pratat varje dag i princip sen den 30 september och tystnad är allt jag får?!

Vad ska jag göra? Ge mig råd, ska jag Säga något eller låta bli?
    Vill inte skriva något argt till honom, bara säga vad jag känner.
    Gör samma som jag tyckte Tusse skulle göra - skriv ett riktigt argt och förbannat brev på papper där du berättar exakt vad du tycker är fel, varför det är fel och vad du vill skall göras.

Sedan låter du det vila ett par dagar, läser och antagligen kastar det Varför ge en skitstövel möjligheten att bli bättre ? Brevet som du aldrig skickar ger dig ett avslut - och det fina är att han inte blir bättre och fortsätter ha problem om du inte säger något ...

Elakt, eller hur ?  Ibland är tystnad ljuvt ...
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-06 21:17:18 följande:
    Shit vad ni skriver! Här har jag varit borta från tråden fyra dagar och har över 300 inlägg att läsa ikapp...

Jag sorterar inte bort de med barn, trots att jag själv inte har några. Däremot, om det blir dejt, så vill jag veta lite om situationen kring barnen (och mamman). Vill (om jag ska inleda nått lite seriösare alltså) att han ska ha kontakt med sina barn och en ok relation med mamman, tycker det säger en del om hur man hanterar familjesituationer.

Inte har jag några "förhoppningar" om att hinna allt på ingen tid alls heller    

Synd - om jag sett dig så hade du varit bortsorterad, det är precis det jag är rädd för - att någon jättetrevlig tjej inte får en chans pga av mina fördommar. Men hittils har jag inte haft rätt - du är undantaget som bekräftar regeln

Vid 33 har du ju iofs också tid fortfarande. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-06 22:41:45 följande:
    och där kom svar från kk..... *tår*
    Bara lugn nu - fokusera.

Kom ihåg vad det är du VILL och vad det är du INTE vill.

Se till att du får det du VILL utan att betala något du INTE vill.

Och oavsett hur du gör, zen-hugs  
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-06 22:51:38 följande:
    Suck, nu är här en 27-åring som ska på som vanligt. Han kan "ge mig råd" och han är "äldre än sin ålder".
    Tyvärr ligger du inte på 1:a plats längre Papito (som vi älskar här,svenne eller inte) en superfining från Stockholm har tagit din plats! Suck, 60 mil, det är ju kört.
    ?!?

Har du varit inne på min profil nu ?

Drömmer 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!