Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-03 11:28:17 följande:
    Men att ni har barnen olika behöver inte vara ett problem i längden. Märker man att man trivs och det blir seriöst kan man alltid förhandla och byta veckor med sitt ex..någon av er borde kunna det och är exen griniga får man väl ta den fajten, då är det ju värt fajten.

Ska jag vara ärlig ser jag inte problemet ni har, haha. vill ni verkligen träffas går det att lösa med barnvakt eller liknande. Det kan givetvis vara bökigt i början för man vill inte börja peta i veckorna bara för att få dejta ett par ggr, så ni kan säkert få svårt att ses men blir ni seriösa finns lösningar på just det problemet iaf.

Nu hjälper jag dig igen...

Karma Papito, Karma!

Någon söt och trevlig tjej kommer se vilken god osjälvisk människa du är  
  • Angelven

... är det bara jag ...

Eller brukar ni också klicka bort de utan barn (om ni har barn) och tvärtom ?

Mitt intryck är att kvinnor i min ålder utan barn fortfarande fantiserar om att

1. hitta den rätta (som absolut inte får ha en liten "familj" sedan tidigare)
    2. flytta ihop
    3. gifta sig
    4. bygga en vacker sekelskiftesvilla vid vattnet (eller motsvarande)
    5. resa med sin nye man
    6. skaffa ett gäng knoddar

... allt inom ett halvår eller så

Det har gått så långt så att även om allt annat stämmer till 100% så försöker jag inte längre ens skriva ett brev och fråga, det är ingen idé. Det är som om man lever på en annan planet, en där man kan vänta hur länge som helst med att bli gravid, gärna tills efter att man levt ett helt långt ballt singelliv

Hmm... vilka fördommar finns bland kvinnorna om männen på samma sätt ? (*nyfiken*)

Fick just ett mail som antyder att jag nog fantiserar om

1. hitta den rätta (som bör vara ex-model-tjej)
    2. flytta ihop i mitt hus
    3. kedja fast henne vid spisen med snabblim på dammsugarhandtaget
    4. drälla på krogen med polarna och dricka öl medan hon passar mina knoddar

Skickade ett hövligt mail om att hon nog missförstått min presentation totalt och bad om lite feedback om vad hon tyckte antydde att det var som ovan (Om DU läser det här, så, nej, helt så illa som ovan var det inte

• Angelven
    modesto skrev 2013-01-03 13:48:10 följande:

Ställer du krav i hans situation med största sannolighet förlorar du honom. Jag tycker att det inte är alls illa att träffa honom 7-8 gånger i månaden och det är fullt möjligt att bygga en relation på det och bli kär även om det är bara sex och lite samtal. För mig en sån relation är perfekt. Och man kan också ha känslor i den från både sidor, det har jag upplevt.
    Nu ska alla seriösa ordentliga människor i tråden hoppa på mig men varför varför ska man gå längre än så och vilja till slut flytta ihop och bygga en familj när man har barn sen tidigare!!!!!
    Varför ska barnen dras in i alla nya kärleksaffärer som kanske inte fungerar igen efter ett antal år.
    Varför låta inte barnen växa och slippa behöva vänja sig till mammas eller pappas nya kärlekar som är naturligtvis "för alltid" den gången!!!!!! Slippa vänja sig med påtvingade syskon!!
    Varför inte leva sitt kärleksliv ändå vid sidan om utan att behöva presentera det för barnen?
    Och ja, det kan vara känslor när man bara ligger, det kan dem, i det fallet det är påtvingade familjen som han är inte redo till han inte vill ha. Lev och njut av det du har Tusse och jag tycker att du har det fantastiskt.
    Varför ska alla ha tunnelseende och tvinga allt till bara en variation av en relation. Eller dras med grupptycket och vilja något bara för andra har det som mål? Jag tycker att det är fel, dåligt och omoraliskt att i många fall att tvinga barn till nya familjekonstellationer som de inte valde. Att ha en älskare vid sidan om familjen är mer moraliskt och humant mot barn i mina ögon. Låt barnen växa i lugn och ro och slippa nya familjebrytningar med alla era nya. Det är en ny familj han inte vill ha, men han kan vara kär i dig och du i honom, det är fantastiskt tycker jag och det ÄR det bästa lösningen i din situation i mina ögon.

Modesto - kan bara hålla med dig. Det är inte lätt att bygga en relation när bägge har barn och antagligen inte vill flytta dom, särskilt med tanke på hur man hamnat i att vara singel, med risken att det inte fungerar igen.

Särbos, som kan träffas ibland med barnen också, det tror jag är fungerande i längden (och gör att man kan träffas lite oftare än när bägge inte har barnen.

Men fram tills man är väldigt säker på att det fungerar, dölj för barnen och låt dom inte se alla de gånger de inte fungerar.

Men det hindrar inte att man ställer honom mot väggen och säger att man vill mer än bara KK, därmed inte sagt att man flyttar ihop, köper en volvo, skaffar jycke och hittar ett gemensamt radhus ... Men kanske sagt att man är trogen varandra, inte har andra, inte letar vidare och bryr sig också när man inte ligger i sängen ... 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-03 14:10:26 följande:
    Särbo relation är en fantastisk svensk uppfinning, speciellt när man har barn.
    Hon kan förklara att hon inte nödvändigtvis behöver den vanliga relationen och vad som hon tycker är viktigt för henne i en eventuell relation. Alla krav och ultimatum kan leda att hon förlorar det hon har, jag tycker att det hon har nu är ganska bra. Skapa en relation  som passar till er båda istället för att följa vad andra gör.
    Man kan försöka utöka och förklara och hitta kompromisser utan krav, man kommunicerar vad man vill ha och vad mer är möjligt och skulle passa till båda.
    Låter som ett idealt sätt att ha en relation - att man kommunicerar vad man vill ha och vad mer är möjligt, och tvärtom, att man talar om vad man vill ge och vad som inte är möjligt.

Ultimatum blir ofta lite sandlåda - å andra sidan, just med KK kan jag känna att om man vill mer än det - typ, att den andra inte har andra, då är det kanske ultimatumdax. 
  • Angelven

Aarggh...

jag kommer få tokfnatt om jag måste läsa en till profil som en kulturmarxistisk söderböna som tränar och reser har skrivit....

Så, du gillar att träna ? That doesn't impress me much ...
    Du reser mycket ? That doesn't keep me warm in the long winter nights ...
    Du äter ekologisk yakyoughurt som är rättvisemärkt ? I think I'll stay hungry ...
    Du klippdyker med människoätande hajar på Borneo ? That's plain stupid ...

Tror jag lyckats blockera typ halva pannkakan bara för att hitta guldkornen

När man väl hittat ett, så tror dom att jag är någon sorts manschauvinist som vill ha en vacker model att låsa fast i köket med barnen ...

Var finns alla normala människor, gymmen borde vara tokfulla (men de kanske är ute och reser allihopa ?) 

• Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-03 16:50:04 följande:
    Fast samtidigt kan man inte ta förgivet att det ska skita sig med nästa sambo heller hela tiden. Iaf jag flyttar ju inte ihop med vem som helst heller och det skulle kräva ett rejält tryggt förhållande för att vi skulle göra det.

Mina barns pappa är sedan i somras gift med sin sambo och jag kan tänka mig att dom kommer skaffa fler barn. Och jag ser de inte som att mina barn har de mindre tryggt där än hos mig. Snarare kan jag se det som en negativ sak i mitt hem att jag är ensam med dem...

Men ja, alla tänker olika och jag förstår dina tankar helt men jag vet bara att det inte är så jag vill ha min framtid. Min dröm är villa, volvo och hund ;)
    Tro mig Tusse, med twins vill du ha en familjebuss, lättskött trädgård och lånehund från en bror (Jag har tvillingar själv)

Går det inte att hitta en kompromiss som leder ditåt med din brandman då ? Typ locka honom med lite mer än bara sängen, kanske en mysig bio eller en spännande utställning, häng med honom på motorcykelmässan i Älvsjö om ett par veckor ? Hitta saker att göra tillsammans, bara för att ni kanske är/håller på att bli vänner ? 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-03 21:05:12 följande:
    Nu vet jag inte hur gammal du är, men som kvinna just över 30 (utan barn) så var jag inte intresserad av att träffa någon med barn (har träffat någon nu). Vill att mitt första barn också är hans och vill slippa alla band till hans ex som följer med barn-paketet om man träffar någon med barn från en tidigare relation. Vill helst skaffa barn inom de närmaste fyra åren, men känner ingen jättestress. Viktigare att man väljer rätt pappa!
    Vid 30 tror jag nog du har den tiden att välja

Vid runt 40 börjar det bli lite mera ont om tid

Jag kan avgjort förstå resonemanget, å andra sidan så skär du bort en stor del av de möjliga männen bara för att  han skall vara första-gångare

Krångel med tidigare relationer handlar ju mera om gränssättning och klarhet om vad som skall gälla. 
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-03 21:52:10 följande:

Va? Varför det?

Oj så spännande! Ja nu får du allt ta och gå på date, vi blir ju bra nyfikna här.

Här i mitt liv är det öken. Jag tror jag håller på att säga upp mig från mitt lilla extrajobb, jag har verkligen världens konstigaste chef som gör att jag får huvudvärk. Älskar mina arbetsuppgifter och att jag kan jobba hemma när jag vill, men allt tjafsande för att få underlagen för att kunna jobba (bokföring) varenda eviga vecka gör mig nästan galen. Så, jag tänker att jag säger upp mig och så lägger jag den tiden på att hitta mig en man istället. Bra va? Måste bara spåna på vad jag ska skriva i min profil, känns inte helt lätt.  
    Nåja - du kan ju skriva, det framgår av tråden. Du är utåtriktad (annars skulle du inte startat tråden). Du har ordnad ekonomi (antar jag, du har ju jobb ) och om du lägger till en bild i presentationen och jag lyckas hitta dig är det närapå allt du behöver för att få ett långt trevlig mail

Det är ju typ bättre än 90% av alla på HP nämligen ... 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-04 15:45:18 följande:
    stolt eller inte, jag skulle föredra klarhet i situationen, gillar han inte det så finns inget att göra
    Tusse85 skrev 2013-01-04 15:58:07 följande:
    <SNIP>

Nu har jag iaf sagt det och jag kan gå vidare utan att undra...

modesto, Tusse - bra gjort, av bägge.Glad

... tror du skulle fått mig att skippa date'n - om det inte var med modesto förstås som har huvudet rakt påskruvat  
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-04 17:32:18 följande:

Shit, vågar jag det?! Så jobbigt om du totalsågar min profil, den är ju på riktigt ju . Fast, då får jag väl se din också antar jag?
    Den där meningen kändes så konstig på så många sätt Oskyldig

Lycka till, bägge två
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!