Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-03 23:27:05 följande:
    det där funderar jag också på. Tror nog inte blixten ska slå ner på dejt ett precis, men däremot känner man om det är helt fel så man inte kan tänka sig träffas igen. 

När jag var yngre var det kanske mer pang bom, i alla fall som tonåring, men man väger in alla sina erfarenheter och man är ju äldre nu så jag tror man kanske resonerar lite mer logiskt och ja, kanske lite mer kräset. Bra eller dåligt, jag vet inte.
    Faktiskt hänt mig en gång - tokblixt

Vi var närmast i chock bägge två dagen efter, det var lixom inte helt väntat att det skulle bli så. Och tillsammans i 9 månader.

Håller med dig dock, att det inte är rätt, det märks direkt. Det vet jag efter 10 sekunder. Typ
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-02-03 23:44:14 följande:
    Dejten va trevlig och nej vi hade inte sex, inte ens hångel så ni med vadslagningen förlorade.
    Dock fick jag en skum känsla ändå men han skickade sms när han åkte hem om att han hade haft en jättetrevlig kväll, fick ett jättegulligt sms dagen efter och att han såg fram emot att få träffa mig igen osv. Men som sagt, hade skum känsla.

Denna man jobbar som brandman och då jag dejtat en brandman tidigare i samma kommun som denna kille bodde i så frågade jag helt enkelt min fd dejt om han visste något om min nuvarande dejt. Min fd dejt visste dock inte vem min nuvarande dejt var så jag skickade en bild till honom.... visar sig att killen inte bara sagt fel namn till mig utan han har både fru, villa och barn där hemma.

Skickade ett sms till dejten och varken fått svar eller hört ett skit från honom sedan dess. Blir så jävla arg.

Jag och män i uniformer hör inte ihop!!!

Och sen lyckats få två killar som jobbar ihop att börja "tävla" om mig, var ju inte riktigt meningen :S De festade även ihop igår och egentligen skulle jag oxå gått ut men då båda smsade mig osv så jag ställdehelt enkelt in för pallade inte.... fått sms från båda idag oxå :p gah, varför känns detta så jävla typiskt mig :(
    Tusse Tusse Tusse *skakar på huvudet*

Du lyckades åtminstone reda ut det lite granna

Tror du måste inse att du har en rätt svag punkt för män i unifor (och antagligen ge efter för den svagheten )

Men den gifta grabben, det är ju bara att dumpa direkt. Om inte annat så bara för at han inte är ärlig mot dig - även om du kunde bortse från att han inte är ärlig mot sin fru ...

Så - är det 3 eller två vi pratar om ? Om det är två då är ju den ena dumpad och du har en kvar - we got a winner

Ärligt talat, oavsett att det struligt, så låter det som om att du har väldigt roligt också, och det är väl inte fel ? 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 12:38:34 följande:
    Neeeeej... kom tillbaka Rynkar på näsan

Ibland behöver man kanske en paus men rätt som det är så kommer lusten åter att återvända hit.. ibland snabbare än vad man tror. Så kom ihåg att du alltid är välkommen tillbaka, ikväll... om ett par dagar eller nästa vecka.. men inte längre än så!
    Tråden blir ju jätte-tom här utan dig! Du delar med dig på ett så öppet, ärligt och äkta sätt och det ger liv till tråden.. vi är flera personer som hänger här och det är en fantastisk dynamik och alla bidrar på sitt sätt. Och för mig är du en av huvudpersonerna så nu när du försvinner blir det ju jättetomt ju

Tusse, kom tillbaka när du är redo Men låt det inte ta för lång tid {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta Instämmer!
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 20:34:42 följande:
    Tack

Precis. Tror jag många gånger kan uppfattas ytligare än vad jag eg är. Likaså att jag kan uppfattas som kall oxå ibland men jag är allt annat en kall. Mina vänner och folk i min omgivning brukar ofta poängtera hur omtänksam jag är och vill allas bästa och att jag gör saker för andra utan baktankar osv. Men tror jag kan uttrycka mig lite burdust och lite otydlig så folk kanske missuppfattar mig. Jag är en sån person som måste upplevas live, det är svårt att inte tycka om mig då Hur som så märker jag att jag får försöka uttrycka mig tydligare

Jag är eg inte alls ytlig. Överhuvudtaget. Eller förresten, vad menas med att vara ytlig? Det kan man ju fundera på.. och det är väl en annan diskussion.

Uppskattar iallafall att du tycker jag verkar mindre ytlig än från första början, det tolkar jag som positivt. Uppskattar oxå att du säger det  
    Ytlig ? Det är man väl när motparten inte har förståelse för de saker som intresserar en och inte anser at de saker motparten tycker är viktiga är intressanta ?

Det är åtminstone så det har sett ut för mig de gånger någon har sagt något åt det hållet till mig

Det brukar vara något proggiga kulturelitister svänger sig med mot allt som de inte vill förstå Ni vet, typen som lyssnar på ashram-yoga digeredoo medan de tuggar på sin quinoa-müsli ....

För en del är att vara ytlig är just att intressera sig för en sån där Ottawa Duck jacka och ha kotlettfrilla, för andra blir det när man väljer bort en kille med motiveringen att man inte gillar det...

För mig är ytlighet att ha fördommar om hur andra människor är. När man inte bryr sig om vad som finns bakom den fasad som visas upp utan stoppar människor i fack. Det är ytligt. 
  • Angelven
    StollanNo1 skrev 2013-02-04 20:57:34 följande:
    Ärliga nätdejtingtråden  ... hehe

Helt ny på FL och lite nyfiken på de eventuella singlar som finns här ... hur gör ni för att få ihop det i vardagen med eventuella dejter. Pratar ni om det med era barn osv ...
    Det är fasansfullt svårt - jag har barn på nästan heltid...

Så, jag pratar en del med barnen om det och det här väl hänt att en dejt blivit presenterad hemma ganska snabbt, annars försöker jag se till att de inte skall märka så mycket. 

De går alltid före. 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 20:58:10 följande:

Tänkte höra, någon som vet någon annan bra gratis-site? Känner att jag behöver lite ombyte. Hänger ju på hp men hade velat testa något nytt. Förslag någon?

Familjeliv ? Jag har hört att de har nån tråd där man kan träffa folk ...

Drömmer 

Jag testade badoo men begriper det inte alls, "I'm to old for this shit"... 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 21:46:52 följande:
    Jaså.. vilken tråd?? Eller skulle du syfta på denna? Nee det tror jag inte du menar va? Har sett nån annan tråd som du kanske menar men har aldrig var därinne o kikat.

Badoo kanske skulle vara nåt.. har oxå hört om den och fått en uppfattning som jag inte vågar säga här med risk för att bli påhoppad som ytlig Skrattande men min uppfattning tror jag stämmer rätt bra.

Suck, fick precis ett klipp&klistra mejl från en kille... nästan så man känner för att svara nåt spydigt. Hatar verkligen klipp&klistra mejlen Skrikandes
    Förresten, Angelven - körde inte du en sån variant oh gjorde ett massutskick för ett tag sedan??      

Jodå - jag skickade tillräckligt många för att få 24-timmars spärr mot att skicka mera mail alls, rätt frustrerande. Ett svar som jag svarade på - men hon var inte särskilt pratsam - ni vet, en sån där presentation där det står "jag är egentligen pratglad och social men det här är svårt ..." typ.

Så, jag tror slutfacit ligger runt 25 lästa mail, kanske 10 besök och ett mailsvar tillbaka - det är nog ungefär lika bra (dåligt) som handskrivna riktade mail.

Vette f-n vad som funkar  
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 21:46:52 följande:
    Jaså.. vilken tråd?? Eller skulle du syfta på denna? Nee det tror jag inte du menar va? Har sett nån annan tråd som du kanske menar men har aldrig var därinne o kikat.
    Well.... jag har ju hört att det flörtas otroligt i pm i denne tråd, det finns förstås inga bevis på denne hörsägen
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 21:47:50 följande:

Spraydate? Shit, finns den sidan fortfarande?? Den var väl typ poppis för 10 årsedan eller nåt... trodde dom lagt ner för längesen.
    Mer än tio Afrodita, mer än 10 ...

Jag hängde på ett av de första stora chattnäten på 90-talet - och spray och spraydate var helt nystartade - de hade finlansbåt-IRL-träffar typ 1997

Det är ju snart så att ungar som blev till på de träffarna kan hänga i den här tråden ... 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 22:10:18 följande:
    Hehe...shit, hur gammal är du egentligen???

Ahh, är det ICQ du snackar om?? Det var väl typ det allra första??
    Sorry lite OT nu, typ.  
    Nope - riktig chat - Mirc och så chattkanalerna där hos en internetleverantör - det var en del som träffades på riktigt från de chattarna, dejtades en del

Hmm... finns det någon bra chat för dejting måntro ?  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!