Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Isnogood skrev 2013-02-06 20:57:12 följande:
    "Attans"  Drömmer
    *asgarv*

Har lite svårt att koppla ihop den bilden med dig  
  • Angelven
    Anonym (Tabula) skrev 2013-02-06 21:34:03 följande:

Nej men nej. Strunta i dem, vad har de med dig att göra? Vi andra tycker ju om dig och accepterar dig oavsett, varför låta någon som bara kommer med lite stick hindra dig från att vara du? Surpuppor finns det överalt, genom att lära sig att inte ta åt sig så VINNER man ;). Det gör man inte om man lämnar scenen! Förresten saknar jag Tusses härliga öppenhet, så tråkigt att hon försvann tycker jag och jättetråkigt om du nu också ska göra det. Hoppas att du stannar och att Tusse kommer tillbaks!
    {#emotions_dlg.flower}

Kan bara instämma. Tänker på uppdrag granskning om näthatet och familjelivs surpuppor. För mig är "Anonym" en enda person med många ansikten, en person som inte vågar stå för något, som inte har ryggrad nog att kunna bli ställd till svars. "Anonym" brukar försvara sig med de vanliga orden "men jag är bara ärlig och säger som det är" - nope, det är du inte, "Anonym", du är en skitstövel utan minsta insikt eller empati som parasiterar på andra medmänniskors känslor.

Tabula, det gäller inte dig, du är inte "anonym", när du postar, du väljer att ha en spårbarhet i vad du skriver, att det skall kunna kopplas ihop. Det är ju så oerhört enkelt att antingen, som jag - helt enkelt vara lite djupare anonym på familjeliv som sådant och ändå ge sina inlägg en permanent gestalt, eller att på ditt sätt Tabula, skapa en åtminstone per tråd, permanent gestalt, som man använder sig av..

Tusse, Afro - ni läser ju Så, om ni behöver prata eller bara har lust att snacka, ni vet var jag går att få tag i
    Det gäller alla andra här i tråden också - bara skicka ett PM.

Hmm... dax att starta "Anonyma Nätdejtare" - "Hej, jag heter Angelven och jag nätdejtar"..... för det är ju så himla skämmigt att nätdejta, eller hur "Anonym", det är ju inget "normala" människor som "bara säger som det är" gör ...

Vet du, det är ungefär som att vara homosexuell (nope, jag är hetero ), det är bara att komma ur garderoben och erkänna - och det är inte så farligt eller hur  ? Nätdejting är fan så mycket bättre än att stå drängfull i en bar och dregla ner i urringningen på en schysst blondin ...

Och ja, "Anonym", jag har ett liv - det går ut på just nu att träffa helt obekanta människor med helt nya synsätt på världen - människor som jag ALDRIG skulle träffat annars, med fantastiska (ibland sorgliga, ibland härliga) livsöden. Vet du, "Anonym", gå ut, släpp datorn, kör familjeliv i en app och happypancake i deras, och skaffa dig ett liv där du inte behöver parasitera på andras känslor, utan kan ha egna. Träffa lite roligt folk utanför din komfortzone vetja! Gör något galet, åk 8 mil till en helt obekant människa och drick en kopp thé och prata en kväll, för att det är kul! Gå med i en nätdejtingsite, du vet att du vill men är för feg för att våga - det trodde jag också att jag var! Du kan, "Anonym"!
  • Angelven
    Anonym (mia) skrev 2013-02-06 23:28:28 följande:
    instämmer. Skulle lägga till: "och det är inte förhandlingsbart" också.

Angelven: Jag tycker du är lite väl hård i dina ord mot "Anonym" nu. Jag har skrivit som Anonym men jag har aldrig varit taskig... Jag tycker bara ibland att det kan vara skönt att INTE vara någon som folk har tidigare förförståelse om. Men att dölja sig i anonymiteten för att kunna vara elak är givetvis inte okej.
    (Mia), jag tycker inte det - man väljer själv vem man vill buntas ihop med - och det går väldigt lätt att välja en tillfällig signatur, fortfarande vara anonym och inte bli ihopbuntad med "Anonym" som uppenbarligen tycker att lösningen på alla människors problem och elakheter är att de får ett skott i råttan (oavsett kön). För det löser ju allt, bara man får sex, right ?

Jag är glad att du valt att ha en tillfällig signatur - och (hönan) också! 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-10 04:49:33 följande:
    OMG!! Afro is in lööööve!!

Jisses, ok vart börjar jag?!?! E lite på lyran nu om man säger så Kom precis hem efter kvällens Mello-kväll!! Var inbjuden på VIP så jag har hängt med Christer Björkman ikväll Fick till och med foto med mig och han Ja, jag e en Mello-nörd, vågar iallafall stå för det! Men summa summarum, har jag haft en skitbra kväll!!

Ok, så nu till dejten... vi träffades!  Å mycket riktigt, som jag trodde så skulle jag gilla honom. He looks good!! Så fin, så söt, så hot...maj gådd... jag e betuttad, haha! Ja, detta är en kille som jag vill träffa igen!!! LÄngesedan jag kände så! Han frågade när han skulle få se mig igen, o sen frågade han om jag ville ses i veckan... gahh!Blir alldeles nervös och pirrig bara jag tänker på det... Solig

Berättar mer imon, nu måste jag fan sova, e rejält berusad Cool  Tungan ute Ska bara käka lite fylle-käk

Sen kanske jag känner helt annorlunda imon, kanske alkoholen som talar nu.... men vi får la se imon...

Puss o Gonatt! 
    Härligt Afro, gott att höra!
  • Angelven

Afro,

Det låter hur bra som helst.

Sluta "noja" och slappna av och njut - och om han inte hör av sig - se till att du hör av dig så fort du vill det helt enkelt - varför vänta, det är 2013, inte 1953 ...

Han verkar vara en bra kille - även om han "vill leka av sig lite" så låt honom göra det med dig då ? Vem vet vart det leder ? Och så ha roligt under tiden helt enkelt. Håller helt med ander25k - jag var likadan själv i mitt första efter skillsmässan, det var på riktigt för mig (och höll i 9 månader) - så han kan visst vara väldigt redo - det hänger ju på dig också, att han känner att det är rätt och att du vill något mera ?

Lycka till! 

• Angelven
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-02-10 15:16:43 följande:
    Afro: låter som du hade en kanonkväll! Hoppas att han hör av sig och att det blir en fortsättning följer Flört
    ... och ...

Om han inte hör av sig, jaga rätt på honom vettja! 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-10 16:41:00 följande:
    Vad kul att det händer positiva grejer här igen! 

Noone, minns inte den killen men låter som något som kunde ha hänt mig. Måste du flytta då? Eller kan du känna efter dessa veckor och ta det då?

Afro- Härligt, tycker precis som de andra att du ska sluta noja! Var inte naiv men noja heller inte ihjäl det fina, ta en dag i sänder!

Jag har varit på dejt jag med, gillar också killen ifråga. Han är supertrevlig, smart, snygg, rolig...vad mer kan man önska? Och han ville absolut att vi ska höras igen, men nu sitter jag också och undrar är det mitt jobb att höra av mig nu eller ska jag invänta honom?
    Det är som sagt 2013, inte 1953.... du måste ha lite genusperspektiv och agera som en jämnställd hum...

Härligt Rainbow! 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-10 22:19:37 följande:
    Jag håller med, även om det snart känns slutfiskat i den här staden. Börjar faktiskt fundera på vart jag ska flytta när jag pluggat klart. Det lutar lite åt Uppsala... 
    Uppsala är trevligt - om jag nu bara vore 10 år yngre så ...
  • Angelven
    Kreativt kaos skrev 2013-02-10 23:08:01 följande:
    Tusse gör comeback!!

<snipped big post>

.... du är skyldig mig ett nytt tangentbord, det är thé med mjölk i det jag har nu ...

Välkommen tillbaka Tusse! 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-02-10 23:21:26 följande:

Bodde inte du i Sthlm?
    Jo ? Uppsala kan väl vara trevligt för det  ?

Särskilt om man är tio år yngre så man bättre orkar springa ?  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!