Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-28 00:01:00 följande:
    Jag kan förstå hur du tänker. Från början tänkte jag så med, att jag bara skrev till en åt gången, men jag upptäckte ganska snabbt att killarna alltid skrev till andra tjejer också, mer eller mindre engagerat. Så länge de inte dejtar andra än mig eller fortsätter att skriva en massa till andra om vi klickat på första dejten tycker jag inte att det gör så mycket. Lyckas jag inte stå mig i konkurrensen när vi bara skriver så är de nog inte tillräckligt intresserade ändå, så tänker jag i alla fall!
    Precis så.

När det klickar, ja, då är det ju bara att skriva till de andra man skriver till, eller kanske till och med har träffat men inte klickat med (och av någon underlig anledning fortsatt skriva till ?) och förklara läget med ett lycka till.

.... det är ju så de flesta tjejer jag pratat med gjort i alla fall

Jag tycker inte jag har ett monopol på tjejen bara för att i dejtar - och kan jag inte vara spännande nog till att det biir vi, trots att hon jämför mig mot andra - well, då var det nog faktiskt inte vi, eller hur ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-28 22:39:06 följande:
    Jaha, min lovande dejt är inställd... Han och hans ex har bestämt sig för att ha ett kravlöst öppet förhållande och jag tänker INTE bli en älskarinna....
    Det var ju bra att han berättade det åtminstone
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-28 23:51:02 följande:
    Och där började jag smsa med idiot-kk pga besvikelsen med andra killen...
    Och diskussionen med dejten urartade så jag är nere nu för att vi blev osams och han är arg på mig nu vilket jag hatar... :/
    Så, nu är han arg på dig för att du inte vill ge dig in i ett polyamoröst förhållande - knäppgök, sagt på det där elaka sättet till honom.

... och knäppgök, du med, sagt på det där lite mera omtänksamma humoristiska sättet

Du har väl inget att vara ledsen för, att någon du inte håller med blir arg på dig är ju deras problem, inte ditt. Och det är inte en människa du ens behöver träffa eller hur ?

Upp med hakan, glatt framåt, inte bakåt till KK'n

{#emotions_dlg.flower}Solig 
  • Angelven
    Benone skrev 2013-01-28 23:36:30 följande:
    Hejsan, får man joina diskussionerna? Glad
    Jag har bara läst den här sidan och såg något om bilder, jag är bl.a. med på Happy Pancake och förstår inte riktigt hur folk resonerar när jag påpekar att jag inte dejtar någon utan bild men de påstår att de visst har bild när de bara har låsta bilder?!
    Jag tycker att det ska vara lika och att det är fegt att inte ens ha någon presentationsbild. 
    Vad tycker ni?
    Jag har väl lärt mig av erfarenhet, att de tjejer som inte visar bild har anledning att inte göra det - det är sällan jag vill fortsätta mail'a efter att ha sett bilden.

Ytlig ? Kanske det. Men den tjej som säger emot här i tråden, upp till bevis, "me, you, blinddate?" brukar vara mitt svar - inga riktiga napp hittils på den, men  OskyldigDrömmerOskyldig

Jag har inget emot att någon kollega eller bekant ser mig - killarna lär ju inte se mig och om en söt kvinnlig singel-kollega ser mig så kanske hon bypass'ar hela mail'andet på HP

Det lär ju knappast vara någon bekant som kommer fram och säger "Gud vad skämmigt, du är på HP och raggar, det är ju jättepinsamt att vara där ..." - för hur skulle de sett mig
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-01-29 10:22:15 följande:
    Har faktiskt träffat på några på stan , som hänger på HP .

Och jag har lite blandade erfarenheter gällande bildlösa , bra och dåliga , tycker dom med stylad profilbild är värre .

Glad

.... tror nog jag har blivit igenkänd på bussen

Sant, stylad profilbild går nästan bort, bättre med en sån där där man ser halva armen som håller mobilen

Bild är ingen garanti för att utseendet stämmer.

Det är förresten ett av de roligare tv-programmen, det där de blind'date'ar på riktigt - i ett totalt mörklagt rum.

De får först se varandra i slutet, i typ15 sekunder, efter att de bestämt sig för vem de vill se, av fyra. Sedan får de bestämma sig, träffas på riktigt på balkongen (det är realityshow så de bor i ett hus, tjejerna för sig, killarna för sig.) eller gå - dörren ut är under balkongen så ibland får en stå på balkongen och vänta, sedan hör de ytterdörren ...

Utseende är allt, om man skall tro på resultaten i programmet. Och det är ofta tjejerna som går efter att ha sett den andre. 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-29 13:27:38 följande:
    *träffas, det ser ut nästa som straffas (freudian slip?)
    Hehehe - du har läst för mycket "50 shades of Grey"
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-01-29 13:15:46 följande:
    Det gick fort att få napp , med lite nya bilder och förbättrad presentation på HP Glad
    Gratulerar Himla skoj

Lyckades du få någon på gymmet att ta en bild ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-29 13:55:04 följande:
    Lite så känns de som oxå... undrar ibland varför han inte hör av sig men nu när jag skicka så fick jag tillbaka  ett sms "Trodde du vid detta lager redan hade någon ny" så de kan förklara lite varför...

Men jag skrev ju att han kunde höra av sig. Men nu har jag lust att skicka och fråga om han är ledig ikväll för jag är utan planer. Eller är de dumt, borde jag låta honom välja själv utan att vara på?
    Jag är böjd att hålla med Modesto - och jag har tidigare sagt att se till att det blir på dina villkor.

Fråga om han är ledig ikväll och vill hitta på något, typ bio, bowling, nånting du och han bägge tycker är kul ?

Ge inte mer än du är villig att ge, ta det du vill ha, lixom ? 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-29 14:35:59 följande:
    Fast han lär ju fråga om dejter om vi ses, ska jag bara svara kort då och försöka prata om annat? Han har ju varit väldigt nyfiken hittils...
    Säg att du inte vill prata om det helt enkelt ?
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-01-29 14:26:15 följande:
    Till mig skrev du "me, you, blinddate?" just när jag påpekade att utseendet tyvärr ÄR det viktiga för många killar, så nu vet jag inte hur du tänker... Tungan ute

Som ful tjej blir man ganska självförtroendedippad kan jag säga. Inte 10-20 mail om dagen som "alla andra" tjejer får, inte en massa bekräftelse hela tiden. Jag la ner nätdejting just därför.
    Precis så - att det är lika viktigt för dig - jag har ju inte fått den där blinddaten eller hur ? För du vill veta hur jag ser ut först ...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!