• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Ska vi vara lite seriösa och leka psykologer kan man också fundera på vad det är för mönster du följer och varför. Varför anser du dig behöva kämpa för att falla? Vilken typ av män är det du kämpar för och varför fallerar det?

Du kanske söker en liknande typ av män, dem du får kämpa för och får då liknande resultat i relationen, du intar ju alltid samma position och roll. Biten med mansslukerska, kan det finnas något i det? Att du först sliter för att få männen att falla för dig och sen nästan ser dig om efter andra. Är det en del av jakten?
    Är det en typ av relationsrastlöshet och varför i så fall?

Dr Ruth fick hjälp av Dr Phil...

Jag kanske är ute och cyklar men fundera lite runt ditt mönster iaf.
  • Papito
    Xmag skrev 2012-10-07 08:07:59 följande:
    Och här kommer mer "hjälp" från en gammal Magnus Uggla låt från -78. " För om jag är för nugen på dig, tycker du jag är jobbig och skiter i mej, om jag skiter i dej, blir du förvånad och undrar, om jag inte längre gillar dej. Så vart vi tillsammans och då tyckte du, inte längre det var kul, då drog jag en fint för dej, jag gjorde slut med dej, och då vart du genast nugen på mig. " För övrigt så är "nugen" ett ord jag aldrig hört någon annanstans och då är jag så gammal att jag hörde skivan då den kom ut -78 men samtidigt så "ungdomlig" att jag förstod "I dunno".... :)

En klassiker, trodde dagens moderna kvinnor var klara med såna spel.

Kaxa inte upp dig Xmag, det var sent och jag tänkte att hon skrev på svenska...
  • Papito
    Xmag skrev 2012-10-07 08:30:26 följande:
    Eller de klart över 40... Håller med dig där också. De ger en bild av att de är osäkra på,sitt åldrande. Inte kul. Tycker att det är trist när i övrigt vackra kvinnor klagar över att de börjar bli gamla och rynkiga som om deras enda värde satt i ungdomlig skönhet. Men vem vet de som gör så (utan att man fattar att det är med glimten i ögat) kanske inte är så gamla mentalt... Men å andra sidan vill man dejta en 20-åring är det väl bäst att man gör det och inte bara dejtar en som önskade att hon var 20... Papito, du gör många sunda observationer. Förstår att tjejerna i tråden tycker att du är ett kap! :) men som du märker är det svårt att bli profet i sitt eget land. Göteborg är ju fint på sommaren men resten av året är väl inte så kul om man skall vara årlig...:)

Tack Xmag!

Jo, jag vill ju tro att jag kan backa upp snacket med en bra personlighet och iaf inte en katastrof till utseende även irl...men nu när jag hängt i tråden ett tag inser jag att jag antingen får ha mycket tur eller inse att det väntar en låååång & komplicerad process

Men men I dunno....

Njae, kan hålla med vädermässigt. Vi har världens längsta höst. Hade hellre haft rejäl vinter och bättre sommar men senaste åren har jag börjat uppskatta hösten mer (hatade den förr)...eller så har jag bara gett upp och fogat mig Men bortser man från vädret är det bra här...haha, detaljer, Xmag, detaljer.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-07 10:58:38 följande:

Till mitt försvar...så tyckte jag ju att den här killen var så trevlig och "vettig" så jag ville ändå ge honom chansen. Tänkte att om vi har kemi så... hoppades ju på det och om man inte ens har kysst varandra så kan man inte veta helt säkert  tänkte ju bara ge honom en puss på kinden men då tog han för sig jag avslutade dock det rätt snabbt.

För mig är det så att en kille kan inte vara för på om han är rätt( jo om det är extremt förstås ) men jag uppskattar en man som hör av sig när han ska och som man inte behöver fundera så mycket över var man har honom. Så där är jag väl lite annorlunda mot många som gillar de här spelen. Jag gillar inte spel. 

Sluta nu, du sa redan innan att han var skumt mycket på och att du skulle avsluta det..sen sög det lite i tarrmen och du slätade av honom
    Avslutade det snabbt? Han kysstes som en gud sa du!  Nästan så att du tänkte ge psychot en chans till...haha.

För övrigt håller jag, som så ofta förr, med dig, det är väldigt svårt för en tjej att vara för på om hon känns rätt och bra. Jsg är inte heller förtjust i alla dessa spel. Är jag intresserad så visar jag det (i olika grader givetvis, är jag osäker på var jag har tjejen kanske jag inte är riktigt lika tydlig) och jag vill helst att tjejen är tydlig mot mig ocksdå, oavsett vad hon känner.

Hm, börjar nästan bli lite dejtsugen efter allt snack inatt. Jag har ju inte deltagit så mycket i den typen av samtal men nu när man babblar om det dras man med lite.

(b), du ska inte upp till Götet och köpa räkor snart?

(singelmorsa) lägg ner James Dean, det leder ingen vart...dejta Don Juan de Marco istället...

(Noone), skippa Spy Bar så får du ett gratis paraply av mig på hångeldejten
  • Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-07 21:53:15 följande:
    Papito, nu menar du väl ändå en romantisk guidad tur på paddan?

... = hångeldejt!
  • Papito

Jonny Boy, du lever!!!
    Trodde tanten hade låst in dig á la filmen Lida...haha.

• Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-10-07 17:50:52 följande:
    Attans vad länge sen det var jag var på (halv-)fin restaurang. Svårt att välja klädsel...
    Hoppas maten smakade och sällskapet fick det att pirra till!
  • Papito

Någon som förstått att jag har tråååååkigt?

Grabbgänget är på puben och kollar på fotboll...och här sitter jag och har urtråkigt!

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-07 22:11:24 följande:
    Ja för tusan ut och dejta med dig!!
    Så du tycker jag ska dejta Don Juan värsta kvinnotjusaren iställetFlört
    Tja, det låter ju som en perfect match för mig Skrattande
    Näää, du har skrämt iväg mig. Jag är en bra óch snäll man, du gillar inte såna och skulle krossa mig och mina känslor...
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-07 22:37:12 följande:
    Skrämt iväg dig? jag? hur?  förstår ingenting härObestämdFlört

Jag har verkligen lyckats med att måla upp en dålig bild av mig själv, men som tur är så överväger mina positiva sidor mina negativa. Och får man mig väl på fall och inleder en relation med mig så är jag en toppentjej även om vägen dit kan vara lite krokigGlad
    Jag fläkte ut mig för dig och du vägrade...nu får du jobba lite för att övertyga mig...det är väl det du går igång på?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!