• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

(men) Du hänger nästan mer i tråden nu när du hittat din man än vad du gjorde innan....

• Papito
    modesto skrev 2012-09-25 11:55:47 följande:
    är det krav i den tråden att man måste vara singel? man kan väl dela med sida dejtingerfarenheter och preferenser ändå, eller hur?
    Självklart!
    Alla är välkomna, det är ju ett öppet forum. Jag skojade lite med (men) bara. Hon är nog med på noterna.

Modesto,.vi har hamnat i det här läget förut. Det är svårt att tolka helt rätt när man inte har personen framför sig men du kan utgå från att jag oftast har en glad och skämtsam ton, eller normal eller allvarlig. Jag gillar att skoja lite "elakt" men menar inget illa.

Det är väldigt sällan jag är spydig eller elak på riktigt och när jag blir det tror jag att du kommer att märka det väldigt tydligt. Du kan vara lugn, skulle inte få för mig att bestämma vem som får skriva och inte skriva...berömde ju precis alla i tråden

Jag tycker att det är kul att höra om dina tankar och erfarenheter också, eftersom vi tänker lite olika. Finns alltid saker man kan ta med sig även av dem som tänker på ett annat sätt än man själv.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-25 12:00:00 följande:

Ja den beskrivningen stämmer inte alls in på mig...jo smart vill jag förstås men inte över det normala, gillar inte besserwissern

Jag vill helst att han ska ha jobb men hög inkomst är inget jag blir imponerad av. Viktigaste är ju att han har så han klarar sig precis som jag har.

Och jag kräver absolut inte att en kille ska vara perfekt utseendemässigt, jag är själv medveten om att jag inte är det och många brister så..

Hej älskling!!!
    Guuuuuud vad jag har saknat dig!!!
    Du är det bästa som hänt mig sedan Tip Top kom tillbaka i glassfrysarna!!!

Vi har aldrig träffats eller ens chattat men jag VET att jag är kär, tror att jag kanske ÄLSKAR dig...!

Hehe..han som var så på fick ju hångla...med det här välkomnandet kommer världen vara rosa och fluffig för mig fram till maj...trots göteborgsvinter... haha
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-25 12:03:20 följande:
    men det här med för mycket ölmage gillar jag förstår inte.. när jag själv försöker anstränga mig något sånär för att inte förfalla så vill jag gärna att min partner också gör det. Att man vill vara fin för varandra mitt barns far gick upp ca 15kg under tiden vi var tillsammans. Och jag kan ärligt säga att jag tyvärr inte tände på honom till slut... men det var såklart hundra andra andledningar också som gjorde att det blev slut.
    Jag hade nog kunnat tända på dig ändå om du haft andra egenskaper jag uppskattade...men förstår vad du menar.
    Samtidigt är det svårt att veta vad som är vad i en lång relation. Ni hade säkert andra svårigheter som också bidrog.
    Men jag kan som sagt förstå dig. Tror att det är viktigt att båda tar hand om sig. Det måste vara okej att släppa lite på disciplinen och gå upp några kg men kanske inte förfalla helt. Annars finns inte tryggheten där heller. Men klart att båda mår bra av att själva inte förfalla och att partnern inte heller gör det. Att relationen mår bra av att man anstränger sig lite för varandra då och då.
  • Papito
    modesto skrev 2012-09-25 12:09:33 följande:

Papito, jag har Aspergers och kan ha det svårt att tolka en del nyanser, och jag kan låta alltför totalitär själv ibland. Jag är glad att det är kul för dig att höra om mina tankar för jag tycker nog ganska ofta annorlunda än majoriteten. Det är extremt intressant för mig att läsa forum om människorelationer, även om jag gör allt på mitt sätt ändå.

Jaha, ok. Inga problem!

Nu klargjorde jag det precis utan att veta om det här men det är verkligen så att jag ofta skojar lite just på gränsen och förstår att det kan vara svårt att tolka ibland. Men tänk så när det gäller mig (kan inte prata för andra), att jag oftast skojar eller är "normal".

Skulle jag bli väldigt irriterad och vilja vara elak eller spydig blir det väldigt tydligt
    Blir du osäker så fråga mig bara. Och skulle det någon gälla dig lovar jag att vara tydlig...men jag tror inte att det kommer att hända. Är inte här för att gräla  
  • Papito
    modesto skrev 2012-09-25 12:24:07 följande:
    sköjar du igen? allvarligt, kan man bli kär utan att träffas? speciellt om man bor i olika länder.
    Jag säger JA till det, man kan låta sig själv att bli kär, för att uppleva känslan att vara kär,  men man ska inte ta det på allvar, annars kan man bli väldigt besviken i verkliga livet.

Jag skojar med henne, hon berättade tidigare i tråden att hon hade en dejt som gav alldeles för många och stora kärleksförklaringar efter bara en dejt.
    Hon hånglade ändå upp honom så jag tänkte attt om jag drar på rejält kanske jag också får hångla...
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-25 13:05:34 följande:

men vänta här nu, det är ju just det jag har med tanke på den efterhängsna
    Precis!!!
    Fel man bara...
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-25 12:49:30 följande:

Han skojar bara med mig(tyvärr för det hade ju varit härligt om man hade haft sådan påverkan på en man )

Vet hur det känns, har den effekten på kvinnor!

(b), (men), singelmorsa, tabula....var det inte några till också?
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-09-25 14:07:51 följande:
    Hah! Jo,fanns säkert någon frökenjättetrevlig till!

Haha, fanns säkert flera jättetrevliga som jag missat.
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-09-25 14:07:51 följande:
    Hah! Jo,fanns säkert någon frökenjättetrevlig till!

Haha, fanns säkert flera jättetrevliga som jag missat.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!