Ärliga nätdejtingstråden!
Fri tolkning kära du...fri tolkning...
Japp!
Man får vara praktiskt lagd, hehe.
Hur går det för dig morsan? Börjar han mjukna lite, ni kanske kan vara ett par men inte visa er ihop offentligt, det kanske han kan sträcka sig till med "kapet"...
Hehehe
Nu har inte jag någon ölmage (även om jag inte är smal heller). Är inte heller tunnhårig men det kommer väl förr eller senare
Det jag funderar över är hur ofta kvinnor i min ålder 30+, närmare 40, ratar män pga av begynnande hårtapp och lite mage. Känns som dubbelmoral. Det är ju naturens gång och vill man ha en mogen man med bra värderingar, som lekt av sig, som är redo för familj eller redan har..då får man väl någonstans räkna med lite fysiska skavanker.
Samma kvinnor kan ofta tycka att män är ytliga om de sållar bort kvinnor med början till slapp rumpa och bröst som inte längre är fasta och spänstiga.
Jag som man 30+, närmare 40 vill ha en kvinna 30+ som är charmig, har humor, snäll, ärlig, ser bra ut och stimulerar mig intellektuellt...+ en massa bla bla bla..
Men då inser jag också att det mest troliga är att den kvinnan också har en del fysiska "skavanker", om man nu ska kalla det så. Jag inser att hon inte är 22, att hon kanske fött barn, att hon förhoppningsvis inte längre är så ytlig eller osäker så att prio ett är gymmet och den perfekta kroppen. Jag kan t.o.m. säga att jag VILL att hon ska ha lite skavanker, att hon har levt, att hon kan köpa att det börjar slappa till sig lite här och där på henne. Det behöver inte vara ett stort förfall bara för det men att hon köper att det inte längre är så lätt att ha en spänstig, yppig kropp...och att det är helt okej och t.o.m. attraktivt med lite mjuka former.
Mannens motsvarighet till kvinnans slappa rumpa och hängbröst är ju just tunnare hår och lite gubbmage, varför är det så tabu? Jag menar inte att kvinnor ska offra sig och plåga sig till att vara med män med fysiska skavanker men är intresserad av hur ni tänker.
Nu menar jag i måttliga mängder, inte en man som förfaller och skiter i det
Det beror också på vad man söker, vill man ha en livspartner, pappa till sina barn, prioriterar man kanske andra egenskaper, vill man ha en kk att tända är extremt viktigt och utseendet går först. Hjärnan och gemensamma intressen kan komplettera något fysiska skavanker, men bara till en viss del, utseendet är extremt viktigt för mig t ex, då menar jag inte klassisk hollywood skönhet men han måste definitivt vara fysisk attraktiv för mig annars händer det ingenting alls.
Det hettar till i tråden...
Som någon sa, det är det som är bra med den här tråden (peppar peppar ta i trä) vi avhandlar olika ämnen i ämnet och tänker olika, det hettar till ibland men vi har högt i tak och respekt i inläggen.
Bra jobbat alla i tråden!!!
(japp, en glädjespridare utan dess like..lägg till det i mitt cv alla ni singeldamer )