• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-22 21:47:25 följande:
    Är det nu jag ska känna mig träffad? Flört

Fri tolkning kära du...fri tolkning...
  • Papito
    Papito skrev 2012-09-22 21:55:09 följande:

Fri tolkning kära du...fri tolkning...

Du kan väl slänga till mig någon desperat väninna iaf...haha
  • Papito

Japp!

Man får vara praktiskt lagd, hehe.
    Hur går det för dig morsan? Börjar han mjukna lite, ni kanske kan vara ett par men inte visa er ihop offentligt, det kanske han kan sträcka sig till med "kapet"...

Hehehe

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-22 22:44:44 följande:
    Hahaha, du har humor duFlört
    Skulle han inte våga visa sig med mig offentligt så är han inget för mig kan jag lova. Vi ses men vilken nivå vi ligger på låter jag vara osagt..
    Jepp!
    Ytterligare en av mina tillgångar...
  • Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-22 22:40:04 följande:
    Jag tror han syftade på Anonym(singelmorsa)

Tack käre vapendragare..
  • Papito
    modesto skrev 2012-09-22 22:44:19 följande:
    sorry Papito, jag trodde han menade mig eftersom jag är mycket äldre, jag trodde att hela tråden handlade om migFörvånadSolig

Såja, du börjar mjukna du också, betydligt trevligare ton

I början lät det som att du bara vill bli försörjd men nu när du förklarar lite mer tolkar jag det annorlunda. Men för mig är det olika saker, även om man inte har jättemycket pengar kan man ha en annan inställning. Inte att man ska vara den som betalar allt men om man redan från början förväntar sig att mannen ska stå för allt, då får man nog en viss typ av män också.
    Det vore ju synd för då känns det nästan som att du hamnar i ett traditionellt underläge redan från början.
  • Papito

Nu har inte jag någon ölmage (även om jag inte är smal heller). Är inte heller tunnhårig men det kommer väl förr eller senare

Det jag funderar över är hur ofta kvinnor i min ålder 30+, närmare 40, ratar män pga av begynnande hårtapp och lite mage. Känns som dubbelmoral. Det är ju naturens gång och vill man ha en mogen man med bra värderingar, som lekt av sig, som är redo för familj eller redan har..då får man väl någonstans räkna med lite fysiska skavanker.
    Samma kvinnor kan ofta tycka att män är ytliga om de sållar bort kvinnor med början till slapp rumpa och bröst som inte längre är fasta och spänstiga.

Jag som man 30+, närmare 40 vill ha en kvinna 30+ som är charmig, har humor, snäll, ärlig, ser bra ut och stimulerar mig intellektuellt...+ en massa bla bla bla..

Men då inser jag också att det mest troliga är att den kvinnan också har en del fysiska "skavanker", om man nu ska kalla det så. Jag inser att hon inte är 22, att hon kanske fött barn, att hon förhoppningsvis inte längre är så ytlig eller osäker så att prio ett är gymmet och den perfekta kroppen. Jag kan t.o.m. säga att jag VILL att hon ska ha lite skavanker, att hon har levt, att hon kan köpa att det börjar slappa till sig lite här och där på henne. Det behöver inte vara ett stort förfall bara för det men att hon köper att det inte längre är så lätt att ha en spänstig, yppig kropp...och att det är helt okej och t.o.m. attraktivt med lite mjuka former.

Mannens motsvarighet till kvinnans slappa rumpa och hängbröst är ju just tunnare hår och lite gubbmage, varför är det så tabu? Jag menar inte att kvinnor ska offra sig och plåga sig till att vara med män med fysiska skavanker men är intresserad av hur ni tänker.
    Nu menar jag i måttliga mängder, inte en man som förfaller och skiter i det

• Papito
    modesto skrev 2012-09-25 11:03:20 följande:

Det beror också på vad man söker, vill man ha en livspartner, pappa till sina barn, prioriterar man kanske andra egenskaper, vill man ha en kk att tända är extremt viktigt och utseendet går först. Hjärnan och gemensamma intressen kan komplettera något fysiska skavanker, men bara till en viss del, utseendet är extremt viktigt för mig t ex, då menar jag inte klassisk hollywood skönhet men han måste definitivt vara fysisk attraktiv för mig annars händer det ingenting alls.

Absolut!
    Klart att man måste attraheras av sin partner, det är jag med på. Men man attraheras av olika saker. Själv attraheras jag mer av en säg 39-årig kvinna med lite kruvor, charm, humor och som kan stimulera mig mentalt också, en av en 22-årig "perfekt" kropp utan en rynka, ett ärr eller ett enda tecken på att hon levt några år.

Så visst måste jag attraheras men det finns som sagt olika grader av förfall och man attraheras av olika saker.
    Jag tror att man även attraheras av olika saker i olika faser av livet. Personligen har personligheten alltid varit viktigast för mig men rent utseendemässigt kan jag se att jag haft olika preferenser i olika stadier av mitt liv.

Idag är jag ganska öppen, personligheten charmen och "det" är viktigare än det fysiska. När det gäller det fysiska är jag väldigt öppen och kan attraheras av olika typer av kvinnor.
    Sen har jag sagt det tidigare och jag tror att vi alla sållar hela tiden.

Idag var jag inne på "min" dejtingsida för första gången på evigheter och kollade runt lite på korten...plötsligt tänkte jag: "shit, jag kommer aldrig att hitta någon som lockar mig"...hahaha..så är det såklart inte men det var få bilder som fick mig qtt höja på ögonbrynen..och då var det inte de klassiska skönheterna som gjorde det.
  • Papito
    Xmag skrev:

Vilka krav. Snygg och ha nåt innanför pannbenet. Tur att man är kille så att man kan nöja sig med att tjejen är snygg... :)

ulfsas skrev 2012-09-25 11:25:31 följande:
    HAHA, den var bra.

Det verkar som om det finns en hel del tjejer som önskar sig en kille som är smart (smartare än dem själva antar jag för annars uppfattas man väl inte som smart)
    De vill också att killen skall ha ett bra jobb och en hög inkomst vilket vore helt OK om de nu hade det själva men jag har en svag misstanke om att så inte är fallet.

Som du säger är dessa tjejers motprestation att de ju faktiskt är såå snygga och så kanske du kan få sex någon gång. Om de nu inte har huvudvärk eller något annat. Fast det kan en dyr handväska eller en resa bota på direkten.
    High maintenance girls...Skrattande 

Liknande tema som mina nyss skrivna inlägg...kanske värt att tänka på för en del damer?
  • Papito

Det hettar till i tråden...

Som någon sa, det är det som är bra med den här tråden (peppar  peppar ta i trä) vi avhandlar olika ämnen i ämnet och tänker olika, det hettar till ibland men vi har högt i tak och respekt i inläggen.

Bra jobbat alla i tråden!!!

(japp, en glädjespridare utan dess like..lägg till det i mitt cv alla ni singeldamer )

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!