Inlägg från: Anonym (singelmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelmorsa)

Ärliga nätdejtingstråden!

Johnny Mnemonic skrev 2012-09-06 23:44:00 följande:
    Det är nog inte så enkelt, alla män är individuella och fungerar inte likadant. Precis som det är med kvinnor.
    Finns dom som är genuina och dom som spelar spel. Jag tycker personligen att man bör visa om man är intresserad. Personligen hörde jag av mig iallafall minst en gång om dagen när vi var tillsammans, men vissa tyckte uppenbarligen det var för ofta. Jag tycker inte det är så farligt... Men det tolkades uppenbarligen som kontrollbehov av en del. Kom man inte på något att skriva så blev det såklart "Vad gör du?" frasen, för att försöka få lite substans att svara på. Men som sagt jag kanske inte är representativ eller ett bra exempel alls.
    Självklart är det inte så enkelt att man kan dra alla över en kam det förstår jag med, men alltid intressant att höra hur andra agerar. 
    Förstår verkligen inte varför det ska spelas massa spel det tar bara en massa onödig energi.  
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-07 08:57:03 följande:
    Det är därför du ska fråga rakt ut  
    Ofta gör man inte det av rädsla att blotta sig när den andre kanske inte vill mer, det blir så uppenbart då men samtidigt är alternativet att gå en längre period i ovisshet och det är nästan sämre.

Fråga rakt ut men inte på telefon, live ska det vara.

Jag håller absolut med dig och det är vad jag vanligtvis brukar göra, fråga rakt ut alltså.
    Jag är inte rädd för att blotta mig och få ett nej för då vet jag hur läget ligger och kan då bryta ihop och komma igen. Men (det finns alltid ett men..) min erfarenhet säger mig att många killar backar om man frågar rakt ut, det klassiska att killar vill jaga och inte bli jagade. 

• Anonym (singelmorsa)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-09-07 10:00:42 följande:

Svår fråga och jag kanske inte är rätt man att svara på detta egentligen... jag är rätt kelsjuk och fysisk av mig och ligger mer än gärna och myser, om man får rätt gensvar dvs! Jag går dessutom i princip aldrig till sängs med någon jag inte på förhand hade kunnat tänka mig att det åtminstone finns en möjlighet att kunna bli mer än ett ons av. Så någon form av känslor är alltid inblandat när jag har sex med någon, betyder dock inte att jag är förälskad eller helt desperat vill ha en relation till varje pris bara för att vi har sex.

Är jag ensam här om att aldrig lämnat eller blivit lämnad under natten efter sex? Hade nog känt mig jävligt billig i båda fallen om jag råkat ut eller gjort så själv...

För övrigt så har jag nu haft övernattningsbesök varenda barnfri dag sedan första dejten för två veckor sedan idag... kanske borde be bidrag till hyran denna månaden? Det hela känns väldigt avslappnat och lär få fortsätta rulla på och bli vad det blir... Eller borde jag vid det här laget veta om jag vill ha en riktigt, riktigt seriös relation med dejten?
    Jag har aldrig blivit lämnad mitt i natten men har själv gått däremotFlört
    Låter som du haft ett par härliga veckorGlad Tycker alls inte att du måste veta efter så här kort tid om det kan bli en seriös relation eller inte. Så dejta vidare bara så lär det ge sig med tiden om du vill satsa fullt ut eller ej. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (men) skrev 2012-09-07 10:13:05 följande:
    Kul!Glad

Jag hade nog känt wow vid detta laget i sånt fall..men det är jag detSolig

Så en gissning..njae..ni är väl KK nu dåTungan ute Eller så har hon inget hemFlört  Men jag tror inte ni blir ett par..om du inte nöjer dig då. Men det är ju hur JAG skulle känna.

Jag kan efter ett par veckors dejtande känna att jag tycker om personen och vill träffas mer för att se om det kan leda till något seriöst men att så snabbt veta att jag vill ha något seriöst, nje så funkar inte jag. 
    Alla är vi olikaGlad

• Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-07 11:45:37 följande:
    En tanke slog mig....kan det vara så att singelmorsa är singelpappans dejt?
    Hon undrar vad han vill och han tycker det är bekvämt...haha, underbart!!!
    Hahaha, säger bara nopp dejtar icke singelpappanFlört
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-07 11:59:30 följande:
    Det där med att jaga är givetvis kul, till en viss gräns. Jag älskar att jaga i själva flirtskedet men har vi väl hamnat i säng eller dejtat några gånger vill jag inte spela spel, är hon intresserad ser jag gärna att även hon visar och säger det. Det är också jobbigt om man vill mer och tjejen kör något konstigt spel bara för att "killar gillar att jaga".
    Vad är det som säger att inte killar kan vara osäkra på tjejen och inte heller vill blotta sig? Ta en sån som du själv, nu känner jag dig inte men du nämnde att du dejtat en hel del (och har tydligen inte blivit lämnad mitt i natten men lämnat, haha)...om du träffar en kille så kanske du verkar erfaren och säker på din sak, är han själv inte lika cool kanske han blir osäker och om du då ska köra ett speciellt spel...ja, då lär det inte bli så mycket mer..   

Bara for the record, har inte heller blivit lämnad på natten/morgonkvisten Å andra sidan har jag inte haft så himla många ons....men det gör också att statistiken (lämnad/inte lämnad) blir riktigt bra

Om du nu vet att du vill mer kan du väl säga det, springer han var han ju inte tillräckligt intresserad eller extremt omogen, oavsett är han en nitlott

Jag tycker du kommer med kloka funderingar som jag tar åt mig avGlad
    Men vill tillägga att jag spelar inget spel med killen, fan jag vet inte ens hur spelar spel. Killen vet vart jag står så om han väljer att blotta sig så vet han att han inte får kalla handen så att säga.
    Men det är en komplex situation och ja jag tror att han är osäker, inte på mig men på vad han vill med mig. 

Så jag har två val antingen lägga ner direkt eller bara ta det lugnt och ha is i magen och se vart det hamnar. För väljer jag det tredje alternativet att säga vad jag vill så är risken stor att han känner sig pressad att behöva ta ställning till vad han vill direkt och därmed väljer att avsluta. 

• Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-07 13:16:52 följande:
    Säger ju att jag är ett kap...
    Ja du säger ju detFlört
    For the record så är även jag ett kapFlört
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-07 13:56:26 följande:

Så mycket kap kan du inte vara...killen tvekar ju...
    Ouch, den satt där den skulleFlört
    Men bara för att just han kanske inte tycker att jag är ett kap så innebär det ju inte att jag inte är det, det enda det betyder är att han måste ha dålig smak och dålig människokännedom Flört
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (Marcus) skrev 2012-09-07 23:12:01 följande:
    Hej. Vilket kul gäng! Pust, nu har jag läst igenom hela tråden...Den har varit min dokusåpa under nån vecka nu. En dokusåpa med sina egna huvudpersoner som blivit lite av kändisar. Mycket underhållande och lärorikt har det varit hittils. Lustigt bara att tråden ligger under "Relationsproblem". Tycker det beskriver Nätdejting rätt bra... Hoppas kunna bidra med lite historier snart. Dvs jag har historier och observationer som jag hoppas bidrar till diskussionen på ett bra sätt. Har precis avslutat tre månader på match.com och är även passiv på Badoo. Kommer med lite historier innom kort.
    DokusåpaSkrattande
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-09-08 21:50:50 följande:

Det handlar inte om hur stora ord man använder....det handlar om HUR man använder dem  
    Hmm, kanske är trött nu men förstår inte din poäng?Obestämd
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!