Papito skrev 2012-10-25 21:32:05 följande:
Skojar lite med dig, sorry, kanske drog det för långt. Ber om ursäkt!
Men vad är det som gör att han måste vara svår, om du nu träffar en som är intresserad av dig och därför "lätt" att få..är han automatiskt kass då? Han kanske har alla andra egenskaper du söker, eller många av dem.
Jag gillar inte att spela spel, är jag intresserad säger eller visar jag det ganska snart. Jag tror att jag har ganska många bra egenskaper och kan säkert fila på ytterligare några som kan bli bättre (sen finns de kassa såklart)...men om jag träffar en tjej som verkligen klaffar och hon dessutom attraheras av mitt utseende...ska jag då bli ratad för att jag faktiskt är man nog att visa känslor, att visa mig sårbar genom att ta chansen och berätta att jag är intresserad?
Låter ju helskumt!
Är det något slags straff mot dig själv? Att du inte förtjänar enkel och villkorslös kärlek?
Obs, fläk inte ut dig här, bara funderingar, som du kan fundera på själv..om de nu kan vara relevanta.
Jag har kanske dragit det lite till sin spets i mitt resonemang men det känns lite så ibland. Faktum är nog snarare att när jag träffat på dessa killar som varit lätta och som visat sina känslor så har jag helt enkelt inte känt samma och då har det blivit to much så att säga. Medan de gånger jag har fallit för killar så har jag gjort det från första dejten sen har de efter det visat sig vara svåra.
Jag är som dig och visar och säger vad jag tycker och speciellt om det känns bra. Och om det nu känns bra för mig så skulle jag inte få kalla fötter om killen är öppen med sina känslor.
Så allt handlar väl om att rätt känsla ska finnas från båda håll på samma gång.