Inlägg från: Anonym (singelmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelmorsa)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-30 00:06:43 följande:
    Måste ge tillbaka på någon...bara vi vakna Kyss
    Va gullig du är som låter mig agera slagpåseHjärta
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-10-30 22:00:18 följande:
    Jag har faktiskt varit på dejt i kväll. Fast "dejt" är ju ett så starkt ord i dessa sammanhang tycker jag. Man tar en fika och träffa efter att ha skickat mail ett tag och sett ett mer eller mindre missvisande foto.

Det är första gången sen jag började skriva här som jag varit på en dejt. =) Jag har ju inte nätdejtat sedan i somras men började nu igen mer eller mindre av en slump...

Med risk för att någon/några av de jag har kontakt med på HP läser detta tänker jag ändå dela med mig av mina tankar. Jag tror inte jag är unik på något sätt som har kontakt med flera kvinnor på en gång på detta stadium. Så jag känner mig inte som en "bad guy".  Jag kommer dock inte avslöja några detaljer. Inget kiss and tell, alltså. Men väl några funderingar.

Det var en trevlig dejt och vi har mailat ett tag innan. En kul, intelligent tjej. Vi har haft en trivsam konversation. Men detta är rätt likt de andra dejter jag haft under sommaren. Trevliga glada tjejer men den där viktiga känslan finns inte där. Trist när man träffar så trevligt folk. Men trevligt räcker inte...Tycker detta är det absolut svåraste med nätdejting. IRL så ser man ju och känner attraktion och sedan börjar man prata och det blir ett samspel. Det är ju egenskaper som det är väldigt svårt (i alla fall för mig) att sätta ord på.  Hur som helst tycker jag inte att det är bortkastad tid för jag har haft väldigt kul och trevligt på mina dejter och mailkonversationen har varit trevlig. Men man önskar ju att det kunde uppstå lite mer gnistor och att det då också var besvarat...
    Jag är helt med dig i dina tankar. De flesta killar jag dejtat har varit trevliga och det har varit bra dejter men det krävs ju lite mer än så för att inleda ett förhållande. Vissa av de jag dejtat har jag tänkt att det här är verkligen en kille som hade passat mig bra och nästan försökt intala mig att jag känner något bara därför. Men finns inte känslan där så gör den ju inte. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-10-30 22:30:22 följande:
    Även om jag nu lagt förväntningarna på väldigt låg nivå så blir man ju lite besviken. Det är dessutom trist att behöva tala om det. Vilket jag alltid gjort. Tycker inte om "rinna ut i sanden"-metoden. Känns jobbigt om man gör den andra besviken också. Men så är det man känner ju vad man känner (eller inte känner). Men det är i alla fall ett sätt att träffa lite trevligt folk även om förhoppningen är att det skall bli mer än trevligt...
    Ja hoppet finns ju alltid där att det ska klaffa. Stor kred till dig som kör med raka rör och inte bara låter det rinna ut i sanden. Det kan vara hårt att höra men bra mycket bättre än att inte veta och gå runt och hoppas att det kanske kan bli något. 

En kille jag dejtade för rätt länge sen klaffade det inte alls med men vi mailar en del fortfarande och diskuterar våra dejter med varandra. Jag har nog tjatat hål i huvudet på honom att han alltid måste vara rak med de han dejtar om han inte vill något mer. Han har inte riktigt tänkt i de banorna innan men det gör han allt nuGlad 
  • Anonym (singelmorsa)
    modesto skrev 2012-11-02 21:45:38 följande:

Ett litet bidrag från mig då för att hålla tråden levande. Jag brukar gå på promenad varje natt/kväll. När jag är nästan hemma ser jag en man med en jättestor hund. Han hejar och frågar om jag vill låna hans mössa, jag är tydligen blött i håret, det regnar. Så frågar han var jag tänker göra på kvällen, det startas ett litet samtal. Han känner mig, det är inte första gången folk känner mig och jag känner inte dem :) Han säger att han brukar se mig ibland på natten när han kommer hem från jobbet med sin bil.  Det hela avslutas att han tar mig i handen och det ser ut som att han tänker pussa mig. Jag säger vad tänker du göra nu? Han säger "jag känner att jag har något i ögat, kan du titta?" Jag skrattar och önskar honom god natt. Han frågar om jag har lust att gå lite mer men jag säger att jag har saker att göra. En fin avslappnad raggningsförsök i naturen.Glad

Det var ett tappert försök av honom iaf, kunde ju gått hem Glad
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-02 21:57:19 följande:
    Själv är jag livrädd! Får värja mig för singelmorsan. Hon spammar mig, dyker upp utanför min dörr och har fikat med min mamma...tur att barnen inte har någon kanin....

Ja din mamma var riktigt trevlig och hon fullkomligt älskade mig och tyckte jag var en perfekt match för dig, så vi har börjat kolla efter ett passande datum för bröllopFlört
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-02 22:12:46 följande:
    Haha, folk tror du skojar dessutom...

Vissa saker skojar man inte om Förvånad
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-02 22:38:41 följande:
    Hmm..ska jag bli orolig nu..?
    SkrattandeKyss
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-03 09:43:26 följande:
    Lexus = Lyxigare variant av Toyota, världens bästa och tryggaste bil. Den har allt Toyotan har men mer körglädje, fart...lite piffigare och hetare helt enkelt.
    Bästa modellen ever är en Lexus Papito -74
    Glad
  • Anonym (singelmorsa)
    modesto skrev 2012-11-03 20:28:53 följande:

Jag har just läst på ett italienskt forum att man brukar avundas gifta par när man är singel själv. Då är det kanske bättre att undvika gifta par som singel, annars kan man omedvetet orsaka skada. En kvinna kommenterar, visst kan jag avundas ibland, det skulle vara onaturligt att inte göra det. När hon blev singel, har hon förlorat sina gifta väninnor för att hon som singel förvandlas till ”hot” för dem och ett byte för deras män. Andra instämmer visst är det så, inga gifta par vill umgås med ensamstående kvinnor p g a ”hotet”. (Finns det någonting att avundas då?) Nu är det Italien, de har lite annorlunda tankesätt än sverige. De gifter sig med sin eviga kärlek och skiljer sig sällan men oftast har affärer vid sidan om. Men hur är det i sverige? Umgås ni med gifta par? Avundas ni dom?

Många av mina vänner är gifta par så visst gör jag det och jag kan lova att mina vänner inte ser mig som ett hot. Men om jag däremot är på fest eller middag där övervägande delen är par och bara ytligt bekanta så får jag en och annan inte så trevlig blick från tjejerna när jag pratar med killarna. Inte alltid men ja det händer. 

Träffade en barndomsvän idag som jag inte sett på länge och vi pratade lite om mitt singelliv och om hennes parliv och att en nackdel med att vara singel är att man ofta är själv på kvällarna. Är man i en relation har man varandra. Men en stor skillnad jag ser om jag jämför mig med mina vänner är att de är så himla stressade och har fullt upp med att få vardagslivet att gå ihop att de inte hinner träffa andra än varandra. 

Medan jag inte känner mig ett dugg stressad av vardagslivet, är det något jag inte hinner idag så tar jag det imorgon. Vill jag dra iväg en helg så är det bara att göra det. 

Det finns för och nackdelar med allt. 

• Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-03 21:58:04 följande:
    Funderade på en grej till idag. 

Tid finns...hånglar gör jag uppenbarligen inte SkrattandeTungan ute

Jo, man kollar runt på alla kort och påfallande få faller mig i smaken...sen går jag till affären och för en gångs skull kollar jag aktivt efter om jag ser något attraktivt hos kvinnorna. Även de jag ratar vid första blicken försöker jag se något positivt med...och det märkliga (?) är att det är relativt många jag faktiskt kan hitta saker jag skulle kunna fästa mig vid. Blev lite förvånad över hur förlåtande man kan vara...och framförallt funderar jag på hur missvisande korten på dejtingsajterna kan vara. Nästan så att alla borde slopa kort, prata tills det känns bra och sen skypa eller något för att se den andres rätta jag, inte bara en stillbild.
    Ser man någon irl så får man ju en helhetsbild som man inte kan få på kort, även om personen inte är vad man skulle titta efter på ett kort så kanske den har ett uttryck eller något annat som man finner attraktivt. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!