Inlägg från: Anonym (singelmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelmorsa)

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2012-11-03 23:22:49 följande:
    Man kan ju diskutera precis allt i verkliga livet också. Med de personerna som du träffade fort skulle det kanske inte funka i alla fall, även om du skrev med dem längre.
    Precis! Jag tror inte att det spelar någon större roll hur lite eller mycket man mailar innan man ses. Antingen synkar man när man träffas eller så gör man det inte. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-11-04 18:52:58 följande:
    I eftermiddags provade jag Singelspring. singelspring.blogspot.se/ Kan rekommenderas om man bor i Stockholm. I dag var det lätt joggning och promenad cirka 5 km som avslutades med fika. Vi var drygt 20 personer och det var ett riktigt trevligt gäng. Kostar inget, förutom fikat då om man vill ha. Mer socialt än fysiskt utmanande. Skall jag gå på flera gånger då schemat tillåter. Kul med lite ideella initiativ och dessutom lite fysisk aktivitet efter förmåga. De man träffar där delar ju också ett gemensamt intresse; att jogga/springa. 
    Låter roligt! Ingen potentiell dejt då? Glad
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-04 23:09:13 följande:
    Nä, det är något man missar när man inte är anonym, som jag. Skulle jag börja dejta kan jag inte gärna berätta för mycket. Man vill ju inte lämna ut människor här.

Singelmorsan har dissat mig två ggr till nu...men hon har tydligen några galet desperata väninnor jag hon kan slänga till mig...och rovdjuren hugger...  
    När har jag nu dissat dig? De flesta hittar på smickrande saker medan du nästan verkar gå igång på att låtsas bli dissadFlörtSkrattande
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 19:13:29 följande:
    Mmm,säkert så. Lika med ex? Man kan ju aldrig veta om någon är intresserad(med en dejt kanske man kan ana,om det var man själv som sa nej och den andre ville mer?)..det är lite det där med kompisar av annat kön. Är det alltid no-no?
    Varför skulle det vara no-no att ha vänner av andra könet? 
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-11-06 19:22:56 följande:
    Jag har haft och har fortfarande kompisar av motsatt kön. Vissa jäkligt snygga! =) Det hade jag när jag var gift också. Jag tror att de flesta vet om de är attraherade av dem fysiskt eller om man bara tycker de är en bra vän. Känner man fysisk attraktion så bör man avstå om nån är i ett förhållande tycker jag. Man lurar sig själv lite bara och risken är att man förlorar både sitt förhållande och sin "vän"... Annars är det riktigt berikande att ha kompisar av motsatt kön om man kan hantera det. Börjar man fundera på hur det skulle vara att ligga med sin kompis är det nog inte kompis man vill vara...
    Låter som en sund och klok inställning!
  • Anonym (singelmorsa)
    Xmag skrev 2012-11-06 19:43:00 följande:
    Sanning med modifikation. Jag har, och har haft tjejkompisar som jag inte vill ligga med. De är just bara kompisar och jag är inte det minsta attraherad. Tror också det kan vara personligt. Jag hade nog svårt med tjejkompisar när jag var yngre men sen jobbade jag på dagis (ja ja förskola då) och hade bara kvinnliga arbetskamrater och upptäckte att man varken ville eller kunde ligga med alla och att det faktiskt fanns annat att hämta. Har man inget stort kvinnligt (eller av motsatt kön) umgänge kan det ju vara svårare att hantera kanske.
    Jag och en manlig vän var båda singlar ett tag och pratade ganska mycket sex med varandra överlag och nån gång kom tanken upp att ha sex med varandra. Haha, världens skämt ju, nej jag ligger inte med mina vänner och han skulle nog inte ens fått upp den. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 20:06:08 följande:

Hon var väl bara taskig mot sig själv...att han inte skulle få upp den?Tungan ute
    Men TANKEN dök upp iaf??!!(singelmorsan alltså) 
    Ja vi pratade om det, båda var ju singlar och sugna. Och för vår del hade det nog inte förstört vår vänskap om vi hade haft sex med varandra. Men ingen av oss var direkt lockade av tanken på att ha sex med den andre, det fanns ju ingen attraktion alls och det vore som att ha sex med sin syster eller bror. Vi skrattade mest åt tanken. 
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-06 20:35:21 följande:
    Men blev det inte lite mer laddat och spännande när ni väl började prata om det?
    Nej det var inte det minsta laddat, det var på en mer objektiv nivå. 

• Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2012-11-06 21:28:38 följande:
    Men hur torrt pratade ni egentlgen
    Haha, ja man kan ju undra. 
    Men sex mellan oss kunde liksom bara inte vara laddat. Helt avsexualiserat.  
  • Anonym (singelmorsa)
    Anonym (b) skrev 2012-11-07 13:49:07 följande:

Jag gör tvärtom, försöker göra allt för att undvika ämnet sex med mina killkompisar.Men av någon jobbig anledning vill ju alltid killar komma in på området sex. Känns bara så olustig och lite obehagligt för jag skulle aldrig kunna ha sex med en kompis. Synd för det hade kunnat vara väldigt praktiskt Tungan ute
    Jag kan inte heller tänka mig att ha sex med mina vänner men prata om sex med dem har jag inga som helst problem med. Det är trots allt ett intressant ämne Glad
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!