Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-22 22:06:39 följande:

Helt spontant blev jag medlem på MP utan att veta om jag var redo för det. Har fått massa medelanden från ointressanta män och har då inte svarat alls. Hur ska man göra, brukar ni säga att ni inte är intresserade eller ignorerar ni bara?

Det var någon som skrev om roliga meddelanden från männen. Tänkte dela med mig om två speciella jag med.
    Första meddelandet skriver han bara "Vilka fina tänder du har" Jag svarar inte och efter en stund får jag "Har du borrat i de fina än?" Drömmer
    Och en annan skrev "Har du hoppat på kryckor någon gång" Skrattande Jag måste säga att jag blev väldigt intresserad av dessa två, haha. 

Mailar fram och tillbaka med tre killar men vet inte om jag klarar av en date än. Känner mig så jäkla nervös. Tänk om de inte är alls som de verkar. Ni som är mer vana kanske kan svara på om det är vanligt att det är så?     

Hette han möjligen goamannen75, han med kryckorna? Eller finns det två som kör med samma fråga?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-22 23:28:12 följande:

Jepp, det var han

Drömmer
  • Anonym (33-åring)
    Psykbryt skrev 2013-01-23 09:54:39 följande:
    Tjejer: Hur stor vikt lägger ni egentligen i vad killarna skriver i sina presentationer på datingsidorna?
    Eller går ni först på utseende och sen mailkonversation.

Jag tycker det är grymt svårt att skriva en bra presentation. Och så undrar man om det är så himla viktigt vad man skriver. Att beskriva sig själv utifrån sina egna ramar är en sak, men den man träffar kanske upplever en på ett helt annat sätt beroende på vad hon har med sig i sitt "bagage" och utifrån sina personliga referenser.

Det som står i presentationen är helt avgörande för om jag ska ta kontakt eller inte (såvida inte fotot visar att personen ifråga absolut inte är nått för mig, typ sitter och röker på bilden). Om han skriver först och han inte skriver ett vääääldigt bra förstameddelande, så är hans profil rätt avgörande för hur intresserat jag svarar. Men, jag tittar mer på skrivsätt än på innehåll.
  • Anonym (33-åring)
    Afrodite79 skrev 2013-01-23 10:34:09 följande:
    Va fan, blir tokig på Match-appen. Försöker ta bort men det går bara inte! Någon som vet hur man säger hur sin pren via sin app ( har en sk. app-prenumeration )? Har kollat både i I-tunes och inne på match, hittar inte.

Var dock inne nu och kollade och såg att jag fått medd av kille jag haft kontakt med en del i somras. Vi mejlade lite fram och tillbaka. Och det är något med han som lockar mig. Har till och med träffat han irl fast inte som dejt. Utan har var tsm med en tjej då ( längesen nu ) som är kompis till en kompis till mig och redan då tyckte jag han verkade charmig. Och min typ.
    Svarade på hans medd. Men jag har ju en dejting-paus ju Obestämd
    Så, bäst någon ger mig instruktioner hur jag tar bort appen så jag inte fortsätter prata med denna killen.
    Någon som vet hur man gör??
    Den informaiton som står i appen, där man kan "köpa prenumeration", är att: "Du kan när som helst avsluta den automatiska förnyelsen via ditt Apple Itunes-konto."

Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-23 18:25:16 följande:
    Har någon av er varit emd om att någon varit jättepåstridig om en dejt, men sedan när de fått klartecken så är de i princip tysta trots att de är online? Är lite så för mig nu med en kille och jag funderar på att ställa in. Killar alltså!

Ja, flera gånger. Fattar inte...
  • Anonym (33-åring)

Nu har jag (förutom att jag skaffat två gratismedlemskap) gått emot mina principer och svarat på två meddelanden som enbart innehöll "Hej!". Blir ju kul att se vad svaren på dessa blir. Jag ansträngde mig lika mycket som de hade gjort, svarade med "Hej." till båda.

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-23 21:38:32 följande:
    "Träffas?"

Oskyldig 

Den ene av dem kostade faktiskt på sig riktigt många ord, nämligen "Trevlig profiltext du har ;) Vad jobbar du med?". Allvarligt, varför bemödar man sig att skriva till nån om man inte har mer att säga än så? Vad var trevligt med min profiltext? Vad jobbar han själv med? Kan tillägga att min profiltext inte är alls genomtänkt utan jag slängde upp nått litet bara för att det inte skulle vara tomt. Det står i stort sett att jag är glad och gärna träffar folk. Och att det bör finnas nått att svara på i ett meddelande

Ska bli spännande att se hur länge han tänker fortsätta att skriva, tänker INTE anstränga mig mer än han gör. Mitt svar blev "Jag är *mitt yrke*."   Kan tillägga att jag hittills inte sett nått alls hos denne person som tilltalar mig, så jag är bara "elak" och gör ett litet experiment.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-24 16:29:18 följande:
    Ok, varit och fikat med fyran. Crash and burn känner jag. Hon var trevlig, söt, charmig och behövde gå efter 40 minuter.
    Jag skulle inte haft på mig padd-outfiten

Kom plötsligt på att hon behövde gå efter 40 minuter eller meddelade detta i förväg?

Själv konstaterar jag att trägen vinner... nu har jag fått bättre pris på match, efter typ en månads gratismedlemskap. Nu ska jag snickra ihop en profiltext Glad 
  • Anonym (33-åring)
    Isnogood skrev 2013-01-24 18:03:52 följande:

Själv fick jag flera gånger mail innehållande "Läste din profil o föll för dig"

Ok...Va ju bara en liten liten hake där då, för jag hade nämnligen inte någon profiltext alls  

Nej men precis... hur speciell känner man sig då?

Nu har killen i fråga avancerat till att ställa fyra stycken frågor och dessutom berättat en sak om sig själv. Hela 32 ord i senaste mailet, ska man behöva läsa såå långa meddelanden?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-24 18:09:37 följande:
    ja man får en del knepiga/roliga/dåliga

Idag fick jag mail från en som var ca 10 år yngre än mig, i min stad "middag. bio, myskväll?"
    jag svarade "tack, det trevligt men du är lite för ung för mig:)"
    fick halvsurt svar...."du borde väl vara glad att nån yngre vill träffa dig"

tror jag sårade hans manliga ego, hahaha

... och du är uppenbarligen inte glad att nån äldre inte vill träffa dig Stackars liten!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!