Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Tom Araya skrev 2013-01-13 16:38:46 följande:
    Taget direkt ur min pres:

Vi bör ha något gemensamt både vad det gäller personlighet och intressen.

Jag föredrar att du har lite mer mellan öronen än smink och mode. Jag är svag för mörkt långt hår men det är absolut inget krav. Du har humor och inte alltför hett temperament.
    Är du över 160 och inte pinnsmal är det en fördel.

Hmm... har du lagt upp detta förut på FL? Annars har jag besökt din profil

*jobbar med att läsa ikapp från i söndags* 
  • Anonym (33-åring)
    Tom Araya skrev 2013-01-14 18:36:50 följande:
    Så här vart min nya presentation på pannkakan:

Välkommen till sajtens tråkigaste presentation. Den var tydligen för lång och i allt nedkortande försvann det lilla som var roligt.

Jag är en singelkille som hoppas finna vad jag saknar just nu.

Som person jag är ganska lugn, hyfsat tålamod och är snäll och trevlig.
     Humor tycker jag är viktigt.
    Mina två största intressen är rock (mest punk och hårdrock) och bilar.
    Jag har inga allergier mot varken djur eller barn men har inga planer på att skaffa egna.
    Jag tycker om att gå ut och äta, gå på konserter, krog/nattklubb, bio, en mysig hemmakväll med middag och film och jag går gärna på motorsport och andra.
    Jag är seriös, trogen och inte svartsjuk och jag vill helst att du är på liknande sätt.

Vi bör ha något gemensamt både vad det gäller personlighet och intressen.
    Din ålder är inte särskilt viktig 25-45 kanske.
    Jag är för närvarande öppen för allt från vänskap till äktenskap och allt därimellan.

Skriv en rad eller två här på pannkakan (jag vill helst se minst en bild på dig, gärna flera) så svarar jag förr eller senare. Kram på dej!
    Lite sen respons: Den där första raden, skippa den! Den säger bara att du inte orkar göra nått fast du egentligen vill.Tycker också, som de andra, att du bör ändra så att det tydligt framgår att det inte gör dig nått om tjejen har egna barn. Om jag hade läst det där (och haft barn) hade jag tolkat det som "okej, jag är visserligen inte allergisk, men jag gillar inte sånna där små varelser". Det där med musik, för mig är punk inte rock, jag skulle bli förvirrad. "största intressen är musik (mest punk och hårdrock) och bilar" eller "största intressen är punk/hårdrock och bilar".
    Och istället för "jag vill helst se minst en bild..." tycker jag du kan "skoja till det lite" med typ "och du, kom ihåg att ladda upp en bild på dig själv om du inte redan gjort det". 
  • Anonym (33-åring)
    Tom Araya skrev 2013-01-14 20:38:03 följande:
    Tack!

En annan sak jag undrar över...jag är överviktig, man kan kalla det rund, något jag inte vill mörka med.
    Jag har heller inget emot överviktiga kvinnor. Dessutom kan man ju tillsammans jobba på att komma i lite bättre form.
    Är detta något jag bör nämna och i så fall hur?

Ja, jag tycker att du ska nämna både ock, på ett postivit sätt. Tränar du nått nu? Ta med det också i så fall, och att du gärna skulle öka på träningen om du fick sällskap, eller nått sånt.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 00:22:01 följande:
    Är jag den enda här i tråden som inte har en KK? Undrar bara, har som inte riktigt reflekterat över att det var så pass vanligt och det får mig att tänka att mina dejter kanske har KK:s som jag inte ens vigt en tanke åt innan..?

Nope, du är inte ensam.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 07:38:01 följande:
    fast nu blev jag lite smått deppad....gjorde en detaljerad sökning på HP på bara mitt län och rätt åldersgrupp....hittar...ingenting!

Hittar ingen intressant menar du? Då är vi två, finns inte en enda jag  är sugen på att prata med på HP... eller fanns iaf inte, jag pausade mitt konto förra veckan, av just den anledningen.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-16 15:50:19 följande:
    ... jag är man, 40+

Det är inte många som skriver, det får jag göra själv  

Fast nu pratade vi ju generellt om att "inte skriva krav i presentationen". Till mig är (var, jag har inget aktivt konto/medlemskap just nu) det många som skriver, ju mindre specifik jag är i min presentation desto fler är det som skriver. Jag har haft dagar då jag fått 200 meddelanden. Ärligt talat, jag får hellre färre och från sånna som åtminstone kan finnas på kartan (t.ex. enbart ickerökare) och har en chans att ge dem en ärlig chans än sitter och sållar i mailkorgen och missar guldkornen. För, oavsett huuuuur mycket guldkorn en kille är i övrigt så kommer han aldrig ifråga om han röker...
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-16 17:55:02 följande:
    Det kan jag se kan vara ett problem

Då skulle jag nog också inleda med:

"Jag söker icke-rökare - det är inte kompromissbart för mig. Ingen bild - Inget svar. Ingen presentation - Inget svar. Ingen matchinfo - Inget svar. Frågor om sex - Blockering. Capiche?" 

... och sedan förstås sålla direkt på det - om man skickar meddelande ändå, bara blockera direkt. 

En sån presentation skulle ju iaf lösa problemet med många meddelanden i inkorgen Drömmer
  • Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2013-01-16 18:12:44 följande:
    Jo jag börjar faktiskt tänka i dom banorna oxå... jag är i stort behov av närhet men samtidigt har jag insett att innan jag går in i en relation med någon seriös måste jag först börja älska mig själv... och då är denna kille perfekt under tiden för ingen av oss skulle bli kär :)

Nu är jag kanske tråkig, men är det inte bättre att du skippar allt vad killar heter ett tag och fokuserar på dig själv?
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 18:21:00 följande:
    Hallo Solig

Kan ni tänka er att ge mig lite feedback på min reviderade press på HP om jag lägger in den här? Snäll och konstruktiv kritik ok? Drömmer 

Självklart!
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 18:42:33 följande:

Reviderar lite i min presentation efter en paus

Jag
    J.Lindeberg, bokskog, Ballerinakex, Binz, Benz, Pagoda, Paul Bracq, inbakad fläta, springa, fika, balkongen, Skåne, Söders höjder, Dronningens By, Humlebaek, Berlin, böjträ, bollträ, Skeppshult, pakethållare, nära, roadtrip, Kassel, P1, P3, kransekage, sherry, Underberg, kaffebönor, Möllan, Beethoven, Patsy Cline, Telemann, Jonny Cash, Van Morrison och Olavi Viirta.

Du: .
    Uppskattar du saker som beskriver det sällsamma i tillvaron? Gillar du att cykla i morgonsol? Kan du bli ohemult berörd av en hand på kinden? Uppskattar du att flabba käkarna ur led när tillfälle ges? Blir du glad av några smörrebröd och en bajer utomhus? Har du läst så här långt och svarat ja på mer än två frågor så skriv en rad omgående!

Sorry, jag "förstår" typ hälften av orden som beskriver dig... Obestämd 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!