Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-01-24 20:39:16 följande:

Kul att du äntligen fick ett bra erbjudande!

Jo du det känner jag allt för väl igen. Kan säga som så: de fattar inte. Jag har gjort så och inte ställt en endaste fråga tillbaka men de fortsätter ändå. Så länge man inte säger nej tack... fast det hjälper inte alltid det heller. En kille ville chatta med mig och då lyser det och blinkar, så det stör så mycket så man måste kolla vem det är. Skrev till honom att jag inte vill chatta tyvärr. Då skickar han en massa flirtar! och sen skickar han ett mejl: men jag vill ändå hemskt gärna prata med dig om det går bra?

Ja jisses    

Har inte lärt mig Match rikigt än. Hur gör man för att chatta med någon? Och finns det nått sätt att se vilka som är betalande medlemmar (läs: kan läsa och skriva meddelanden, så att jag inte sitter och skriver i onödan)? Vad mer bör jag veta?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:51:34 följande:
    Ja det här blir ju så tråkigt. Jag skriver hellre korta meddelande fram och tillbaka istället för långa romaner en gång om dagen. Men jag kanske har hittat fel killar då. Eller de har ju hittat mig.
    Det kanske är dags att ge sig ut på jakt själv. Flört  

Å jag är tvärt om, förstår inte vitsen med att bara skriva korta små snuttar, då får jag ingen uppfattning om vem människan bakom tangentbordet är. Chatta gör jag gärna när jag har skrivit med någon ett tag.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-24 22:06:43 följande:
    Tycker att den var jättebra. 

Jag med! (Psykbryts presentation alltså). Fast det första stycket känns lite "stapplande", sen flyter språket på ett helt annat sätt. Jag gillar det senare bäst =)
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:57:33 följande:
    Det är klart att man inte behöver prata mycket varje kväll men någon gång i alla fall.
    Brukar ni prata med flera samtidigt eller tar ni en i taget? Dejtar ni kanske flera samtidigt med? 

Jag pratar med obegränsat många, pratar djupare med ett fåtal åt gången, pratar vidare med andra trots att jag bokat in dejt med nån fast ibland i något mindre omfattning, men om jag vill träffas igen brukar det blir väldigt få meddelanden till andra fram till andra dejten. Dejtar inte flera samtidigt, nån gång har det hänt att jag fått en seriös dejtförfrågan när jag redan haft en dejt inplanerad och då har jag förhalat svaret tills jag vet vad jag vill med den jag träffar först. Ljuger aldrig, men berättar inte heller allt.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym skrev 2013-01-24 23:38:43 följande:
    "Norrlänning" ska inte ha versal, och "mångfasetterad" är den rekommenderade stavningen. *språkpolisa lite till*

För att gå in ännu djupare på språket, kan man skriva "lugn som alla vi norrlänningar" om man vill skriva språkligt korrekt?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-24 22:19:13 följande:
    ja det ÄR så synd om mig...så jag borde gå med på den unge mannens erbjudande nu när han var så snäll, hehe

jag menade att du kunde svarat så till honom
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-25 16:32:00 följande:

Jupp, trean har jag mycket gemensamt med. Det som kan gå snett där är att hon verkar vara mycket mera en doer än vad jag är - å andra sidan så är det i och försig jag som är pådrivande i kontakten så jag får väl se vart det kan leda. Problemet med ettan är avståndet. Det går inte att ta en långlunch och träffas eller flexa ut lite tidigare. Jag är helt klart skeptisk till just avstånd. Fyran verkar skulla landa och hitta sig själv, fick ett mailmed den innebörden - eller vad säger ni tjejer, är det bara ett nytt hövligt sätt att tacka för sig?

Hur formulerade hon (Fyran) sig?
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-25 16:46:42 följande:
    Tro mig Papito, ettan skulle fungera jättebra om det inte vore så att vi max kan träffas några gånger per månad Hon är smart, charmig, riktigt söt och har tänkt på hur hon vill att det skall fungera. Men jag vill ju träffa någon som kan vara mer än nnågon jag träffar ibland.

Men var det inte ettan som hade en plan för att lösa avståndsproblemet? I så fall är det ju ett ickeproblem, i början står man ut med att åka långt, det är på sikt det blir jobbigt.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-25 17:00:35 följande:

Fast om planen är att flytta ihop efter ett tag, då vill jag nog att man trivs bättre tillsammans än att man vet att det fungerar 2-3 dagar per månad typ under ett år. Eller är jag för rädd av mig nu? Det är ju en skock barn på bägge sidor också.

Man börjar med när-det-går några gånger i månaden. Sen bokar man in ledig tid tillsammans. Är det då seriöst och funkar bra, så är flytt ett alternativ men man måste ju inte flytta ihop för det.
  • Anonym (33-åring)

Ni skriver så mycket att man vågar ju knappt vara härifrån några timmar, får ju läsa ikapp så himla mycket! ORkar inte nu, tar det imorgon.

Efter en glöggkväll med två fd kollegor loggade jag in på dejtingsidorna. Nu har jag kontakt med tre av de som verkade allra mest intressanta redan när jag scannade av sidorna. Tror jag bör avvakta med att kontakta de övriga tre som ligger på samma topplista, annars lär jag få svårt att hålla isär dem. En har redan föreslagit fika på stan, kanske blir på söndag. 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!