Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-27 12:16:29 följande:
    Jag menade att svar #2 var övertydligt. Första gången (skrev inte alla detaljer här) försökte han övertala mig att dejta honom trots att jag skrev att han var för gammal. Hade många argument och jag sa nej, nej och åter nej. Bad honom respektera mitt beslut och lämna mig i fred. Så mot den bakgrunden tycker jag att han borde ha förstått att mina ändrade sökkriterier inte innebar grönt ljus för honom. 

Och jag menade att svar två, formuleringen, inte var övertydlig. Men med tillägget om det som händer däremellan, så blev det en helt annan sak. Håller helt med dig i att han borde fattat det.
  • Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2013-01-27 18:34:21 följande:
    Fast jag svarade faktiskt på hans mail... Sen blev jag blockerad :D

Eh.... varför gör man så? Svarade du nått väldigt konstigt?
  • Anonym (33-åring)
    modesto skrev 2013-01-27 19:05:48 följande:
    Vilket självförtroende. Är  han väldigt snygg? Piknik på vinter? är det inte för kallt för att äta ute?

Det är aldrig för kall för att äta ute! Glad
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-01-27 19:52:48 följande:
    Står att matlagning är en passion , vardag som fest

Jag håller med, lägg till "Har inget emot att fixa en picknickkorg som vi kan kalasa på", det kan säkert locka några =)
  • Anonym (33-åring)

Hjälp!

För första gången (tror jag) sen jag började skriva i den här tråden har jag hamnat i ett dejtingdilemma. Blev ju som ni vet medlem på Match och två andra sajter nu i veckan. Började omgående prata med en kille, han är trevlig men nått år äldre än jag egentligen är intresserad av. Pratat flyter på, men det är inte sådär jättespännande. Vi bestämde i fredags, efter att ha pratat i ett antal mail, att vi skulle ses över en fika. Efter lite avstämning av kalendrar bestämde vi till slut torsdag.

Igår fick jag svar från en annan kille jag mailat. Han är istället på min undre gräns gällande ålder. Vi har ännu bara skrivit 2-3 meddelanden var till varandra, men det känns som att vi är väldigt lika, jag skrattar när jag läser och han känns mer som min typ. Skulle gärna träffa honom!

Hur gör jag nu?

• Anonym (33-åring)
    Apollo skrev 2013-01-27 23:36:03 följande:
    Du har väl inte förlovat dig med person 1 så det är väl inget som hindrar att du träffar person 2 också.
    Jag tycker du är lite snabb med din personlighetsanalys efter 2-3 meddelanden iofs. 

Personligen tycker jag det känns både dumt och ologiskt att ha kontakt med flera samtidigt, men nu har det ju blivit så för din del.
    Sen finns det självklart inget som säger att någon av dessa killar inte har exakt samma dilemma.

Nej, inte förlovat, men lovat en fikadejt. Bör jag då prata vidare med kille2 speciellt mycket före jag träffar kille1 eller ska jag ligga lågt? Vi pratar inte 3 tvåradersmeddelanden, utan längre beskrivande meddelanden där vi klickar bra i hur vi skriver och verkar tänka/värdera liknande.

Jag förutsätter att de också pratar med andra. Det hör ju liksom till. Man kan ju inte skriva till en person och sen vänta i tre veckor på att den ska svara innan man går vidare. 
  • Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2013-01-27 23:44:28 följande:
    Tummen upp!

Förstår inte heller grejen med varför man inte kan skriva med flera samtidigt? Tycker inte heller de är fel att dejta flera samma vecka om det är första dejten med dem alla... för mig blir det skillnad när man fattat intresse och det börjar handla om dejt 2-3.....
    För varför dissa folk innan man ens vet om det skulle kännas likadant i verkligheten? Det är stor skillnad på irl och nätet...
    Tänkte självklart inte dissa nån, men man kan ju dra ut lite på svarandet så hinner vi inte växla många mail före jag har träffat kille1.
  • Anonym (33-åring)
    Apollo skrev 2013-01-27 23:51:52 följande:
    Jag tycker det är ganska oseriöst och jag skulle släppa en tjej som gjorde det omedelbart om jag var medveten om det.

Om tjejen gör vad?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-27 23:48:21 följande:
    Då har du ju ditt svar där ;)

Kan för övrigt nämna att det just blommade upp en oas i min öken. Har nu två riktigt lovande killar som jag pratar med, de är ganska olika men jag tycker att jag klickar bra med båda så det känns ljusare än på ett tag. Sedan vet man ju aldrig förrän man ses, men känns betydligt mer positivt nu är för några dagar sedan :) En tredje som jag inte riktigt vet vad jag vill med har också lämnat sitt nr så förhoppningsvis stämmer någon av dem bra iaf :)

Ligga lågt, prata vidare som nu eller boka dejt?
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-29 10:02:55 följande:
    Jag har väl lärt mig av erfarenhet, att de tjejer som inte visar bild har anledning att inte göra det - det är sällan jag vill fortsätta mail'a efter att ha sett bilden.

Ytlig ? Kanske det. Men den tjej som säger emot här i tråden, upp till bevis, "me, you, blinddate?" brukar vara mitt svar - inga riktiga napp hittils på den, men  OskyldigDrömmerOskyldig

Jag har inget emot att någon kollega eller bekant ser mig - killarna lär ju inte se mig och om en söt kvinnlig singel-kollega ser mig så kanske hon bypass'ar hela mail'andet på HP

Det lär ju knappast vara någon bekant som kommer fram och säger "Gud vad skämmigt, du är på HP och raggar, det är ju jättepinsamt att vara där ..." - för hur skulle de sett mig

Är det för att du är ovanligt kinkig eller för att de av många anses "inte så snygga"? Jag har ibland varit utan profilfoto, för att jag tröttnat på den bild jag haft och inte har nån vettig ny. Jag vägrar ha en fota-mig-själv-i-spegeln-bild och jag är allmänt blyg för kameror som andra håller i.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!