• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Foreverlove skrev 2012-08-29 08:16:38 följande:
    Papito, självförtroende är inte samma sak som självgodhet.

Kommentaren ; synd att jag inte dejtar..

Tar du för givet att hon skulle vara intresserad?

Wow.

Du har säkert fina kvalitéer som någon säkert skulle uppskatta men inte alla.

Helt rätt, det är olika saker och hon skulle troligen inte vara det minsta intresserad.

Det var lite skämtsamt menat...trodde att det skulle framgå. Intentionen var varken att visa på självförtroende eller självgodhet, intentionen var att skola lite. Du måste ju inte välja det värsta alternativet när det går att tolka på olika sätt.
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-08-29 12:38:42 följande:
    Jag vet inte faktiskt. I lördags ställde han in för att nåt hade hänt "i familjen" som han inte orkade prata om. Sen hörde han ändå av sig på kvällen och frågade om jag kunde sova där?!

Igår var han "för trött" men ville boka om till imorgon.

Alltså, jag vet inte om det är okej faktiskt.

Jag sa rakt ut igår att det är bättre att han säger att han inte vill, men det hävdar han att han gör.

Men jag tror inte att jag vill.

Jag har precis kapat med en strulig jävel och har ingen lust att börja om med en annan.     

Det med familjen borde han ändå kunna säga Mr om utan att gå in på detaljer. Det som kan verka sådär är övernattningen, har ni sovit hos varandra tidigare? Om inte så är det lite varning, kanske bara vill plocka russinen.

Trött kan man väl också vara men vet man med sig att man advokat tidigare kanske man kan anstränga sig för en kort dejt iaf.

Du kanske kan ge honom en sista chans om han är bra i övrigt..men inte falla pladask innan du vet om det är en strulpelle.
  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-29 15:03:45 följande:
    Så många bra människor det finns här tycker jag ;)! Ja Papito, det var hemskt tråkigt att du inte dejtar, flirt flirt (nu gör jag sånt som vi inte skulle hålla på med här i tråden, förlåt! )

Jag säger som de andra HP: Bra att du lagt ner.  Men så måste ja också tillägga att förr var jag som du, ville testa sexet så jag inte köpte grisen i säcken men nu tycker jag nog att det faktiskt ofta är svårare att hitta en bra personlighet än ett bra sex, därför tänker jag att sexet ja, det får man väl jobba med om det inte funkar från början liksom...
    Får helt enkelt säga till när jag är på igen..och är du inte redan paxad då, får du väl inboxa något flirtigt
  • Papito
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-30 10:19:14 följande:
    En liten update - hade ju träff igår med dejten jag träffade över helgen som var. Sammanfattningsvis - käk, film och sex. =) Hon stannade över natten, och det finns ju värre sätt att avsluta och börja en dag på. Är ju faktiskt sådant här man saknar mest med att vara singel (eller i ett förhållande på väg utför...).

Fick sms om att hon ville "boka ny tid" så snart som möjligt... och lär nog träffa henne igen! Dock för tidigt att säga om det blir riktigt allvar än, så väl känner jag ju henne inte egentligen ännu. Kan inte säga att jag vet exakt vad hon vill heller.

Dilemmat är bara hur jag ska göra med de andra kvinnorna jag har kontakt med? De vet ju som sagt att jag träffade någon i helgen och att jag inte vet vart det ser ut att leda till ännu, men hur gör jag nu? Träffa eller inte träffa de andra två, som jag faktiskt klickat riktigt bra med över mail, chat etc? De vill gärna träffas snart, som typ nästa vecka... hm. Någon som varit i liknande situation och vill delge sina erfarenheter, tips, råd etc?
    Nä, det där har jag svårt för. Det här är den enorma nackdelen nätet har. Det finns nästan alltid någon mer som är på g och som verkar spännande. Jag tror att många av de som fastnar i dejtandet och inte får till en fungerande relation har det just så här. De ska alltid bara träffa nästa för att se om det kan vara lite lite bättre...bara för att veta vad man går miste om. Nä, är man verkligen ute efter att träffa någon seriöst tror jag att man måste bestämma sig och köra när det känns bra, inte hatta runt. Även av respekt för motparten.

Jag kan flirta och prata med en, två eller tre samtidigt men inte mer. Sen blir det svårt att hålla igång något med någorlunda djup och det är ett krav för mig, att kunna se ett djup hos min framtida partner. Men får jag en speciell kontakt med någon eller bestämmer en dejt, då är det den som gäller och jag lugnar mig lite med de andra. Skulle det dessutom visa sig att dejten går bra så tvingar jag mig att antingen ge det en chans (och då meddela eventuella andra) eller tacka för mig, tror inte på halvmesyrer om man verkligen vill träffa någon. Vill liksom inte hela tiden vara på väg mot något annat, då blir man en sökare hela livet. Jag vill kunna landa också, känna att jag vågar ge någon en ärlig chans. Så vill jag ju att kvinnan gör också, verkligen landar, satsar på mig och inte har kvar en liten del av blicken på Coola Conny på nätet.
    Jag vet att det är poppis men jag har jättesvårt för att dejta flera åt gången, det tar verkligen emot. Är jag på dejt med Gulliga Greta, vill jag veta att jag ger henne (och mig) en ärlig chans, inte tänka att "jaja, på tisdag har jag ändå dejt med Kåta Klara".

Vad gör vi egentligen?
    Vad håller vi på med?
    Vi gör människor och relationer till förbrukningsvaror...nä, jag vägrar bli sån. Aldrig!
    Jag må ha en miljon brister men jag vägrar göra människor till förbrukningsvaror som jag lägger åt sidan vid minsta krångel eller svårighet eller när någon mer spännande dyker upp,  inte en chans.

Jag vet inte, jag känner inte riktigt behovet av att alltid ha en reservplan (läs någon på g). Jag tänker att klarar jag av att ha flera på g samtidigt så ska jag nog kunna lösa att smöra in mig hos någon annan när det skiter sig med den jag faktiskt gett chansen. Det kanske tar en extravecka, eller två, innan jag kan boka in nästa dejt men so what, tiden däremellan kan jag ge mig själv chansen att reflektera och fundera.

Oops, långt och kanske lite pretto men så tänker jag.

Så du singelpappa (vi är ju i samma gäng på den fronten), du kanske behöver lägga ner dejtandet en vecka eller två, kanske en månad och fundera på vad du egentligen vill ha ut av dina dejter. Vill du ha skoj och förbättra statistiken verkar du ha hittat ett koncept som funkar skitbra för just dig men vill du träffa en kvinna att skratta, gråta, bråka, försonas, stärkas och utvecklas med, en kvinna att älska och bli älskad av...då tror jag att du behöver ändra fokus och koncept. Jag säger inte detta för att sänka dig, absolut inte. Det är bara vad jag personligen tror och du bad ju om åsikter.
    Jag menar inte att det lättsamma är fel, om det är det du vill och behöver göra just nu, man har olika faser i sitt liv. Menar bara att det kan vara bra att du tar reda på vad du själv egentligen vill ha ut av dejtandet och livet just nu. När du vet det blir det mycket lättare att agera, oavsett vilket agerandet blir..
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-08-30 16:26:21 följande:
    Åh papito jag blev nog precis lite kär i dig! Flört Vilken otroligt bra inlägg, precis så känner jag också, och precis så är det många som är otroligt rädda för att göra!
    Tack   *vad smickrad jag blev nu..ler t.o.m. lite*
  • Papito
    Foreverlove skrev 2012-08-30 16:34:08 följande:
    Nej, att känna sig som andrahandsval kan ju inte kännas kul.
    Jag vill testa med den här tjejen först men återkommer om det inte funkar. Jag menar va??
    Om man då ÄR extremt osäker efter bara ha träffats några gånger behöver man iaf inte trycka upp i näsan på de andra man dejtar att man dejtar/testar flera.

Ja må vara gammeldags men kan inte fokusera på mer än en Karl i taget, att träffa alltså. (maila kan man med fler tycker jag)
    Men det är vad som funkar (funkade) för mig men alla får ha sin egen taktik.

Apropå att utbudet är så enormt stort.
    95 % är inte intressanta alls för mig.
    Så tycker att utbudet har ingen betydelse om inte kvalitéen finns.

Papito, angående självförtroende och självgodhet som jag skrev innan.
    Det ÄR svårt att läsa tonfallet i det som skrivs ibland, så visst tolkade jag dig fel.
    No hard feelings va? :)
    Inga hard feelings!

Jag skojar mycket och ibland blir det fel..men du ser att det finns plats för djup och reflektion också
    Jag hade också kunnat svara bättre, jag har ju varit ganska aktiv här (rolig tråd) och glömmer att alla kanske inte orkar läsa allt...får liksom för mig att det framkommit ganska tydligt att jag skojar en del men inte tror mig vara förmer än någon annan...men det är klart att det säkert kan uppfattas som drygt ibland..får tänka mig för lite mer.

Håller med om att 95% är ointressanta men så är det irl också, går jag till affären är det otroligt få kvinnor som får mig att höja blicken, där sållar man givetvis också även om man inte är på jakt när man går ner till affären för att köpa frukostbröd i ett par gympabrallor och en schleten t-shirt..haha.

• Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-08-30 16:34:51 följande:
    Varsågod. Det var ärligt menat. Du formulerade precis det som jag känner är felet med hela dejtinggrejen.
    Folk blir förbrukningsvaror, det finns alltid något mer spännande precis bakom hörnet så ingen vågar satsa. Istället sjabblar man bort en massa människor i jakten på en suddig dröm.

Så le på du, det är du värd efter det där. Skål   
    Skål på dig med!

Jo, jag uppfattade det som ärligt, det var därför jag blev smickrad. Var lite orolig för att låta pretto och tråkig men det är ju så jag tänker. Skönt att du inte såg det så.

Då har vi rett ut det, nu får du klunsa (sten, sax, påse) med Tabula om mig....jag gillar som sagt inte att dubbelspela
  • Papito

Foreverlove, nu skojade jag lite igen..

Tror givetvis inte att varken Tabula eller HP är det minsta intresserade av mig trots mina fantastiska värderingar och min moraliska kompass, intelligens, skarpsynthet, vältalighet, uttrycksförmåga, reflektions- och analysförmåga, ärlighet, godhet, humor och charm...

Vill bara klargöra det...okej? Okej? 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!