Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-30 10:19:14 följande:
En liten update - hade ju träff igår med dejten jag träffade över helgen som var. Sammanfattningsvis - käk, film och sex. =) Hon stannade över natten, och det finns ju värre sätt att avsluta och börja en dag på.
Är ju faktiskt sådant här man saknar mest med att vara singel (eller i ett förhållande på väg utför...).
Fick sms om att hon ville "boka ny tid" så snart som möjligt... och lär nog träffa henne igen! Dock för tidigt att säga om det blir riktigt allvar än, så väl känner jag ju henne inte egentligen ännu. Kan inte säga att jag vet exakt vad hon vill heller.
Dilemmat är bara hur jag ska göra med de andra kvinnorna jag har kontakt med? De vet ju som sagt att jag träffade någon i helgen och att jag inte vet vart det ser ut att leda till ännu, men hur gör jag nu? Träffa eller inte träffa de andra två, som jag faktiskt klickat riktigt bra med över mail, chat etc? De vill gärna träffas snart, som typ nästa vecka... hm. Någon som varit i liknande situation och vill delge sina erfarenheter, tips, råd etc?
Nä, det där har jag svårt för. Det här är den enorma nackdelen nätet har. Det finns nästan alltid någon mer som är på g och som verkar spännande. Jag tror att många av de som fastnar i dejtandet och inte får till en fungerande relation har det just så här. De ska alltid bara träffa nästa för att se om det kan vara lite lite bättre...bara för att veta vad man går miste om. Nä, är man verkligen ute efter att träffa någon seriöst tror jag att man måste bestämma sig och köra när det känns bra, inte hatta runt. Även av respekt för motparten.
Jag kan flirta och prata med en, två eller tre samtidigt men inte mer. Sen blir det svårt att hålla igång något med någorlunda djup och det är ett krav för mig, att kunna se ett djup hos min framtida partner. Men får jag en speciell kontakt med någon eller bestämmer en dejt, då är det den som gäller och jag lugnar mig lite med de andra. Skulle det dessutom visa sig att dejten går bra så tvingar jag mig att antingen ge det en chans (och då meddela eventuella andra) eller tacka för mig, tror inte på halvmesyrer om man verkligen vill träffa någon. Vill liksom inte hela tiden vara på väg mot något annat, då blir man en sökare hela livet. Jag vill kunna landa också, känna att jag vågar ge någon en ärlig chans. Så vill jag ju att kvinnan gör också, verkligen landar, satsar på mig och inte har kvar en liten del av blicken på Coola Conny på nätet.
Jag vet att det är poppis men jag har jättesvårt för att dejta flera åt gången, det tar verkligen emot. Är jag på dejt med Gulliga Greta, vill jag veta att jag ger henne (och mig) en ärlig chans, inte tänka att "jaja, på tisdag har jag ändå dejt med Kåta Klara".
Vad gör vi egentligen?
Vad håller vi på med?
Vi gör människor och relationer till förbrukningsvaror...nä, jag vägrar bli sån. Aldrig!
Jag må ha en miljon brister men jag vägrar göra människor till förbrukningsvaror som jag lägger åt sidan vid minsta krångel eller svårighet eller när någon mer spännande dyker upp, inte en chans.
Jag vet inte, jag känner inte riktigt behovet av att alltid ha en reservplan (läs någon på g). Jag tänker att klarar jag av att ha flera på g samtidigt så ska jag nog kunna lösa att smöra in mig hos någon annan när det skiter sig med den jag faktiskt gett chansen. Det kanske tar en extravecka, eller två, innan jag kan boka in nästa dejt men so what, tiden däremellan kan jag ge mig själv chansen att reflektera och fundera.
Oops, långt och kanske lite pretto men så tänker jag.
Så du singelpappa (vi är ju i samma gäng på den fronten), du kanske behöver lägga ner dejtandet en vecka eller två, kanske en månad och fundera på vad du egentligen vill ha ut av dina dejter. Vill du ha skoj och förbättra statistiken verkar du ha hittat ett koncept som funkar skitbra för just dig men vill du träffa en kvinna att skratta, gråta, bråka, försonas, stärkas och utvecklas med, en kvinna att älska och bli älskad av...då tror jag att du behöver ändra fokus och koncept. Jag säger inte detta för att sänka dig, absolut inte. Det är bara vad jag personligen tror och du bad ju om åsikter.
Jag menar inte att det lättsamma är fel, om det är det du vill och behöver göra just nu, man har olika faser i sitt liv. Menar bara att det kan vara bra att du tar reda på vad du själv egentligen vill ha ut av dejtandet och livet just nu. När du vet det blir det mycket lättare att agera, oavsett vilket agerandet blir..