• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 00:50:03 följande:
    Nu är jag uppe i sex inlägg, inte illa pinkat va? Flört
    Och antal meningar bara växer och växerSkrattande
    Det tar sig..
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 01:03:17 följande:
    Fast för mig är en dejt förutsättningslös, visst att förhoppningen må vara att det ska leda någonstans men inte så att jag inför varje dejt tror mig finna mitt livs stora kärlek. 
    För mig börjar en relation med vänskap för att sen utvecklas till något mer. Och ibland blir det inget mer än vänskap men oftast ens inte det.

Svårare blir det ju såklart om man haft romantiska känslor för personen ifråga men det går det med men en sådan omställning tar tid dock.

Vad gör du uppe nu då?  
    Hade lite pappersarbete som behövde göras, tog en kopp té och piggnade till
    Klantigt!
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 01:03:17 följande:
    Fast för mig är en dejt förutsättningslös, visst att förhoppningen må vara att det ska leda någonstans men inte så att jag inför varje dejt tror mig finna mitt livs stora kärlek. 
    För mig börjar en relation med vänskap för att sen utvecklas till något mer. Och ibland blir det inget mer än vänskap men oftast ens inte det.

Svårare blir det ju såklart om man haft romantiska känslor för personen ifråga men det går det med men en sådan omställning tar tid dock.

Vad gör du uppe nu då?  
    Ja, alla har olika tekniker när det gäller dejtande. Jag hade en period då jag också dejtade så, förutsättningslöst men nu har jag sämre med tid och kan iofs tänka mig att dejta så men vill nog ha lite mer kött på benen innan de flesta dejterna..är mer mån om min tid helt enkelt  Har iofs inte dejtat alls på ett tag nu.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 01:08:52 följande:
    Ja kommer man väl in i andra andningen så är risken att man är vaken halva natten sen..
    Precis!
    Händer lite för ofta och svär över mig själv varje gång. Får skippa téet i fortsättningen.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 01:20:10 följande:
    Jag har gått på dejter där jag haft mer kött på benen innan. Men jag tycker det är så stor skillnad på hur en person är i skrift och i verkligheten. Och tycker det är surt då man lagt mycket tid och energi och skapat sig en bild av personen för att sen ses irl och det inte alls känns så bra längre. 

Men alla är vi olika och tur är väl detGlad 

Så är det såklart, man måste vara medveten om att det är stor skillnad på nätet och irl. Men har man mer kött på benen kan man iaf sålla de som är helt ointressanta, sen måste givetvis kemi och annat stämma. Det är väl det många gör "fel", att de skapar sig en alldeles för detaljerad bild av den andre och därmed skapar ett läge där det knappt går att leva upp till förväntningarna.

Hur länge har du varit singel?
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-31 14:15:31 följande:
    Anonym(singelpappan) tro jag ska göra som du säger men det är just det jag har blivit "wow:ad" som du säger två gånger förut i mitt liv. Och det är klart det man egentligen vill ha... å andra sidan så höll det ju inte, jag blev nog mest förtrollad av den starka passionen, kemin och deras yttre. Kom såklart fram senare att det inre inte var lika fint och djupt. Ska man verkligen inte kunna få allt? verkar inte riktigt så...

Så du ska nöja dig med det du får...? Låter som en lysande plan...

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 16:16:38 följande:
    Jag tror också på att "wowet" kan ta tid på sig men jag tror att det är svårare att vänta in det just när man nätdejtar. Träffar man någon via jobb eller vänner och man lär känna någon på helt andra premisser så kan den där känslan komma som en blixt från klar himmel, men vid nätdejting så går man snarare och bara väntar på att den känslan ska komma och vill kanske gärna tvinga fram den just för att man trivs med personen ifråga. 

Jag tycker absolut att man kan ge en person några dejter för att se om han växer men känner man ingen attraktion eller nån känsla efter två tre dejter så nä så lägger jag ner iaf.  

Nu tycker jag egentligen inte att man ska "nöja" sig med någon som saknar "det" men jag håller i grunden med morsan att det kan vara svårare att lämna wow vid nätdejting. Det är lite som att bli kliad på ryggen eller armen, gör man det själv kittlar det inte alls lika skönt som när någon annan gör det. Kroppen är helt enkelt förberedd. När man nätdejtar är mäta där just av den specifika anledningen och t.om. söker wow, funkar oftast inte.
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-08-31 18:16:02 följande:
    Så det är den gamla klassikern att man inte träffar någon förrän man slutar leta, som gäller?

Njae, tror visst att man kan hitta när man letar menar mer det där fantastiska WOWET
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 18:34:56 följande:
    Tolkade du mitt inlägg som att jag tycker man ska "nöja" sig? För det menade jag verkligen inte. 

Känner jag inte att personen har "det" för mig så är jag inte intresserad. Sen kan jag absolut ge det ett par dejter för att man inte alltid känner wow på en gång men känna wow det vill jag allt göra 

Nä, det var riktat till (b). Apropå hennes dilemma men jag skojade mest.

Dig kritiserar jag sparsamt, är ju paxad av dig
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!