• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Tabula) skrev 2012-09-04 22:34:40 följande:
    Född på 70-talet, fuskade lite i trådstarten ;)

Kom igen nu Tabben, du är ju anonym!!! Haha, kan du inte ens vara ärlig när du är anonym blir det tufft
  • Papito

Många 79:or ser jag.
    Vad sägs om en deal?

Kan vi inte enas om att män från 74 och kvinnor från 79 är bästa årgångarna?

• Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-05 22:52:41 följande:
    Papito, bäst på vad? Att inte hitta den man söker?
    Spreading and transporting information is my duty. BSD > Linux.

Sant, 79:orna verkar kassa på att hitta, eller så är det helt enkelt en måndagsårgång Håller med om att 74 inte kan konkurrera, det är ju bara jag och jag letar inte aktivt, får troligen napp direkt när jag går all in...
  • Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-06 15:04:13 följande:
    Papito, vilken kappvändare Nej då jag skojade bara om någon missuppfattade det. Jag är nog den sämsta här att hitta vad jag sökte men likt dig så letar jag inte aktivt heller. Som jag sagt redan jag tycker mest det är intressant att läsa och skriva lite i dom här trådarna... För någon/några månader sedan letade jag men nu har jag mest insett att det är meningslöst eftersom jag inte känner endaste tillstymmelse till kärlekskänslor längre och så var det nog för ett tag sedan också... Det var nog mer bekräftelsebehov och ensamhet jag kände då. Eller rättare sagt jag kände mig bortkastad och övergiven... Det gör jag stundtals nu också men jag känner oandrasidan också att jag vet var jag har mig själv nu och att jag är egentligen den enda person jag kan lita på, det handlar inte så mycket om att våga... utan att jag helt enkelt vet att jag aldrig kan utlämna mig på samma sätt jag en gång gjorde och det var nog kärlek för mig, att delge allt och det innersta jag hade med någon. När man sedan blir sviken, upptäcker att det inte var så från båda håll, att jag aldrig fått det förtroendet själv så försvann nog den illusionen av gemenskap. Jag har nog helt enkelt fel bild av vad ett förhållande och kärlek innebar, för mig var det nästan som att man var en del av varandra. Men inte som i ägande eller bestämmande rätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... Och det är egentligen ganska irrelevant för jag vet nu att det inte är så det är. Jag kommer nog alltid ha den "tomheten" inom mig och eftersom jag vet att ingen kan uppfylla det på detta sätt så vill jag inte såra någon eller mig själv.
    Kappvändare och kappvändare, jag är så ädel att jag kan ge mig när någon har en poäng. Du har ju ändå rätt i att om tråden nu är smockad med 79:or så kan det tolkas som att de är usla på att hitta det de söker Den klubben vill jag inte vara med i, insåg min miss och rättade till den, haha.

Ja, alltså. Nu låter det som att jag är anti en relation, inte alls! Jag blir gärna störtförälskad och träffar rätt på första försöket, absolut! Jag är inte emot tanken och dyker det upp någon blir jag jätteglad. Det enda är att jag inte själv jagar aktivt. Har inte loggat in på dejtingsidan på över en månad, inte för att jag är less på det utan för att jag helt enkelt inte känner för att jaga just nu, har det helt okej och kan kosta på mig att vara lite passiv. Sen vet man ju aldrig, som jag nämnt tidigare är det ingen principsak så får jag för mig att vara spontan kan jag lika gärna logga in redan ikväll
    Men det är ganska skönt att ha den känslan, att inte vara på jakt.

Hmm, kanske borde sjappa från tråden egentligen, har inte bidragit med en enda dejtinfo ännu...kanske får kapa en annan tråd

JM, vi är troligen Persona non grata här...har faktiskt inte tänkt på det tidigare. Ber om ursäkt till alla er dejtare!
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-06 20:45:26 följande:
    Jag har en liten fråga till herrarna i tråden. Om ni har sex med en tjej som ni inte har känslor för ligger ni då kvar och kysser, pratar och myser med tjejen ifråga efteråt då och avslutar med kyssar vid dörren innan ni går? Eller drar ni snarare så fort sexet är avklarat så att säga? 

Denna fråga har diskuterats en del i mitt umgänge det sista och det vi kommit fram till är att som tjej om man enbart är intresserad av sexet så ligger man inte kvar och myser men gillar man killen så vill man fortsätta med prat och kyssar. Det blir på något konstigt sätt  mer intimt då. 

Så vad säger ni grabbar?  

Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Du kan ju inte dejta loss och ha massor av kk:s och meningslöst sex när du paxat mig! Haha, "en kompis", din svikare

Nåja, som svar på din fråga så vet jag inte riktigt då kk inte riktigt är (eller har varit iaf, kanske får omvärdera nu, hehe) min grej och jag inte haft tillfälligt sex på ett bra tag. Men jag kan kyssa, smeka och prata efteråt. Har jag inte tänkt försöka mig på en fortsättning kysser jag nog inte i dörren men så länge vi är kvar i sängen, i anslutning till sexet kan jag nog mysa, smeka och kyssas.

Han är nog på morsan

Men å andra sidan känner man sig nästan som en pensionär när man inte tycker att kk är ens grej, alla verkar tycka att det är det ultimata.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-07 08:25:36 följande:
    Självklart är det inte så enkelt att man kan dra alla över en kam det förstår jag med, men alltid intressant att höra hur andra agerar. 
    Förstår verkligen inte varför det ska spelas massa spel det tar bara en massa onödig energi.  
    Det är därför du ska fråga rakt ut  
    Ofta gör man inte det av rädsla att blotta sig när den andre kanske inte vill mer, det blir så uppenbart då men samtidigt är alternativet att gå en längre period i ovisshet och det är nästan sämre.

Fråga rakt ut men inte på telefon, live ska det vara.

• Papito

Med tanke på min vishet och framförallt ödmjukhet kanske jag ska byta alias till Oraklet 

• Papito
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-09-07 10:43:19 följande:
    KK ja... hur fan vet man om det är det, det faktiskt är eller inte? Har aldrig haft något uttalat kk-förhållande, kanske för att jag egentligen inte varit singel speciellt länge sedan det där 10-åriga förhållandet... tar ni upp sådant för diskussion, ni som har/haft kk-förhållanden? Eller är det underförstått på något sätt? Hur och på vilket sätt har ni fört det på tal isf? Kan inte säga med säkerhet att dejten är ute efter ett seriöst förhållande med mig, men nog verkar hon lite betuttad... =) Men jag trivs bra med hur det varit så här långt måste jag säga, vi har umgåtts genom att äta ihop, filmmys i soffan och sen då även sex under kväll/natt/morgon. Vem gillar inte att ha det så liksom? =) kanske inte ska fundera så mycket utan låta det ha sin gång. antar att hon så småningom för det på tal om hur hon vill att det ska fortsätta, såvida inte hon också är väldigt nöjd med hur det är just nu.
    En tanke slog mig....kan det vara så att singelmorsa är singelpappans dejt?
    Hon undrar vad han vill och han tycker det är bekvämt...haha, underbart!!!
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-07 09:30:01 följande:
    Jag håller absolut med dig och det är vad jag vanligtvis brukar göra, fråga rakt ut alltså.
    Jag är inte rädd för att blotta mig och få ett nej för då vet jag hur läget ligger och kan då bryta ihop och komma igen. Men (det finns alltid ett men..) min erfarenhet säger mig att många killar backar om man frågar rakt ut, det klassiska att killar vill jaga och inte bli jagade. 

Det där med att jaga är givetvis kul, till en viss gräns. Jag älskar att jaga i själva flirtskedet men har vi väl hamnat i säng eller dejtat några gånger vill jag inte spela spel, är hon intresserad ser jag gärna att även hon visar och säger det. Det är också jobbigt om man vill mer och tjejen kör något konstigt spel bara för att "killar gillar att jaga".
    Vad är det som säger att inte killar kan vara osäkra på tjejen och inte heller vill blotta sig? Ta en sån som du själv, nu känner jag dig inte men du nämnde att du dejtat en hel del (och har tydligen inte blivit lämnad mitt i natten men lämnat, haha)...om du träffar en kille så kanske du verkar erfaren och säker på din sak, är han själv inte lika cool kanske han blir osäker och om du då ska köra ett speciellt spel...ja, då lär det inte bli så mycket mer..   

Bara for the record, har inte heller blivit lämnad på natten/morgonkvisten Å andra sidan har jag inte haft så himla många ons....men det gör också att statistiken (lämnad/inte lämnad) blir riktigt bra

Om du nu vet att du vill mer kan du väl säga det, springer han var han ju inte tillräckligt intresserad eller extremt omogen, oavsett är han en nitlott

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-07 12:56:29 följande:
    Jag tycker du kommer med kloka funderingar som jag tar åt mig avGlad
    Men vill tillägga att jag spelar inget spel med killen, fan jag vet inte ens hur spelar spel. Killen vet vart jag står så om han väljer att blotta sig så vet han att han inte får kalla handen så att säga.
    Men det är en komplex situation och ja jag tror att han är osäker, inte på mig men på vad han vill med mig. 

Så jag har två val antingen lägga ner direkt eller bara ta det lugnt och ha is i magen och se vart det hamnar. För väljer jag det tredje alternativet att säga vad jag vill så är risken stor att han känner sig pressad att behöva ta ställning till vad han vill direkt och därmed väljer att avsluta. 

Säger ju att jag är ett kap...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!