Johnny Mnemonic skrev 2012-09-06 15:04:13 följande:
Papito, vilken kappvändare
Nej då jag skojade bara om någon missuppfattade det. Jag är nog den sämsta här att hitta vad jag sökte men likt dig så letar jag inte aktivt heller. Som jag sagt redan jag tycker mest det är intressant att läsa och skriva lite i dom här trådarna... För någon/några månader sedan letade jag men nu har jag mest insett att det är meningslöst eftersom jag inte känner endaste tillstymmelse till kärlekskänslor längre och så var det nog för ett tag sedan också... Det var nog mer bekräftelsebehov och ensamhet jag kände då. Eller rättare sagt jag kände mig bortkastad och övergiven... Det gör jag stundtals nu också men jag känner oandrasidan också att jag vet var jag har mig själv nu och att jag är egentligen den enda person jag kan lita på, det handlar inte så mycket om att våga... utan att jag helt enkelt vet att jag aldrig kan utlämna mig på samma sätt jag en gång gjorde och det var nog kärlek för mig, att delge allt och det innersta jag hade med någon. När man sedan blir sviken, upptäcker att det inte var så från båda håll, att jag aldrig fått det förtroendet själv så försvann nog den illusionen av gemenskap. Jag har nog helt enkelt fel bild av vad ett förhållande och kärlek innebar, för mig var det nästan som att man var en del av varandra. Men inte som i ägande eller bestämmande rätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... Och det är egentligen ganska irrelevant för jag vet nu att det inte är så det är. Jag kommer nog alltid ha den "tomheten" inom mig och eftersom jag vet att ingen kan uppfylla det på detta sätt så vill jag inte såra någon eller mig själv.
Kappvändare och kappvändare, jag är så ädel att jag kan ge mig när någon har en poäng. Du har ju ändå rätt i att om tråden nu är smockad med 79:or så kan det tolkas som att de är usla på att hitta det de söker
Den klubben vill jag inte vara med i, insåg min miss och rättade till den, haha.
Ja, alltså. Nu låter det som att jag är anti en relation, inte alls! Jag blir gärna störtförälskad och träffar rätt på första försöket, absolut! Jag är inte emot tanken och dyker det upp någon blir jag jätteglad. Det enda är att jag inte själv jagar aktivt. Har inte loggat in på dejtingsidan på över en månad, inte för att jag är less på det utan för att jag helt enkelt inte känner för att jaga just nu, har det helt okej och kan kosta på mig att vara lite passiv. Sen vet man ju aldrig, som jag nämnt tidigare är det ingen principsak så får jag för mig att vara spontan kan jag lika gärna logga in redan ikväll
Men det är ganska skönt att ha den känslan, att inte vara på jakt.
Hmm, kanske borde sjappa från tråden egentligen, har inte bidragit med en enda dejtinfo ännu...kanske får kapa en annan tråd
JM, vi är troligen Persona non grata här...har faktiskt inte tänkt på det tidigare. Ber om ursäkt till alla er dejtare!