• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-09-15 13:14:59 följande:
    Jag blir missförstådd hela tiden... Bra då får jag skärpa mig hur jag kommunicerar. Jag gillar att lära mig. Det handlar inte så mycket om att hög inkomst (som för övrigt har fått lite större vikt än det borde) och hög utbildning och att det automatiskt skulle passa alla bättre rent generellt utan vad jag upplever är mest likt min situation. Jag är ändå 45 och då kan man inte vänta sig att en person kommer att ändra sig så mycket mer, det är inte som när man är 20. Man ör liksom den man blivit. Jag vill ju vara med någon jag kan relatera till. Hög utbildning är ju relativt men jag har (och det är inte för att skryta på något sätt jag nämner detta utan för att illustrera) ju tre högskolexamen i både teknik och ekonomi, dessutom har jag även läst parallellt med mina examen språk, psykologi och musik. Att plugga har varit en stor del av mitt liv och jag är ständigt nyfiken. Därför tror jag att någon som pluggat till åtminstone civilekonom passar in i mitt liv bättre än en barnskötare. Jag har själv varit barnskötare och jobbat på dagis och fritids en gång i tiden så det var därför jag tog det exemplet. Men det viktigaste av allt i mitt resonemang är att filtrera ut på något sätt de som jag tror skulle passa mig bäst. Dvs fokusera på dem jag tror ett förhållande skulle fungera bäst. Det handlar alltså inte om absoluta krav. Det är klart att det finns undantag. Hur gör ni andra för att hitta rätt? Hur begränsar ni era sökningar och vilka ni svarar? Går ni på känsla? Bara på bilden? Vill ni bli kontaktade av alla?

Har inte varit så aktiv här senaste dagarna med läst lite då och då.

Med risk för att du blir lite putt tror jag inte att du blivit misstolkad. Av det du skriver och det jag läser in mellan raderna är jag ganska övertygad om att det ekonomiska är väldigt viktigt för dig. Du gör säkert rätt i att sålla för med den inställningen skulle det inte funka med en annan typ av kvinna. Jag menar inte att hacka på dig men kan inte låta bli att bli lite trött på den typen av människosyn.
  • Papito
    MittAnvändarnamn skrev 2012-09-15 20:58:06 följande:
    Ok. Då kan väl jag för första gången bidra med ett inlägg om en faktisk dejt/ett möte som ska äga rum alldeles strax. Hänger på HP och har snackat med en kille runt en månad. Helt spontant bestämdes det ikväll att vi ska ses ute - om ca en halvtimme. Detta är bara andra gången jag träffar någon från nätet och jag är JÄTTEnervös, gulp. Mest oroar jag mig för huruvida han kommer tycka jag ser bra ut eller ej?! Märkligt eg när jag borde vara mer bekymrad för huruvida jag kommer gilla honom eller ej..men så är det. Wish me luck :)

Vad roligt! Hoppas allt gick bra och att det blir fler dejter för er. Uppdatera när du kan.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-17 18:40:21 följande:

Han jag dejtade två ggr och som jag kände ungefär som du gör för honom, jag skrev bara hur det kändes när vi mailade. Tyckte det var ok i och med att vi inte träffats mer...

Men tänk så olika människor är.. den killen jag hade ett förhållande i ett halvår med, visseligen distans, han hade inte mod nog att göra slut ansikte mot ansikte, och inte ens med ett samtal!! kan fortfarande inte riktigt fatta hur han kunde göra så. Det är verkligen mer än illa så jag tycker inte du ska behöva ha dåligt samvete eller något. Gör det som känns bäst, skriv antingen i ett mail eller ring( om ni brukar ringa till varandra?) 

Skriver du i tråden?
    Borde du inte sitta på snälltåget till Göteborg?
  • Papito
    Xmag skrev 2012-09-19 21:27:46 följande:
    Ovanligt tomt på dejtingrapporter eller beskrivningar av "roliga" kontakter på nätet. Till och med flirtandet mellan skribenterna har avtagit. Är det så illa? Har alla gett upp? Eller är det rent av så bra att alla ligger i soffan och gillar med sina dejter? Själv försöker jag få till en första dejt med en tjej men som varit sjuk så vi har inte kunnat boka något än. Får återkomma med rapport när det väl blir av.

Ibland kommer livet emellan och jag får släppa nätet...

Kan berätta att (b) kommer att få sig sitt livs dejt den dagen hon vågar sig hit..

hahaha
  • Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-22 00:28:32 följande:
    Fast man undrar ju var mästerraggaren Papito är, har han lagt spår kanske?

Haha..du menar för att jag inte erbjudit "Anna" mitt fantastiska sällskap?

Jag läser i tråden lite då och då men har lite mycket med vanliga livet och har fått hushålla med energin. Ser dock ljuset i tunneln och kan kanske t.o.m. börja dejta om någon månad. Vore kul att kunna bidra med annat än vishet, sarkasmer, skämt och flirtar

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-22 12:57:12 följande:
    Jag måste erkänna att jag har lite fördomar kring HP.. men nyfiken som jag är så gick jag in och kollade runt lite

Tycker det verkar så rörigt? nja inget för mig... men det gör inget för jag har ju ändå paus i mitt "manletande"  kan ändå inte riktigt slita mig från den här tråden...men blir kanske inte lika frekvent eftersom jag inte har så mycket att "delge".

För att inte dejta är du med på väldigt många hörn

Sluta tramsa & pallra dig hit istället...du hat redan sprungit på ditt hjärtas utvalda...Moi .....du vet bara inte om det ännu
  • Papito

Tufft läge & svårt att ragga i tråden de flesta är från stockholmsområdet eller Skåne. Sthlm ligger för långt bort & skånskorna är för kräsna & svårflirtade. Från Göteborg finns bara en och hon nobbade mig för en kk som inte ville kännas vid henne....

Tur man inte vill dejta för det hade varit omöjligt ändå

• Papito
    modesto skrev 2012-09-22 15:11:47 följande:
    varför ska hon pallra till dig och inte du till henne? Speciellt om du är mer intresserad, det verkar vara mer logiskt för mig att en man ska lägga pengar på en resa och ansträngning på att träffa en kvinna. Jag skulle aldrig vara så desperat att jag skulle åka till honom själv. Det finns undantag i den regeln om jag ska åka dit han är ändå eller om han är villig betala resan men inte annars. Är jag för konstig i svenska killarnas ögon?

Man kanske inte behöver ta allt så bokstavligt...

Tror att personen ifråga förstår vad jag menar så du behöver inte oroa dig, hon säger nog ifrån om hon känner behov avdet.
  • Papito
    modesto skrev 2012-09-22 15:11:47 följande:
    varför ska hon pallra till dig och inte du till henne? Speciellt om du är mer intresserad, det verkar vara mer logiskt för mig att en man ska lägga pengar på en resa och ansträngning på att träffa en kvinna. Jag skulle aldrig vara så desperat att jag skulle åka till honom själv. Det finns undantag i den regeln om jag ska åka dit han är ändå eller om han är villig betala resan men inte annars. Är jag för konstig i svenska killarnas ögon?
    Jag tänker att om man tänker som du, då drar man nog till sig en viss typ av män och ett visst förutbestämt mönster i relationen. Den typen av relationer och mönster lockar inte just mig men funkar det för dig är det jättebra.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!