• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Hehe, Tranås & bilbingo

Man kanske skulle erbjuda en sån dejt, på riktigt liksom...bara för att ha gjort det en gång

Som Fonzie Fonzarelli....om någon ens minns

• Papito
    cajsasmamma skrev 2012-08-05 22:56:00 följande:
    Här har ni en till som igen är ute i dejting svängen, loggat in mig på HP och där är det väldigt blandat komplott på grabbarna. 

Något att ha då?
    Ingen rolig eller märklig dejt att berätta om?
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-08-05 23:05:21 följande:
    Åh,känner mig alldeles för ung för att gå på han..Cool Han är nästan som pappa :P
    Men kollar han inte in alla?Solig 
    Haha, (men) har du precis gammelförklarat (L)?

Personligen tycker jag Pugh ser rätt ofräsch ut...men jag gillar väl inte konkurrensen
  • Papito
    cajsasmamma skrev 2012-08-05 23:17:17 följande:
    jag har inte hunnit dejta ännu. 

Men jag berätta om en kille som skriver till mig. I början verka han helt okej men nu har han blivit värsta stalkerna.

Efter några mail börja han skriva att han sakna mig ( vi har som sagt inte ens träffas :-O) sen börja han tjata om när vi ska ses, jag förklara till honom att jag ska på semester med min dotter och sen vill jag ata det lite lugnt eftersom jag nyligen har blivit singel och vill se mig omkring( skrev även det sista i min press) 
    en dag efter att jag hade fått fem mail av honom skrev jag till han att jag vill inte han ska får falska förhoppningar att jag vill bara dejta nu och inte planera framtid med någon jag inte känner.
    Gissa vad hans svar blev?
    Jo han skrev " Jo jag förstår dig, synd bara att du känner så för jag tror att det skulle blir bra mellan oss. Gillar du sex???"

Haha...tack för att du delar med dig och stärker våra självförtroenden...sicken pärla!
  • Papito
    Finast skrev 2012-08-06 23:51:05 följande:
    Härlig tråd Glad Har nu läst heeela tråden och både skrattat och suckat.

Iaf...
    Jag var på dejt förra veckan. Vi tog en promenad i Hagaparken och han var Jäättemysig! Blev både pussar och lite mys på en bänk Glad 
    Just nu är han i Spanien och spelar golf, kommer hem om två veckor. Känns som en eeeevighet! 
    Härligt!
    Hoppas det fortsätter i den andan.
  • Papito
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
    Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
    Min känsla när jag läser dina inlägg är att du egentligen mest är ute efter sex...och du verkar ha hittat ett effektivt koncept för det så det är bara att gratulera
    Jag tror inte att det är fel att ha lite längre dejter, tror bara att många drar sig för det eftersom det relativt ofta kan stämma bra när man skriver men när man väl träffas stämmer inte kemin och det märker man ganska snabbt, då vill man inte ha lovat en helkväll (åtminstone inte om man vill annat än bara sex).

Blir det en andra dejt kan man hellre lägga lite mer tid på den.
  • Papito
    Anonym (L) skrev 2012-08-06 22:01:16 följande:
    Määä ta inte ifrån mig det här Tungan ute, en MAN tittade på mig och visade intresse *blinkar med stora, fuktiga rådjursögon*  .

Tror inte att Pugh är mannen i mitt liv... det mesta på honom verkar hänga och det känns inte alltför lockande, kan inte påstå att han har åldrats så vackert. Min mamma såg honom på Liseberg när hon var 15 år och hon tyckte inte att han var snygg ens då haha.

Hmm vad vet jag... 30 år är ju ingen ålder på en häst men för oss vanliga dödliga är det nog värre Cool. Jag får mysa lite extra vid tanken på att jag fick visa leg på systemet i lördags Tungan ute.

Haha vilken komplimang till Pugh... han kanske var het i sina yngre dar men det var helt klart en liten stund sedan Tyst.
    30 är en gångbar ålder, strax innan hästen blir hamburgare....där drar jag gränsen på dejtingsidan, 30+ får det allt vara 

Men Pugh?
    Nääääääää!
  • Papito
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
    Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
    Jag tolkar det så utifrån näst sista stycket samt att det finns någon underton som jag inte kan sätta fingret på. Men jag menar inget negativt, dels kan jag feltolka och dels är det inget jag har med att göra..haha. Det var mer en känsla och att ditt koncept verkar funka bra för ändamålet isf

Jag förstår dig iofs precis och även kvinnorna, är det en långdejt så kanske man inte bestämmer att man ska sova över eller ha sex men det är klart att ju längre man rest desto troligare att man är beredd på att sova över. Sen kan det mycket väl vara så att om du är en snäll, harmlös man så kanske kvinnorna känner av det och känner sig trygga och bekväma och därför vågar släppa till. Absolut!

Jag tror att jag också inger trygghet och förtroende ganska snabbt, jag gillar inte att spela spel och försöka vara någon jag inte är...och jag är trygg och ärlig. Sånt märker kvinnor oftast av ganska snabbt.

Jag anser mig också vara en ganska bra människokännare och oftast prickar jag rätt men det är ändå skillnad via skärmen och irl. Man kan skriva på ett liknande sätt och få jättebra kontakt men för att känna av själva kemin, även den fysiska måste man nästan träffas. Det man kan påverka är om man skriver länge och pratar i telefon, då bygger man upp något som nästan blir som kärlekskänsla och då kanske man ökar sin chans att inte bli ratad...men jag tror att attraktion, även fysisk är viktig och hur man än vrider och vänder på det måste man träffas innan man riktigt vet.

Dejtade en tjej för en dryg månad sedan och där flöt det på bra i skrivandet, kändes rätt bra...men sen när vi skulle dejta visste jag direkt, innan vi ens hälsat att det inte skulle bli något. När vi sen började prata försvann även "skrivmagin" för hon uttryckte sig med en annan ton, lite gammalmodig nästan. Som tur var kände hon likadant..haha, saved by the bell!
  • Papito

På dejtfronten intet nytt....är ju så korkad så jag fastnar för långdistansare och jag tror inte ens på den typen av relationer...korkad är alltså bara förnamnet!!!

Nu hörde iofs en gammal dejt av sig och ville träffas lite...får  se om och isf hur jag går vidare med det

Opcode: Du kan klaga på oss göteborgare men nu ser du att även singelpappan får till det, kvinnorna verkar inte dela din uppfattning....du kanske ska lägga ner bilbingon och flytta hit...where the action is!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!