• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Alexiandra du får ge mer detaljer...berätta om hur du tappade tidningen och han böjde sig och hjälpte dig plocka upp...era ögon möttes...

Kom igen nu, lite kan du bjuda på.

• Papito

Oppis....du är säkert en kanonkille...men....You are out of my league!

Du kan inte vinna den här Oppis...hehehe.

• Papito

Haha Oppis...lägg ner dejtandet ett par månader, åk till Indien, börja med Yoga och finn dig själv....sen kommer du tillbaka starkt på senhösten

Haha, du är bäst!

• Papito
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-22 00:19:27 följande:
    Im out of your league - Du är inte god nog för mig / har ingen chans.

Shes out of my league - Hon är för snygg för mig.

Dvs Your out of my league - Jag har ingen chans mot dig.

En annan källa än yahoo answers..

www.usingenglish.com/reference/idioms/out+of+...

Finns hur många som helst utöver det... Fast som allt språkbruk hittar man variationer, även om denna är den absolut vanligaste om man vill bli förstådd.

Ibland kanske folk VILL att det ska vara öppet för egen tolkning?

Sen om du googlar fram en mer korrek syftning är det kul för dig..så länge de flesta förstår vad som menas och syftas kan jag leva med det

Kan vi återgå till ämnet nu?
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-22 03:47:42 följande:
    Spelar det någon roll så länge man får slicka? ;)
    Hehehe
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 21:47:05 följande:
    Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

Haha, sant! Jag gillar utmaningar! Nu är det lite orättvist för kvinnor kan dejta åtta på en dag. Vi män måste jobba mer för det och som jag, som inte ens har kort..det blir tufft med en om dagen. Två på två veckor är däremot piece of cake!

Grejen är bara att jag inte gillar att dejta flera samtidigt. Har en som jag fått bra kontakt med men vi velar väl lite just nu. Avståndet komplicerar det hela och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska testa med ngt dejt eller lägga ner.

Hon har gett lite dubbla signaler i helgen. Hon har tydligen ett killerass Säkert någon som lagt märke till det & därför är hon kluven men min dragningskraft är stoooor
  • Papito
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...

Ja, du har givetvis rätt. Jag generaliserar lite väl hårt. Jag tror iofs att det generellt sett (även på krogen och i övriga irl) är lättare för kvinnor att få napp/dejt, däremot tror jag att det är lika svårt för båda könen att hitta rätt person.
  • Papito
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...

Egentligen skulle jag kunna barmhärtiga mig över dig och ställa upp på en dejt men jag vill vara solidarisk och tycker att opcode också ska få dejta

Han har det tufft just nu, inte ens polisen har överseende med hans frustration . Dessutom är jag skyldig honom det....enkvinna jag ville dejta båda men jag satte stopp för det..haha.
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 21:47:05 följande:
    Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

Haha, dispens...kom igen nu Oppis
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!