Ärliga nätdejtingstråden!
Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 20:31:57 följande:
Men måste man svara då? Varför inte bara svara på dom som man vill svara på? Jag tänker lite som så här att ex säg att man pratar med någon, går på en första dejt, är man intresserad så hör man ju av sig eller den andre hör av sig, är man INTE intresserad så är det ju inte så att man messar/ringer och säger till person att man inte är intresserad pga det och det och det... utan det kanske rinner ut i sanden.
Alltså om jag mejlar och inte får svar från någon, så ska man ju inte ta det personligt. Den personen känner inte mig.. och jag förstår att man inte kan vara intresserad av alla, alla har ju olika smak. Så tänker jag , men det kanske är elakt tänkt - ibland får jag känslan av att man "ska" svara för att inte vara otrevlig och elak... men är man verkligen elak/otrevlig för att man inte svarar? Förstår ni mitt resonemang?
Jag tänker åt andra hållet - det sitter en människa på andra sidan, någon som har drömmar och förhoppningar, någon som tror att kanske just det här mail'et är det som leder vidare.
Jag vill inte låta dom sitta och inte veta.