Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 20:31:57 följande:
    Men måste man svara då? Varför inte bara svara på dom som man vill svara på? 

Jag tänker lite som så här att ex säg att man pratar med någon, går på en första dejt, är man intresserad så hör man ju av sig eller den andre hör av sig, är man INTE intresserad så är det ju inte så att man messar/ringer och säger till person att man inte är intresserad pga det och det och det... utan det kanske rinner ut i sanden.
    Alltså om jag mejlar och inte får svar från någon, så ska man ju inte ta det personligt. Den personen känner inte mig.. och jag förstår att man inte kan vara intresserad av alla, alla har ju olika smak. Så tänker jag , men det kanske är elakt tänkt - ibland får jag känslan av att man "ska" svara för att inte vara otrevlig och elak... men är man verkligen elak/otrevlig för att man inte svarar? Förstår ni mitt resonemang?
    Förstår avgjort hur det tänker, det är inte personligt, det är något man får räkna med.

Jag tänker åt andra hållet - det sitter en människa på andra sidan, någon som har drömmar och förhoppningar, någon som tror att kanske just det här mail'et är det som leder vidare.

Jag vill inte låta dom sitta och inte veta. 
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 20:43:16 följande:
    Ok, så om du inte är intresserad. Vad svarar du då? Typ: Hej, tack men nej tack....? Nä fy farao, då tar jag hellre att personen inte svarar alls
    "Hej,

tack för ditt mail - jag tittade igenom din profil och tror tyvär inte att vi passar ihop.

Mvh
    /X
    "

Typ Hittar jag något med rökning kommer jag helt klart nämna det som anledning. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-11 20:55:18 följande:

Så många härliga kvinnor, så mycket kärlek att ge.....men bara en kropp!
    Mycket snack, lite hockey
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-11 20:36:03 följande:

Jag förstår dig. Själv resonerar jag att "man svarar på tilltal".
    Håller med - men lotten och jag är närapå olika generationer

Det är helt okej lotten, jag förstår avgjort hur du tänker - och har väl varit i situationer där jag önskat att jag klarat av att inte svara. 
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 20:58:34 följande:
    Stackars alla rökare.. 
    Tur man bara fest-röker  
    Jag röker väl någon enstaka gång per år - cigarr Typ nyår och midsommar.

Tror jag skulle ha oerhört svårt att vara tillsammans med en rökare. Ärligt talat, det luktar alldeles förfärligt, jämt, om en rökare, inte bara precis när de rökt

Fast jag har väl sett tjejer som till och med fått mig att fundera över att det var okej att hon snusade  
  • Angelven
    Beya skrev 2013-01-11 21:02:38 följande:
    Bra idé! men självfallet finns det ett aber: ... såg nu att han hade en bild som faktiskt ser riktigt professionell ut, men han har bar överkropp där... jättefin men jag tycker inte om killar som har det, varför har de det egentligen?!
    Det är någon sorts alfahanne-tänk - "kolla vad maffig jag är, det är mig du vill ha" - användbart när man inte har något annat att komma med

Säger han som inte skulle visa sig i bar överkropp (nåja, kan jag väl) men som använder texten på precis samma sätt... 

Det är som påfåglar, vi struttar alla omkring och visar fjädrarna  
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-11 21:03:25 följande:

Jaa,fyy,vad jobbigt! Kommer aldrig våga skicka något nu...Skål
    Fast (men), du skulle ju inte få ett sånt svar
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-11 21:11:00 följande:
    Fast det där hade jag gått igång på...DET hade fått mig intresserad trots att jag inte var intresserad först
    Jupp.

Mycket bättre än

Kille - "Läget"
    Lotten - " ..."
    Kille - "oj, jag gillar de tysta vackra typerna"
    Lotten - "..."
    Kille - "Om du drunkar i tystnad i mina ögons brunnar, tig stilla nu"
    Lotten - försöker gräva ett hål under barstolen och försvinna 

Det blir lixom en annan dynamik när man faktiskt är där
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-11 21:04:33 följande:

Jag står också med bar överkropp..brukar uppskattasTungan ute
    DrömmerOskyldig

Suck - du lindar mig runt ditt lillfinger, vet du om det, prinsessan ?

• Angelven
    Filipis skrev 2013-01-11 21:16:22 följande:

Exakt! Hua..jag tänker.." det är nog allt de har liksom". Har de massa hår på bröstet,dör jag lite.
    Aj fan...

.... rotar fram vax... ouch ...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!