Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (glasberget) skrev 2013-01-12 00:57:30 följande:
    Därför att det är om man är söta som man har intresse av att visa kort på sig själv? Mig får du inget kort på, t ex

... men det beror ju bara på att jag inte har pratat med dig eller hur ?  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-12 10:12:09 följande:
    Vi alla gillar fortfarande Papito, bara för att vi var flera som sa ifrån så betyder inte de att vi tycker om honom mindre utan bara att vi tycker om både Papito och Afrodite ;)
    Och nu när allt verkar vara löst mellan dem blir ju alla glada för vi får behålla båda i tråden ett tag till :)

Så, någon som har en dejt i helgen? Jag kör på barnhelg så inget dejtande, dock råkat boka in en 3:e nästa vecka.... första dejten med dem alla så vet inte om jag ska avboka någon eller faktiskt träffa dem alla tre olika dagar.... känns ju lite fel att träffa så många samma vecka men samtidigt dejtar jag aldrig barnveckor =/
    Jag har idag

.. och om inte den går så bra, så får jag försöka flörta ut (men) ur garderoben  
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-12 10:04:12 följande:
    jag har nog missat dramat tydligen...och jag har inte varit med i nån mobbningsaktion:)
    Ah, mobbats har vi väl inte precis gjort - men varit väldigt tydliga med att han nog höll på att göra ett misstag (afrodite är väldigt söt - och charmig i tråden), och att man kanske inte skall fiska helt så hårt om man bara kastar ut sjöjungfrurna som nappar

Det var rätt roligt - och det är väl ordnat nu

På ett sätt tycker jag det var helt rätt av Papito också - om han dejtar lite mera seriöst med en tjej, då skall han inte försöka få till en dejt till med Afrodite - Å andra sidan håller jag med många här - klickar det inte på första/andra daten typ, så gör det nog inte det.

... och jag får fortfarande inte ens se en bild på (men) Får nog se till att ordna en blinddate med henne om inte den jag har idag fungerar
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-12 11:56:10 följande:
    Ja jag hade nog blivit lite skraj av den typen av reaktion. Sedan är det ju lite lätt martyrskap med också och det är jag verkligen tokallergisk mot. Så han hade nog fått gå för min del...
    Samma reaktion från mig om det varit en tjej - att martyr'a går bort.

Beror lite på tonen, om det var väldigt skämtsamt typ "här ligger jag på soffan och käkar chokladpraliner och du tänker bara på att umgås med dina vänner och inte att underhålla lilla mig" och så på telefon och väldigt skämtsamt - tror inte det fungerar i text. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-12 12:32:57 följande:
    Har du fortfarande inte sett kort på henne?

Hon ser bra ut

Nope, inget kort - men skulle ta en blinddate bara för charmen och umgänget. Tror tjejerna leker lite med oss papito. Verkar vara min tur i torktumlaren nu
  • Angelven
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-12 20:31:13 följande:
    Nu har jag gått in ett par timmar för att i princip dammsuga HP efter passande män....de jag blir intresserad av bor antingen lite för långt bort eller har inga barn och vill ha,...och jag har redan de barn jag vill ha. Ingen lätt ekvation...*letar vidare*
    Känner av det där långt bort-andet...

Nåja. Det är som Rainbow - det är jämrans långt bort. Får sikta på något uppnåligt och rimligt - (men) kanske ?

Hur gör ni egentligen, jag menar, realistiskt i mitt fall pratar vi två barn, INTE flyttbara av olika skäl där mamman är en del av det - vore jag själv skulle ju kompromisser som flytta halvvägs bägge två fungera.

men med barnen, och inte flyttbar så pratar vi realistiskt antingen att hon är flyttbar eller särbo/distans - lixom när man går bortom det där rosaskimrande förstaträffarna när allt bara fungerar, och vardagen träder ikraft - träffas varannan helg när det inte finns barn, och distans ..

Inte så lockande tyvärr, känns mera KK aktigt. men det är väl så det blir ... 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-13 00:38:24 följande:
    Ska inte.... men blivit dissad för att jag har barn idag, dissad efter att en kollat min fb, dissad av tre killar på hp efter dagars mailande, utskälld av en fd dejt på fb-mailen.... så ni hör ju, inte min dag.... dock är klockan över 00.00 och då 13 är mitt turnummer så hoppas jag på en bättre söndag..... men badoo är iaf avslutad nu och egentligen har jag lust att göra samma med HP men hindrar mig där för vet att jag kommer ångra mig imorgon....

Men känner mig så jävla arg och tycker livet är orättvist just nu. När är det min tur att faktiskt få träffa min "rätta"?

Absolut, jag kommer från flera förhållanden innan mina barns pappa där killarna varit kära i mig och älskat mig, men av 4 seriösa förhållanden så var 3 av dom killarna otrogna.
    Och jag trodde verkligen jag var klar med letandet när jag träffade mina barns pappa för han var allt jag velat ha och jag tror aldrig jag varit så lycklig den dagen vi förlovade oss, när vi plussade på gravidtestet, när vi kollade ut kyrka för vårt bröllop, när vi fick veta att det var två bebisar som växte i min mage.... jag trodde seriöst verkligen att jag hade hittat mannen jag skulle leva med resten av mitt liv.... ja det vill säga tills den kvällen vi hade vänner över på middag, vännerna drack för mycket, jag var gravidtrött och jag och han började gräla och han hämnades på mig genom att ligga med min bästa vän (numera dåvarande) som tydligen varit kär i min fästman länge och blev överlycklig över chansen.

Så liksom jag har redan varit med om denna jävla ensamhet när jag gick igenom kvarstående graviditet helt själv och sen ett år med två små spädbarn även det helt ensam.
    Och nu är det ett år sedan jag flyttade ifrån killen som jag flyttade ihop med när mina barn va 1,5 år.... liksom jag är trött på detta nu. Jag har varit ensam tillräckligt nu...

Och det jag menar med orättvist är att alla mina fd pojkvänner är idag lyckligt gifta. Min fd fästman gifte sig även han i somras med mina barns bonusmamma och dom har nu livet som han och jag från början skulle ha.

Och här sitter jag fortfarande ensam med alla de sår som dom skapade i mig. Och plötsligt känns de så mycket enklare att enbart ha sex med killar och låta bli alla känslor.... men tyvärr är jag inte sån som klarar det som ni redan vet, jag får känslor, hoppas och tror.

Och igen skriver jag mest av mig här för oftast så släpper allting bara jag får skriva av mig. Vet inte hur många dagböcker jag skrivit med åren som är skrynkliga av tårarna som runnit ner på pappret. Ska man kolla på mitt kärleksliv så skulle jag kunna vara 76 år med den erfarenhet jag har, men jag är bara 27 år så ännu har jag inte gett upp. Men idag var verkligen inte min dag...............
    Det där förstår jag inte Tusse - otrogna ?? mot dig ?? vad mer kan de någonsin ha behövt ??

Tusan också att det är sån ålderskillnad och avstånd - annars du ...

Jag insåg rätt tidigt i min flytt till Stockholm från Linköping, att om jag hittade en tjej jag tyckte om så spelade det ingen roll om hon hade barn - det var en ursöt kollega som jag trodde var 10 år äldre än mig, med barn - och jag sade till mig själv att det var ett exempel på där jag fullständigt pillade i ålder och barn.

Det visade sig att hon var jämngammal (men lite sliten ) och inte hade barn - men pojkvän (jag var 25 då så "lite sliten" betyder att det fanns lite rynkor som fick mig att tro att hon var äldre). Efter det var ´ålder en siffra att inte bry sig om och barn bara en sak i periferin.

Idag, med egna barn och i min ålder, spelar ju inte barn och ålder så värst mycket roll, bara avstånd  - synd att det skulle bli distans Tusse, annars skulle jag gärna visa dig att killar kan vara trogna. Nåja.
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 23:02:49 följande:
    Ojoj.. berätta mer. Jag är nyfiken. 

På tal om att hålla sig i skinnet - hur ser ni på fysisk kontakt på en första dejt? Alltså nu pratar jag inte om att hoppa i säng, visst det kan man ju göra om det är det man är sugen på och kanske bara det man vill men säg om det är någon man fattar tycke för och kanske vill se om det finns nåt mer till seriöst - är ni helt ok med att pussas/kyssas första gången man träffas?? 
    Beror på - jag har haft en flickvän där vi hamnade i bingen första kvällen, kysstes LÄNGE efter 4 timmar - inkompatibla liv, annars vore vi nog fortfarande tillsammans.

... och så en som nog hellre hade mig som KK vilket jag inte var intresserad av - kyssar på slutet av promenaden och mer än det tredje träffen ...

Så, jag skulle säga, det beror på. Jag tänker inte vara katagoriskt utan låta det utvecklas som det utvecklar sig. 
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-12 23:07:47 följande:

Hmm,allt är väl ok? Jag troor inte jag har slätat av många på första dejten.. Men jag är ju en sån fiin flicka..yeah right! Men jag är ändå så..att vill jag vara seriös med någon..så sexar jag inte direkt. Det är bara så jag känner.
    ...

tusan.

Ambivalent. Om jag verkligen tycker om någon, varför vänta? Om jag verkligen inte tror på det, varför börja ? 

Och å andra sidan blir jag glad, eller inte, jag vet inte riktigt. Är (men) en fin flicka ? som inte kysser första daten ? Fast.... om man nu vill det ? 

Nåja. OM jag får träffa henne hoppas jag på en kram om vi gillar varandra  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!