Ärliga nätdejtingstråden!
Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-25 16:58:26 följande:
Det är väl självklart att man inte kontaktar en person som har ett specifikt krav om man inte uppfyller det, står det i profilen så är det ju viktigt. Jag skulle t.ex. aldrig kontakta en kvinna som uttryckligen säger att hon vill ha en lång man även om hon är kortare än jag och eftersom jag inte vill ha barn så kontaktar jag naturligtvis inte en kvinna som vill ha barn.
Ja, självklart! Men det var bara svar på FrökenKanSjälvs tankar om att om en kille kollar profilen men inte skriver var han inte intresserad. Det kan man ju vara, bara att man respekterar kraven. Många ggr står det inte skrivet som ett krav men jag tänker att om hon tar med det i presentationen/profiltexten då är det ändå relativt viktigt..men jag kan ju ha fel och missa en kanontjej. Å andra sidan kan hon missa ett kap bara för att han inte är händig eller kan sjunga eller bara är 8 cm längre än henne och inte 10 som hon önskat....det är så svårt att hitta just DEN personen så vad spelar såna saker för roll egentligen?
Själv är jag ingen höjdare på att laga mat så det är klart att det vore praktiskt om min blivande kvinna är bra på det men jag skulle aldrig ha ett sånt önskemål, kommer rätt tjej in i bilden spelar väl det ingen roll, svälta kommer vi inte att göra.
Irl skulle man aldrig få för sig att korsförhöra en person för att ta reda på ALLT innan man vågade inleda något, det är samma här tycker jag.
Så det är lurigt. Är det småsaker bryr jag mig oftast inte om det och mailar ändå men är det lite större saker gör jag det inte...å andra sidan ser hon att jag varit inne på hennes sida och kan titta på min, gillar hon den trots att jag är 181 istället för 184 som hon ville...så kan hon alltid börja skriva