• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

nelly82 skrev 2013-04-09 14:59:44 följande:
    Ja, sätta sig på et tåg i tre timmar för en fikadejt är väl inte det smartaste man gjort i yngre dar, har blivit äldre och mer realist jag med!
    Åkte på blinddejt till Stockholm en gång...stannade iofs över helgen så chansningen lönade sig på så sätt..men hon verkade skum sista dagen så jag åkte inte en minut för tidigt...och det var inte tal om fortsättning

Men det var när jag var ung...ehh, yngre iaf!
  • Papito
    Angelven skrev 2013-04-09 14:53:05 följande:
    Chansa - starta en profil på Happypancake och doppa tårna i vattnet.

Följ ett par enkla regler så skall det nog gå bra:

* Träffa bara någon du fått se på bild så du minskar risken för gris-i-säck köp.
    * Träffa bara någon första gången på offentlig plats - fik är bra, glasspromenad är bra. 
    * Om det är nervöst att lägga upp en öppen bild, kör med dold och visa för dom du är intresserad av - det begränsar antal mail, men kanske sållar en del.
    * Ingenting i profilen som kan identifiera dig
    * Se till att någon vet om att du går på dejt och med vem första gången.

... och ha kul, själv tycker jag det är väldigt roligt att träffa nya människor - och det är definitivt utanför min comfortzone 

(Hmm... och för er anonyma killar som läser det här, samma tips plus:
    * Se för h-lv-t- upp med ryskor med dåligt översatta profiler!
    * Skicka ALDRIG pengar
    Bra tips...men jag gillar hemmadejter ..men visst, det ska man helst undvika, jag vet.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-04-09 14:56:03 följande:
    Det är precis så jag använder det.

Alla som röker -> blockering direkt
    Alla som inte svarar (efter ett par dagar) -> blockering
    Alla som tackar nej -> blockering (bara så jag inte går in igen)
    Alla som (kalla mig ytlig, jag vet) inte är söta/charmiga/kan uttrycka sig i text -> blockering
    Alla som söker en åldersprofil som inte är jag -> jupp, blockering igen.

simsalabim, plötsligt ger matchningen mig nya hela tiden  
    Shit, du är hård Angelven..haha.
    Jag är rätt generös i åldersprofilen..mest uppåt för det skulle kännas skumt med en alldeles för ung tjej.
    Har svårt att se mig leva med någon som röker så helst inte men är hon skitbra i övrigt kanske man kan diskutera rökningen, den går ju att göra något åt. Sen har jag precis börjat blockera såna som inte svarar eller tackar nej, det är smidigt.
  • Papito
    nelly82 skrev 2013-04-09 15:08:45 följande:
    Gillar oxå hemmadejter...lär känna personen på ett annat sätt (får se vad han har för musiksmak, filmsmak, inredningsstil etc...), inte lika mkt arbetsintervju...men bra med en vanlig fika/ett glas vin först...och googla namnet!!!
    Precis...men jag har full förståelse för att de flesta inte vill ha dejt hemma. De vet ju inte att jag är snäll, haha.
    Sen händer det titt som tätt att män också råkar illa ut så egentligen ska alla vara försiktiga.

Googlar gör jag sällan...kanske borde börja med det.

www.google.se

...*nelly82..*.... "Psychotjej, varning utfärdas" 
  • Papito
    Angelven skrev 2013-04-09 15:16:34 följande:
    Jag har också gjort undantag

Mest för att jag inte hade någon möjlighet att vara barnledig inom rimlig tid. 
    Men har du haft dejt med barnen hemma menar du?

Nä, det skulle jag aldrig ha, då väntar jag hellre. De kan ju vakna...och skulle tjejuen visa siig vara skum vill jag inte att hon ska ha träffat barnen.
    Nä, barnen får hon vänta med att träffa.
  • Papito

Ibland får man besök på sin sida men när man ska besöka tillbaka har man inte tillgång till den sidan. Är det betalmedlemmar som har den förmånen eller kan alla göra så?

• Papito
    Angelven skrev 2013-04-09 15:36:01 följande:
    Antagligen har de hunnit blockera dig ...

Vet inte hur du syns om du besökt och sedan blockerat ? 
    Men kan man blockera här på FL?
  • Papito
    Kreativt kaos skrev 2013-04-09 18:59:13 följande:
    Äh, skulle du få det att fungera med Beya kan du väl få det att fungera med denna ;)
    Haha...sant...får fundera på det
  • Papito
    ulfsas skrev 2013-04-10 07:00:55 följande:
    Sitter just nu i planet i Umeå. Dimma. 175 meters sikt och vi behöver 250 meter minst.
    6 turer framför mig. Blir nog en halvkul dag.
    Ser fram mot lite värme i Rom imorgon iaf.
    Haha...bra raggknep! Cool
  • Papito
    Beya skrev 2013-04-10 14:04:59 följande:
    Kanske ska skriv det här med, jag ska på dejt imorgon
    Gnugga in det bara...gör det... Flört
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!