Inlägg från: Anonym (b) |Visa alla inlägg
  • Anonym (b)

Ärliga nätdejtingstråden!

Du var ju just det du var "utvald"

• Anonym (b)

Nej nu är det nog bäst jag går och lägger mig sov sött sen alla!

• Anonym (b)

KK hit och KK dit.. jag måste vara gammalmodig även om jag bara är 33år för mig känns som det är något som ungdomar syssar med. Sen känner jag så här, att hur vill man dela med sig av sin kropp bara sådär? jag vet inte om ni förstår hur jag menar men ens kropp är ändå helig på något sätt för mig även om jag inte religös men jag tycker något så intimt ska man inte bara ge till vem som helst. Präktig jag låter nu, men det är jag verkligen inte, men det ska vara med rätt person tänkte inte riktigt likadant när jag var yngre, det har kommit med åldern

• Anonym (b)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 08:10:57 följande:
    Jag håller med!
    Om man verkligen vill något hittar man ett sätt, om man inte vill något hittar man en ursäkt.
    Det är ett talesätt som jag använder mig av mycket.

Jag överväger att ställa in kvällens dejt. Hm. Jag kommer iaf inte kontakta honom och driva på.  

Förstår dig...att hålla på att kalla dig hjärtat när ni inte ens har träffats, sådant blir jag också misstänksam av. Som han jag dejtade två ggr bara, han skrev ju efter första att han verkligen saknade mig. Hmm hur kan man göra det med en person man precis träffat?! kan man kanske men då ska man nog hålla det för sig själv ett tag. Får lite känslan att det är de som är lite desperata som verkligen vill ha ett förhållande till varje pris, sen vem det är med spelar kanske inte så stor roll... ingen attraktiv egenskap iaf men du ska kanske ge honom en chans iaf? men om magkänslan känns väldigt fel så kanske det inte är någon mening.
  • Anonym (b)
    Xmag skrev 2012-09-12 11:36:23 följande:
    Ja nu menade jag inte att förespråka KK eller ONS. Jag ville bara berätta en intressant historia som fick mig att tänka till lite. Jag har alltid haft svårt för ONS och KK jag tenderar att få känslor då och då riskerar man att bli förtjust i "fel" person. Men skulle situationen uppstå, vilket jag inte håller för sannolikt så skulle jag inte kategoriskt säga nej.

Mitt inlägg var inte riktat specifikt till dig, men det verkar handla så mycket om det i "dagens samhälle"... och det är det jag inte förstår mig på riktigt.
  • Anonym (b)

Vill bara poäntera att jag dömer inte andra som tycker det är bra/bekvämt med KK, det är bara inget för mig.

Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 12:51:44 följande:
    Jag har absolut inget emot att ha en kk. 
    Jag har ett behov av sex och närhet även när jag inte är i en relation så jag ser inget fel i det.
    Däremot föredrar jag helt klart sex i ett förhållande, så fort känslor är inblandade blir det otroligt mycket bättre.
    Och jag strävar inte efter att ha ett kk-förhållande på lång sikt. Jag väljer bort en kk för ett förhållande varje dag i veckan.

Magkänslan känns inte jättefel. Det är väl lite olika grejer som jag funderar på. Ibland känns det som att han bara vill ligga men inte vågar säga det rakt ut. Han blev lite besviken över att jag ville ses på stan första gången, och började fråga "men hur löser vi det om det verkligen klickar mellan oss?". Så det känns som att han nästan räknat med att jag ska ha sex med honom. Vilket jag verkligen inte ska, oavsett om det klickar eller inte. 
    Och sen är grejen att han kommer flytta från stan på deltid. Visserligen inte förrän i december, men jag tittar ju ändå längre fram än dit näsan räcker. Så jag vet inte om det är värt att ge sig in i nåt med honom då.
    Jag har haft två distansförhållanden tidigare och jag vet hur jobbigt det är.

Men sa han så?? då hade jag verkligen dragit öronen åt mig! nä tycker faktiskt inte han verkar förtjäna en date med dig

Ja jag har också haft distans så jag vet också... men vad fasen ska man göra när den rätte inte verkar bo i min lilla håla?   

• Anonym (b)
    Xmag skrev 2012-09-11 21:51:00 följande:
    En intressant observation. Av de som skriver här verkar de flesta (dock inte riktigt alla) inte nätdejta längre eller är preics på väg att sluta, eller i alla fall funderar på att sluta. Detta gäller självklar mig också som avslutade min match.com-konto förra veckan...Den motvilliga nätdejtaren liksom...

Haha ja där satt du huvudet på spiken..." den motvilliga nätdejtaren" det är ju jag i ett nötskal har bara månaden ut, och vågar knappt inte gå in där för jag vill ingen ska skriva till mig längre.
  • Anonym (b)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 15:38:37 följande:
    Min tilltänkta dejt har inte hört av sig. Vi har bara bestämt plats, men inte tid. 
    Och nu känner ju jag att tiden börjar rinna ut. Jag kommer nog förklara att jag inte vill träffa honom ändå.
    Han känns oseriös.

Jag går nog hellre hem och försöker få ihop barnens nya sängar, jag misslyckades fullkomligt igår. Eller så tar jag ett varmt bad med en bra bok och en kopp té.  

Det gör du helt rätt i!!
  • Anonym (b)
    Xmag skrev 2012-09-12 20:26:13 följande:
    Nu har vi ju skrivit en hel del om dejtar som inte blev av, folk som inte hör av sig alls och folk som hör av sig för ofta. Finns det ingen som vill dela en historia om en bra kontakt eller dejt? Kan behövas så man inte tappar modet. :)

Nu ekar det tomt här minsann sorgligt men sant...haha.
  • Anonym (b)
    Xmag skrev 2012-09-12 20:50:50 följande:
    Kan det vara så illa att de som har bra dejter ängar sig åt just sin dejt och inte hänger här? ;)

Hmm det kan vara så ja
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!