• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag fick både stesolid (lugnande) och panodil och sen fick jag morfin i armen.

• Maybe

Jag fick också ett rör med mig hem samt ett papper som jag ska lämna till sköterskan eller vem det nu är som tar blodprovet.
    Jag ska som sagt lämna blodprov på kliniken så jag förstår inte varför jag fick med mig ett provrör hem?
    De har ju såna på sjukhuset, jag fick det ju på sjukhuset, och jag ska alltså ta med det tillbaka dit.
    Jag ser inte poängen... Men men, jag gör snällt som jag blivit tillsags Glad   

• Maybe
    Tinapina skrev 2012-10-21 08:29:42 följande:
    Maybe. Du ska alltså ta blodptovet på rmc? Isåfall har de nog bara missat det. Vi bor ju långt ifrån så vi måste skicka vårt prov så fick 2 lappar och ett provrör med transportskydd och en vadderad påse.

Ja det måste blivit nån miss. Fast de frågade ju om vi bor i malmö...

Vi fick ingen vadderad påse...
  • Maybe
    Libra1 skrev 2012-10-21 09:27:29 följande:
    Grattis till ruvningen tinapina :)

Första undersökningarna hade vi Leif men nu sist under IVFen Krzysztof. Tycker han är bra. Verkar kunna sin grej.

Nu på VUL ska jag träffa Britta. Har aldrig träffat henne innan.

Malphie: Det är det värsta med sprayen. Att man får svårt för att sova. Tycker det är värst när man vaknar tidigt. Då går det inte att somna om. :-/

Maybe: Vi fick också med ett rör hem sist. Det är väl om man skulle vilja göra det på sin vårdcentral istället. Fick inget test med. Bor ganska nära RMC så jag tog blodprovet där.

Idag är jag på 3e spraydagen. Började toksvettas i natt. Usch inte redan. Har inte gjort det så mycket de andra gångerna.

Konstig rutin, men jaja. Det kvittar mig sålänge jag kommer ihåg att ta med mig allt =)
    Jag har haft Britt många gånger och jag tycker hon är bra. 
    När får man veta svaret på blodprovet? Får man veta det direkt eller dagen efter?  
  • Maybe
    Försöker1 skrev 2012-10-21 10:59:36 följande:
    Maybe: Jag tog blodprovet på RMC, på eftermiddagen mellan 13.00-15.00 ringer du för att få resultatet. Kände det som jag väntade på dödsdomen, men jag var ju tyvärr ganska säker på resultatet. Jag fick vänta över en timme pga så många ringde hela tiden. Lycka till!

Jag har haft tre läkare Karina, Zahra och Krzysztof.

Usch va jobbigt att behöva vänta... 
    Inte lönt att ta test hemma heller ju eftersom det är typ 4 dagar innan jag egentligen ska ha mens.
    Fast det kanske kan ge utslag ändå?   
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2012-10-21 15:38:00 följande:
    Fast kan man inte vänta kvar på rmc och få svaret? Så fattade jag det som?

Det kan man nog få om man vill men vi ska dit kl 7 på morgonen så det känns som onödigt många timmar att sitta där o glo. Då väntar jag hellre hemma.

Än har jag inte tjuvtestat. Tror inte jag kommer göra det heller eftersom det blir för tidigt...
  • Maybe
    Karin13 skrev 2012-10-21 19:51:17 följande:
    Maybe: Det bästa är nog att ringa och få svaret på eftermiddagen. Var bara beredd på att det kan vara väldigt svårt att komma fram. När jag skulle ringa tog det 1,5 tim. Jag testade faktiskt själv dagen innan och fick ett väldigt tydligt plus, vilket ju stämde. För mig var det bara två dagar innan mens. Fast testar man själv ska man nog inte lite för mycket på resultatet. Kul att fler är på gång och börja närma sig ET och testdag. Vore så roligt om vi blev fler här som plussade.

Jag tar Crinone som är progesteron, kan det ge positivt utslag på vanligt gravtest som kan kissar på?
  • Maybe
    Tany skrev 2012-10-22 09:48:58 följande:
    Var på VUL och ÄP på onsdag :) ta sista sprutan ikväll 23.30 :)

Spännande!

Hur många äggblåsor sa de att du hade idag?
  • Maybe
    Tany skrev 2012-10-22 10:20:30 följande:
    Maybe :

cirka 10 :) men han inte räkna exakt :) med skal storlek var 19-20 mm. hur många du hade och vad storlek?

På andra vul hade jag nog också ungefär 10 som va minst 16 mm.
  • Maybe

Jag hitta ett par ägglossningstest hemma.
    Jag har ju läst här på FL att man kan använda ägglossningstest  som gravtest så jag testade i morse.
    RD 9.
    Negativt....  

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö