• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Skulle någon vilja lägga in mig under rubriken "väntar på ny ivf?"

• Maybe

Chanserna vid första försöket är 20-30% om båda är friska, unga osv.
    Är det någon som vet hur mycket chansen ökar vid andra försöket och tredje försöket? 

• Maybe
    Malphie skrev 2012-10-29 20:55:37 följande:
    Nu har jag sprutat med Gonal F i sju dagar och imorgon är det dags för ultraljud.

Jag börjar bli nervös eftersom jag inte känner något alls. Har läst massor på nätet (vilket inte alltid är så klokt) och många har känningar i magen, vilket gör att jag blir rädd att det inte har lyckats med sprutorna.

Har ni alla känt något? 

När jag sprutade med Gonal-F kände jag ingenting alls. Visst va jag lite extra trött men det kan mycket väl vara att hösten började så smått sitt intåg samt en förkylning jag hade på G.
    De fick ändå ut 8 ägg och jag hade ganska låg dos så du ska nog skatta dig lycklig istället att du slipper biverkningar Glad 
  • Maybe

Efter man misslyckats med en IVF och fått mens, är det vanligt att mensvärken blir mycket värre och man blöder myyycket mer än vad man brukar göra? Jag blöder mycket i vanliga fall men bara de första två dagarna sen är det ganska lite. Jag blöder fortfarande floder....
    Likadant med mensvärken. Jag har enorm mensvärk första dagen sen känner jag ingenting i vanliga fall. Men nu har jag fortfarande hemsk mensvärk samt att det hugger till lite emellanåt.
    Är det normalt?  

• Maybe
    nl2012 skrev 2012-10-30 06:38:16 följande:
    Jag blödde och hade ont, betydligt mer än vid normal mens efter misslyckad ivf. Styrkekramar till dig!

Varför blir det så? Varflr blöder jag 5 gånger så mycket som i vanliga fall?

Jag kan inte ha en binda under natten för den är akltid överfull på morgonen och har läckt igenom.

Det händer aldrig annars. Brukar bara va första dagen det kommer en ordentlig blödning sen är det lte mer sparsamt resten av dagarna.

Kommer jag blöda längre än nornalt också? Kommer inte då nästa mens förskjutas??

Jag börjar tycka det är obehagligt mycket blod faktiskt
  • Maybe

När stänger RMC för julen? Hur länge har de stängt sen?

Om jag räknat rätt och allt går som det ska så har jag testdag veckan innan julafton.
    Om det skulle misslyckas med nästa försök men jag har ägg i frysen, när får jag då göra FET?  

• Maybe
    Tany skrev 2012-10-31 10:39:53 följande:
    Jag vet inte när de stänger. Men vill du göra färsk cykel eller FET?

Jag ska göra om ett helt IVF i november/december, med sprutor och äggplock och hela baletten.
    Jag fick inga till frysen sist och hoppas på att få det denna gången.
    För säkerhets skull, om vi inte skulle lyckas på andra försöket, känns det tryggt att ha ett gäng eskimåer som man kan använda sig av.
    Men måste vi då vänta länge med att få tillbaka fryst embryo?   
  • Maybe
    Bollaloll skrev 2012-11-01 20:17:00 följande:
    Nu är detta mitt första ivf-försök och jag har verkligen tagit en sak i taget och försökt att inte tänka så långt i förväg.

Men nu när jag sitter med nyinsatt i magen och förhoppningsvis några extra i frysen efter äggplocket så kna jag ändå inte låta bli att undra: hur går det till om blodprovet om 14 dagar visar att jag inte är gravid, dvs att försöket misslykas?

Från var i behandlingen börjar man om då liksom? För något nytt äggplock hoppas jag inte behövs t ex. Och är det upp till mig som patient att bestämma att vi kör på nytt försök direkt igen?  

Tinapina, så tråkigt. Kram på dig! 

Om du inte har några embryon i frysen så ska du sluta med vaggisar/crinone vid misslyckat försök och sen inväntar du blödning.

Sen fick vi börja om på nytt direkt på menscykeln efter.

Eftersom vi inte hade något i frysen så börjar vi nytt försök med sprutor och äggplock osv.

Jag vet inte riktigt hur det går till om man har embryon i frysen.
  • Maybe
    "Det är tyvärr så många som ringer att vi måste be dig lägga på"

Fan va trött jag blir!! 
    Det finns massor med sjuksköterskor som kan tänka sig att jobba på RMC med att svara i telefon.
    Varför anställer de inte en till om det är så uppenbart behov av det?   
  • Maybe

Tany:
    Jag tar första sprutan imorgon och vul på tisdag. På andra ivf alltså 

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö