• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Libra1 skrev 2012-12-12 09:52:54 följande:
    Oftast är hcg avvikande om det är utomkvedes. Då följer de upp dig tills de fått rätt på varför.

Ok skönt att veta
  • Maybe

Sessan: Fy va jobbigt! Tillåt dig att bryta ihop för det måste man få göra...
    Varför tror du att ni måste vänta till juni??? 

• Maybe

Vid mitt första ET så gjorde läkaren ett snabbt vul direkt efter insättningen för att kolla så att embryot satt rätt.
    Vid andra ET hade jag en annan läkare och han gjorde inget vul, vi frågade men han sa nej.

Varför fick vi det vid första och inte andra?   Det kan såklart inte ni veta men jag undrar om ni andra fått vid alla ET?  

• Maybe
    Försöker1 skrev 2012-12-13 15:54:23 följande:
    Maybe: jag gjorde inte vul vid ET, har läst på internet att man bör göra vul vid ET. Läkarna gör väl som de själva tycker.

Det är just så jag tänker, vul skadar inte och man kan likabra göra det så man vet att allt ser bra ut och sitter på rätt plats. Kunde inte den läkaren offra två minuter och göra vul?
    Suck...

Om inte detta tar sig hoppas jag att vi får en annan läkare nästa gång   
  • Maybe

första gången hade jag Britt och då gjorde hon vul, denna gången hade jag krystoff och han gjorde det inte.
    Någon som haft Krystoff? 

• Maybe
    Annanax skrev 2012-12-14 07:10:35 följande:
    Jag har haft krystoffv och han är den enda av mina fem försök som inte använt vul efter. Vi klickade inte alls och han fick under namnet "Doktor Robot" här hemma.

Jag gillade inte heller han. Vilken torrboll!!

När han skulle ge min sambo lokalbedövning i testikeln drog han inte för draperiet bakom sig så de som va utanför kunde se in. Han låg ju näck där mer eller mindre! Jag tänkte inte på det förrän min sambo sa det efteråt och min sambo bryr sig inte det minsta, han sa bara att det är så typiskt läkare...
    Om vi får Krystoff nästa gång, har vi rätt att be om någon annan då?
    Jag gillade han i början men inte nu längre...     
  • Maybe
    Strandhem skrev 2012-12-14 09:21:26 följande:
    Inte för att det direkt betyder något men jag tror Krystoff är chef för hela RMC.

Aleksander Giwercman är verksamhets för RMC.
    Giwercman ser ut som en utomjordning 
  • Maybe

Krystoff är säkert duktig på det han gör och många års erfarenhet osv men det verkar också som han är den enda som inte gör vul efter ET, han är inte speciellt bra med människor men det betyder inte att embryot är av sämre kvalitet för att det va han som satte in den.
    Jag trivdes dock inte med honom och vill ändå gärna ha en annan nästa gång.
    Han berättade inte heller på vul hur många blåsor och hur stora osv och hur hans plan va, vi fick räkna på skärmen själva och själva ställa frågor.   

• Maybe
    Strandhem skrev 2012-12-14 10:43:56 följande:
    Har alltid undrat hur en utomjording ser ut
    ) är han också doktor?

Gå in på hemsidan och på första sidan till höger står det "personal". Där kan du titta på de olika läkarna osv.
    Jag tycker han ser så rolig ut. Absolut ingenting illa menat mot honom men jag tycker faktiskt det Glad

Sen undrar jag i allmänhet, vart är humorn hos läkarna??? Om patienten skojar och försöker lätta upp stämningen kan de väl hänga på istället för o se sura ut? Situationen är tillräckligt jobbig och ibland kanske man behöver lite humor...     
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö