• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pärla84 skrev 2012-09-28 20:53:10 följande:
    Hej! När man gör en ivf behandling, vilken tid på dygnet tar man hormoninjektionerna? Eller är det bara viktigt att man tar den samma tid varje dag? Tar man en eller flera sprutor?
    På kvällen bör man ta dom =)
    En sjuksköterska går igenom hur sprutor fungerar och vilken/vilka du ska ta. Det är individuellt 
  • Maybe
    Libra1 skrev 2012-09-28 21:02:48 följande:
    Maybe: Har ingen erfarenhet av korta tyvärr. Kanske någon på Kvinnokliniken vet?

Pärla84: Det är lite olika. Jag tog endast en spruta, Gonal-F, och den ska man ta på kvällen. :)

Är där någon på kvinnokliniken en lördag?
    Vart ringer man då? Jag är såååå förvirrad!

Jag tror det slutat blöda nu...    
  • Maybe
    Libra1 skrev 2012-09-28 21:18:13 följande:
    Maybe: Vet inte om de svarar i växeln. Men annars har gynakuten alltid öppet. :)
    Om det fortfarande blöder imorgon bitti ringer jag gyn akut eller nåt Glad
    Om det inte kommer mer än de bruna flytningarna va det ju bara en liten mellanblödning, då är allt som vanligt`??? 
  • Maybe

Det har inte kommit något inatt, varken blod eller bruna flytningar.
    Jag tar ingen annan medicin förutom folsyra och B12-vitaminer.
    Att jag har ont i nedre magen kan även bero på att jag är lite förstoppad...
    Om det kommer mer får jag försöka få tag i någon. Min sambo säger att mensen kom helt enkelt för tidigt denna gången och det är ingen fara. 
    Eller så är det bara en liten mellanblödning och mensen kommer som vanligt.

Fridalila: kortfattat. Min sambo får inte ut några spermier...   

• Maybe
    Maybe skrev 2012-09-29 09:04:10 följande:
    Det har inte kommit något inatt, varken blod eller bruna flytningar.
    Jag tar ingen annan medicin förutom folsyra och B12-vitaminer.
    Att jag har ont i nedre magen kan även bero på att jag är lite förstoppad...
    Om det kommer mer får jag försöka få tag i någon. Min sambo säger att mensen kom helt enkelt för tidigt denna gången och det är ingen fara. 
    Eller så är det bara en liten mellanblödning och mensen kommer som vanligt.

Fridalila: kortfattat. Min sambo får inte ut några spermier...   

Han har en sjukdom som heter cystisk fibros. Den har satt sig på sädesledarna och täppt igen dom. Det är lite komplicerat och är inte helt 100 själv om jag ska va ärlig. Det är en ärftlig sjukdom och alltså risk för att våra barn får det.
  • Maybe
    fridalilla skrev 2012-09-30 01:53:26 följande:

Usch vad jobbigt. :( är det en farlig sjukdom?

Nädå, inte i hans fall. Det är en ärftlig sjukdom dock...
  • Maybe

Jag fick mens idag, en dag för tidigt.
    Jag ska ringa RMC imorgon bitti och prata med dom och jag antar jag börjar spruta imorgon Glad 

• Maybe
    Jag ska göra korta metoden och ska ta första sprutan ikväll. Gonal-F
    Jag hade tänkt ta kl 21  varje kväll men på fredag ska jag jobba natt och går hemifrån strax efter 19.
    Kan jag ta sprutorna redan kl 19 den dagen eller måste jag ta med mig sprutorna till jobbet?
    På fredag börjar jag spruta med både Orgalutran och Gonal-F... 
  • Maybe
    TheMrs81 skrev 2012-10-02 18:20:13 följande:
    Ni andra som gör eller snart ska göra IVF, vad har ni för "problem" som gör att ni behöver göra IVF.

När vi gjorde vår infertilitetsutredning visade det sig att jag har myom och sedan även endometrios. Så jag har haft en lång resa för att försöka bli av med de som satt i vägen och påverkade våra chanser att bli gravida. Så efter fyra operationer sen dec förra året är det nu dags för IVF.

Vore spännande att höra era andras historier?

Vill någon förresten hjälpa mig att lägga in mig på listan, spraystart 18 okt. 
    Det är inget fel på mig men min sambo har ingen passage i sädesledarna. (en ärftlig grej som har o göra med en mutation på en gen och cystisk fibros)
    Han "skjuter blankt" så det finns ingen chans alls att vi lyckas på egen hand.
    Blir ICSI för oss  
  • Maybe

Det är en ganska ordentlig luftbubbla i alla orgalutran.sprutorna.
    Ska det vara så? Ska jag bara trycka in nålen i magen och trycka i allt?
    Hitills har min sambo varit med mig och har har absolut koll på läget med Gonal-F iallafall, men orgalutran måste jag ta på jobbet första gången på fredag och jag är lite nervös att det ska bli fel. 

Ni som tagit orgalutran, har det varit luftbubbla i sprutorna och har ni fått ta bort den först då????  

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö