• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-02-24 17:38:29 följande:
    Så kan man se på saken. Jag vill bara lyfta en tanke. Måste man rangordna? Har inte varje individ rätt att äga sina egna känslor och få lov att få lov att känna som den vill utan att få sina känslor bedömda? Ska man rangordna så är där ju alltid någon som har det värre.. ;)
    Nej, såklart man inte ska behöva rangordna. Jag förstår hur du menar. Men jag läser ofta i trådarna om hur jobbig ruvningen är, så då väljer jag att berätta vad jag kände när jag ruvade. Särskilt till de som inte kommit till ruvning. Jag tror det kan vara bra för dem att läsa en annan sida än att de ska tro att det kommer bli ännu värre. Det var allt Det handlar absolut inte om "vem som har det värst".
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-02-24 21:02:33 följande:

Jag säger som pusheen lycka till imorgon :)

Tack kära ni! Jag är lite nervös. Har samma känsla i kroppen som när man skulle skriva en tenta eller resa. Det blir nov bra. Tack för allt pepp här om dagen med. Jag har bara er som förstår hur jobbigt detta är och det känns väldigt värdefullt!

Hur känner du dig Pusheen såhär några dagar efter både plock och insättning?

Är det dags för insättning imorgon Cina?

Kramar till er!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-25 07:38:07 följande:

Tack kära ni! Jag är lite nervös. Har samma känsla i kroppen som när man skulle skriva en tenta eller resa. Det blir nov bra. Tack för allt pepp här om dagen med. Jag har bara er som förstår hur jobbigt detta är och det känns väldigt värdefullt!

Hur känner du dig Pusheen såhär några dagar efter både plock och insättning?

Är det dags för insättning imorgon Cina?

Kramar till er!

Jo tack Kajo, jag mår bra! Mådde oväntat bra efter plocket :) Förra gången var hemsk så jag är positivt överraskad denna gången.

Ruvningen går som det går.. Kastas mellan hopp och förtvivlan! Igår hade jag så ont i huvudet på kvällen så jag tror jag glömde kvällslutinusen :( Så nu nojar jag över det. Men jag kanske tog den.. Jag vet inte! Kom lite rester av den nu i morse så jag hade iallafall lite kvar där inne :) Får försöka släppa det nu!

Håller tummarna för er idag!

Kram
  • frkvilljunu

Så ledsen och besviken!

Kommer in för vul och det första läkaren säger - ja ditt blodprov visade lite lågt värde därför du fick höja dosen.

Ursäkta? Jag har INTE FÅTT VETA ATT JAG SKULLE HÖJA!!! ingen ringde som de skulle om det var något.ingen info på mina vårdkontakter. ingenting.

vul visade 1 stackars blåsa som var typ 12 13.

nä 2 dagars höjning kanske inte hade hunnit göra någon jätte skillnad . så trött och besviken. fy fan vad detta sliter på psyket på en.

• Pusheen
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 09:47:34 följande:

Så ledsen och besviken!

Kommer in för vul och det första läkaren säger - ja ditt blodprov visade lite lågt värde därför du fick höja dosen.

Ursäkta? Jag har INTE FÅTT VETA ATT JAG SKULLE HÖJA!!! ingen ringde som de skulle om det var något.ingen info på mina vårdkontakter. ingenting.

nä 2 dagars höjning kanske inte hade hunnit göra någon jätte skillnad . så trött och besviken. fy fan vad detta sliter på psyket på en.

Men vad säger du! Stackars dig! <3

Kravet för att det ska bli äp är tre blåsor, det sa de till mig en gång.

Jag hade tre blåsor vid de två första försöken.

Sa de något om hur ni skulle gå vidare? Eller är du i början av behandlingen så kanske det finns hopp om att fler kan komma att utvecklas?

Fy, ja det tär på en så mycket. Jag är typ rädd inför varje vul.

Detta får ju de ta på sig och ska inte "kosta" er något mer än vad det redan gjort känslomässigt.. :(

Kram
  • Regnbågsdröm

Så ledsen och besviken!

De skulle alltså ringa men glömde bort det? Alltså fan vad arg jag blir!!

Två dagars höjning hade absolut kunnat ge mer. Men eftersom du har bara en blåsa som ändå är ganska stor, så hade risken kanske varit att den dragit iväg och att de eventuella nya blåsor som bildats inte hunnit ifatt. Vad säger RMC nu då? Hur ska ni fortsätta?
  • Mella79

Vad händer nu då? Höja mer?

Regnbågsdröm skrev 2016-02-25 11:27:11 följande:

De skulle alltså ringa men glömde bort det? Alltså fan vad arg jag blir!!

Två dagars höjning hade absolut kunnat ge mer. Men eftersom du har bara en blåsa som ändå är ganska stor, så hade risken kanske varit att den dragit iväg och att de eventuella nya blåsor som bildats inte hunnit ifatt. Vad säger RMC nu då? Hur ska ni fortsätta?

• Cina84

Så ledsen och besviken!

Ett sånt misstag är inte ok! Denna process kostar pengar, tid och främst en massa energi så det får inte lov att ske sådana misstag! :(. Jag håller helt med pusheen, om det inte går vägen denna gång då ska det inte heller räknas som ett försök. Jag tycker nog att det bör anmälas för att det ska redas ut var det gått fel och åtgärdas så att det inte händer igen.

Massa kramar till dig <3
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-02-25 15:43:12 följande:
    Ett sånt misstag är inte ok! Denna process kostar pengar, tid och främst en massa energi så det får inte lov att ske sådana misstag! :(. Jag håller helt med pusheen, om det inte går vägen denna gång då ska det inte heller räknas som ett försök. Jag tycker nog att det bör anmälas för att det ska redas ut var det gått fel och åtgärdas så att det inte händer igen.

Massa kramar till dig <3
    Det kommer absolut gillas som ett försök om det går hela vägen till ÄP. Går det inte dit så gills det ändå inte som ett försök. Då är det "bara" tiden och känslorna som får ta smällen.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö