• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-26 18:32:16 följande:

Skönt att höra att allt gått bra!

Nu får vi knipa utav bara h..

Det är såå svårt att hålla tankarna i styr. Det är väl det svåraste med ruvningen tycker jag.

Jag har än så länge kunnat hålla mig ganska positiv men ju mer jag närmar mig rd 12 som verkar vara domedagen för mig då ju blödningen alltid kommer den dagen, så känner jag att jag ställer om för att skydda mig själv och blir mer negativ. Ja ja, man får försöka så gott det går. Det blir som det blir.

Kram och trevlig helg!

Jag ska knipa allt vad det går ;). Jo du har helt rätt, det blir som det blir oavsett vad jag tänker så därför måste jag vara snäll mot mig och tänka positivt( eller inte alls) tänk om det fanns ett ivfpiller som stängde av tankeverksamheten under försöken ;).

Vilken rd är du på nu igen?

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-26 18:46:27 följande:

Jag ska knipa allt vad det går ;). Jo du har helt rätt, det blir som det blir oavsett vad jag tänker så därför måste jag vara snäll mot mig och tänka positivt( eller inte alls) tänk om det fanns ett ivfpiller som stängde av tankeverksamheten under försöken ;).

Vilken rd är du på nu igen?

Kram

Ja tack! Ett sånt piller till mig tack :)

Hmm, idag är det en vecka sen jag gjorde ET så dag 7 va?

Har varit snäll mot mig själv och varit hemma hela veckan men nästa vecka tänker jag jobba.

Kram!
  • Pusheen

Nää, ska jag räkna som jag gjort innan så är det dag nio idag(lördag)!

RMC räknar ju återföringsdagen som dag ett och så har jag räknat de andra gångerna. Lite snurrig där :)

Försöker att inte räkna för mkt utan bara sikta in mig på td! :)

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-27 05:10:25 följande:

Nää, ska jag räkna som jag gjort innan så är det dag nio idag(lördag)!

RMC räknar ju återföringsdagen som dag ett och så har jag räknat de andra gångerna. Lite snurrig där :)

Försöker att inte räkna för mkt utan bara sikta in mig på td! :)

Men då ligger jag inte så långt efter dig :). Jag har Td 9/3 men om mensen kommer gör den det till helgen. Själv då? ( har du skrivit det tidigare så skyller jag på tillfällig minnesförlust;) )

Kajo, Hur gick det med befruktningen?
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-02-27 08:21:42 följande:
    Men då ligger jag inte så långt efter dig :). Jag har Td 9/3 men om mensen kommer gör den det till helgen. Själv då? ( har du skrivit det tidigare så skyller jag på tillfällig minnesförlust;) )

Åh vad kul med ruvning! Nu vill jag också få tillbaka. Hur fantastiskt det än är att man har ett miniliv dör inne så känns det som den värsta tiden också. Det kommer bli min 7e ruvning och jag är livrädd, nu måste fet bara fästa.

Jag får tillbaka på tisdag! Befruktningen gick bra, 7 små som ligger och växer i ett skåp. Jag känner mig dock förskyld, är lite nåjig för det.

Hur mår ni?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-26 04:01:11 följande:
    Så har jag känt varje gång! Kan knappt gå för att det känns som att hela paketet där rör sig i otakt med kroppen.

Du repar dig säkert fint :)

Hur upplevde du plocket hos dem?

Håller tummarna för dig!
    Dom är väldigt gulliga! Men jag tyckte det gjorde ganska ont. Doktorn pausade en gång och så fick jag lite mer morfin. Vad tyckte du?
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-27 08:21:42 följande:

Jag har td 7/3. Inte sagt tidigare så du kan vara lugn.. Tror jag.. Nu minns inte jag! Haha.

Min mens kommer på tisdag eller onsdag om den kommer.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-27 10:00:41 följande:

Dom är väldigt gulliga! Men jag tyckte det gjorde ganska ont. Doktorn pausade en gång och så fick jag lite mer morfin. Vad tyckte du?

Men oj så bra befruktning! Inte dåligt.

Men ja, de ska fästa med.. Hoppas att det funkar denna gången!

Vem gjorde plocket på dig? Gjorde ganska ont men det var nog värre de gångerna på rmc. Tror det bara är olika från gång till gång och att det kanske inte beror jättemycket på vem som gör det?
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-27 09:59:13 följande:

Åh vad kul med ruvning! Nu vill jag också få tillbaka. Hur fantastiskt det än är att man har ett miniliv dör inne så känns det som den värsta tiden också. Det kommer bli min 7e ruvning och jag är livrädd, nu måste fet bara fästa.

Jag får tillbaka på tisdag! Befruktningen gick bra, 7 små som ligger och växer i ett skåp. Jag känner mig dock förskyld, är lite nåjig för det.

Hur mår ni?

Ja, nu måste det väl ändå slå in! Det är inte en dag för sent. Hoppas :)

Vilken bra utdelning! Det måste kännas skönt :). Då är det riktigt nära nu sen är du med en nervig ruvare ;).

Kram
    Pusheen skrev 2016-02-27 10:22:12 följande:

Jag har td 7/3. Inte sagt tidigare så du kan vara lugn.. Tror jag.. Nu minns inte jag! Haha.

Min mens kommer på tisdag eller onsdag om den kommer.

Ha ha.. Du e rolig du ;). Då blir nästa vecka en nagelbitarvecka..
  • olssonJenny

Vad kul stort grattis till alla äggen;)

Har haft tre mög dagar där jag hatat typ allt. Har brutit ihop, skällt på sambon, har bara känt mej så misslyckad för att jag inte klara min ruvning:/ varför skall man ha dessa känslor. När skall man få känna den lyckan att få känna ett barn växa i magen..Någon annan som har haft samma känslor?!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö