olssonJenny skrev 2016-02-28 12:37:46 följande:
Vad kul stort grattis till alla äggen;)
Har haft tre mög dagar där jag hatat typ allt. Har brutit ihop, skällt på sambon, har bara känt mej så misslyckad för att jag inte klara min ruvning:/ varför skall man ha dessa känslor. När skall man få känna den lyckan att få känna ett barn växa i magen..Någon annan som har haft samma känslor?!
Som kajo skriver, du är inte ensam om att känna så. Och det är okej att få känna så ibland!
Kram
Kajo skrev 2016-02-28 13:10:43 följande:
Visst har man haft det! Flera ggr, du är INTE ensam om det. Det är viktigt att bryta ihop och "ta på" de känslorna. Min psykolog sa att man måste tillåta sig må dåligt och gräva i det värsta scenariot för att kunna ta sig upp igen. Jag har många ggr tänk tanken att "nä, jag kanske inte kommer bli mamma" och när jag tänkte det har det gjort väldigt ont. Jag tror det är viktigt att ta tag i det som gör ont, för tillslut gör det inte ont längre.
Däremot litar jag på sjukvården och är (nästan) övertygad om att alla i denna tråden kommer känna en fot eller en liten hand på insidan av våra magar snart. Det sista som lämnar oss är tro, hopp och kärlek. Karma helt enkelt! Jag skickar en massa positiv energi till dig idag <3
Dina ord går rätt in hos mig och är så sanna men ibland behöver man någon som säger det rätt ut. Tack! <3.
Skönt att det är bättre med magen :).
Kram