• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Mella79

Vi har ett försök kvar men det har gått åt skogen de två första så jag har inga större förhoppningar ! Jag tvekar om vi ska göra fler ivf efter denna el gå över till äggdonation !?!?

Pusheen skrev 2016-01-20 15:14:08 följande:

Har ni genomfört alla tre försök? Hmm.. Men om du känner dig förvirrad så kanske det skulle underlätta med samtalet?

Vi struntade i det. Jag kände lite att jag ville testa fler gånger oavsett vad de skulle ha sagt till oss. För min del tror jag fortfarande att vi ska kunna lyckas med vårt eget så jag ville bara köra på.

• Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-01-20 17:02:28 följande:

Vi har ett försök kvar men det har gått åt skogen de två första så jag har inga större förhoppningar ! Jag tvekar om vi ska göra fler ivf efter denna el gå över till äggdonation !?!?

Men kallar de er till samtal innan ni genomfört alla tre försöken? Försök det sista också! Det behövs bara ett guldägg! Kanske blir det nästa gång! Hur har era två tidigare försök slutat?
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-01-20 17:02:28 följande:

Tycker att du ska försöka en tredje gång. För min egen del så var det vid tredje försöket som allt vände. Åtminstone blev det mycket mycket bättre. Frågeställningar medicineringen? Jag vet inte vad du har fått för behandling innan men du kan ju alltid fråga och diskutera med dem för att få det så bra som möjligt i nästa behandling. Jag hade iaffafall försökt en gång till när det ändå är gratis. Sen ska man givetvis må så bra som möjligt..

Tänk om det blir tredje sista som allt klaffar?

Tror inte man får slutsamtal innan man har gjort tre försök?

Kram
  • Mella79

Jag har redan påbörjat 3 försöket med enanton ! Men jag tänker efter det ivf el äggdonation !?!? Kan de göra underverk privat ?

Pusheen skrev 2016-01-20 17:46:29 följande:

Tycker att du ska försöka en tredje gång. För min egen del så var det vid tredje försöket som allt vände. Åtminstone blev det mycket mycket bättre. Frågeställningar medicineringen? Jag vet inte vad du har fått för behandling innan men du kan ju alltid fråga och diskutera med dem för att få det så bra som möjligt i nästa behandling. Jag hade iaffafall försökt en gång till när det ändå är gratis. Sen ska man givetvis må så bra som möjligt..

Tänk om det blir tredje sista som allt klaffar?

Tror inte man får slutsamtal innan man har gjort tre försök?

Kram

• Pusheen
    Mella79 skrev 2016-01-20 18:01:54 följande:

Jag har redan påbörjat 3 försöket med enanton ! Men jag tänker efter det ivf el äggdonation !?!? Kan de göra underverk privat ?

Jaha okej.. Men ro detta försöket i hamn först innan du börjar tänka på annat. Förhoppningsvis så behöver du kanske inte ens tänka på det :)

Första besöket med läkarkonsultation inkl vul undersökning kostar där vi går 1200kr. Ni kan ju alltid boka ett besök för att se vad läkaren säger? Läkaren kanske föreslår saker som ni inte testat ännu. Ni kanske får upp hoppet igen som oss?
  • Mella79

Ja du har rätt! Va på cura för en sån konsultation för ett tag sen men fick inget bra intryck av de! Tänkte ta nordic ivf Limhamn isåfall! Var gick ni förresten ?

Pusheen skrev 2016-01-20 19:42:53 följande:

Jaha okej.. Men ro detta försöket i hamn först innan du börjar tänka på annat. Förhoppningsvis så behöver du kanske inte ens tänka på det :)

Första besöket med läkarkonsultation inkl vul undersökning kostar där vi går 1200kr. Ni kan ju alltid boka ett besök för att se vad läkaren säger? Läkaren kanske föreslår saker som ni inte testat ännu. Ni kanske får upp hoppet igen som oss?

• Pusheen
    Mella79 skrev 2016-01-20 20:16:10 följande:

Ja du har rätt! Va på cura för en sån konsultation för ett tag sen men fick inget bra intryck av de! Tänkte ta nordic ivf Limhamn isåfall! Var gick ni förresten ?

Vi har valt Nordic IVF. Superbra bemötande. Rekommenderar de starkt utefter den lilla erfarenheten jag har :)
  • Mella79

Tack alla för stöttningen ! Känner bara att allt är skit har svårt att hitta glädjen överhuvudtaget allt är trist och mörkt! Är hemma från jobb igen mår dåligt har konstant huvudvärk och svag i kroppen ! Någon som provat enanton?

• Pusheen
    Mella79 skrev 2016-01-22 16:08:16 följande:

Tack alla för stöttningen ! Känner bara att allt är skit har svårt att hitta glädjen överhuvudtaget allt är trist och mörkt! Är hemma från jobb igen mår dåligt har konstant huvudvärk och svag i kroppen ! Någon som provat enanton?

Fy vad jobbigt! Jag förstår dig. Jag hade också migrän dagligen och mådde skit. Sjukskriven fick jag också bli.

Ingen erfarenhet av enanton, vad gör den?
  • Libra1

Jag går på Nordic nu och upplever att man får lite bättre hjälp privat. De har mer tid att lyssna och är väldigt bra på att förklara och komma med alternativa behandlingssätt.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö