frkvilljunu skrev 2016-01-28 16:42:39 följande:
Lider med er!!
angående ivf med donerad sperma - har ni kollat dannmark?? det är ju lite annorlunda där och finns väldigt många kliniker att välja på. Prismässigt tror jag att det är lite billigare än i Sverige med men jag har mest kollat insemination tidigare så det ska jag väl låta va osagt. Avståndsmässigt så ligger ju köpenhamn väldigt enkelt till för oss i södra Sverige och ingen större skillnad mot malmö.
Men visst har ni ett äggplock kvar på RMC?
Nej, än så länge har vi inte direkt kollat någonting. Det är möjligt att det går i Danmark. Men problemet är att då blir det ytterligare en process efteråt, då sambon måste genomgå adoption av barnet. Vilket inte är alls så enkelt som det låter, utan också en process i sig. En stor anledning till att vi valde Sverige från början. Och för oss är det redan långt till Malmö, så blir ju en bit till till Danmark också. Men visst, i sammanhanget spelar ju inte det så stor roll. Men hoppas kunna hitta en klinik i Sverige som kan hjälpa oss. Tycker det är sjukt om det inte finns, men är rädd att det är så illa.
Men jo, visst har vi ett försök kvar på RMC. Känns mer som att hoppet börjar försvinna..