• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 11:35:00 följande:

Glöm min fråga tidigare. Ska på nytt UL igen på måndag. Äggblåsorna växer fint, men får fortsätta spruta ett tag till

Jag har sprutat i tolv dagar som mest :) Äp på dag 14! Hoppas på fortsatt fin utveckling för dig!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-01-07 20:55:38 följande:
    Jag har sprutat i tolv dagar som mest :) Äp på dag 14! Hoppas på fortsatt fin utveckling för dig!
    Det gjorde jag vid förra försöket också. 12 dagar alltså. Men är sjukt svårstimulerad, så det var därför. Började växa först när vi höjde till 450, så den här gången startade jag på det. Så blir nog inte fullt lika länge den här gången
  • Pusheen

Nu känns allt piss! På väg till jobbet första dagen efter sjukskrivningen.. Många kommer fråga hur det har gått.. Ska jag sägs att jsg har fått missfall? Jag har fått MISSFALL!! Plötsligt slog det mig! Vill inte vara ett offer men alla kommer se mig som ett. Jag som tänkte att jag tagit allt så bra.. Nu kom verkligheten ikapp på något sätt. Fatta hur nära vi var!

Jag känner mig säkert bättre sen när jag kommit igång under dagen.. Tankarna flög iväg nu i bilen. Tur att vi har tid redan nästa måndag på nya kliniken.

Ha en bra dag alla!

Kram

• Regnbågsdröm

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:02:47 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Härligt! Då hoppas vi på en bra skörd på torsdag :)
  • regnbagsbarn

Vad kul! Hoppas det blir många mogna och befruktade ägg! Håller tummarna! Kram
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2016-01-11 18:30:18 följande:
    Vad kul! Hoppas det blir många mogna och befruktade ägg! Håller tummarna! Kram
    Tack! Det hoppas förstås vi också
    Men allra mest för att något ska gå att sätta tillbaka. Livrädd för att det ska sluta på samma sätt som sist, att de inte delar sig. Vet att det är dumt att tänka på det nu, men det ligger ju och gror i bakhuvudet.

Hur går det för dig? Kram!
  • Cina84

[quote=76215276][quote-nick]Pusheen skrev 2016-01-11 06:55:50 följande:[/quote-nick]Nu känns allt piss! På väg till jobbet första dagen efter sjukskrivningen.. Många kommer fråga hur det har gått.. Ska jag sägs att jsg har fått missfall? Jag har fått MISSFALL!! Plötsligt slog det mig! Vill inte vara ett offer men alla kommer se mig som ett. Jag som tänkte att jag tagit allt så bra.. Nu kom verkligheten ikapp på något sätt. Fatta hur nära vi var!

Jag känner mig säkert bättre sen när jag kommit igång under dagen.. Tankarna flög iväg nu i bilen. Tur att vi har tid redan nästa måndag på nya kliniken.

Ha en bra dag alla!

Så svårt det kan vara att skriva något bra men jag gör ett försök.Hoppas du fick en bra dag och de var hänsynsfulla nog att inte fråga utan låta dig få avgöra det.

Det är mycket som rör sig i huvudet och jag tror vi är bra på att undvika tänka på det men det kommer över oss någon gång. Ni var nära och det är så jäkla surt ( så känner jag med) .En nystart är som du säger nära med nya möjligheter till ett litet gryn. Måste vara skönt att ni kunde få komma till så snabbt.

Jag tänker prova ansiktszonterapi. Det ska visst vara ett effektivt sätt att koppla av i tankarna. Det kan inte skada i alla fall.

Kram

• Cina84

Lycka till på torsdag :)
  • Mella79

Då startar man igen ! Fick kalla kårar när jag in på rmc efterbörserna 2,5 mån! Tog enanton spruta för första gången ! Någon som känns något efter att ha tagitdet ?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö