• Rosenäng

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Om någon som sitter vid dator vill uppdatera så får ni gärna lägga in mig på spraystart 28/9 sprutstart 15/10 och vul 22/10. :)

• Rosenäng

Kul att vi kommer följas åt sessan :) då kanske vi ses på rmc. Jag har tidigt på morgonen :D. Stort grattis till dig Cornelia, klart att det kommer gå vägen

• Rosenäng

Jag blir så ledsen för er Sessan och Cornelia, livet är så orättvist <3.

Jag var oxå på ÄP i måndags. Vi fick ut 15 ägg och 7 befruktades. Igår när vi kom till ET så fanns bara 3 ägg kvar. Precis innan vi skulle in på ET så fick vi frågan om vi ville sätta in 2 ägg. De förklarade att de väldigt sällan gör detta men eftersom vi haft så dåliga resultat tidigare så rekommenderade de oss detta trots riskerna med tvillinggraviditet. Vid våra två andra försök har vi fått ut över tjugo ägg men aldrig något befruktat.

Jag har läst att chansen att lyckas med ett ägg är 44%, sätter man in två stycken så är chansen 51%, så det ökar ju inte chansen jättemycket dock ville vi självklart sätta in två, hellre det än att de ska förfaras och ändå aldrig hamna i frysen med tanke på bortfallet som var under odlingen.

Efter vad du berättar Pysslan så tror jag absolut du också kan få två insatta, ta upp frågan redan vid VUL. Din statistik är ju skrämmande, att dte ska vara så stor skillnad på resultaten, undra vad det beror på att Nordic IVF Göteborg ligger i snitt på 50%.

Nu ruvar jag till slut på guldklimpar, men vågar knappt ens hoppas...
    Några tips på hur man får dem att stanna?

• Rosenäng

Tittar jag på datorn så syns hela mitt senaste inlägg, men på appen bara första meningen på båda... Störigt! Syns mitt inlägg?

• Rosenäng

I det inlägg som flera inte kan se skrev jag om att jag fick 2 ägg tillbaka i onsdags. Idag fick jag brev om att vårt tredje ägg inte klarade sig till frysen. Innebär det att äggen i magen också slutat dela sig tror ni?

• Rosenäng

Tack Libra, känns uppgivet nu vilket känns så irriterande, jag vill vara positiv. Egentligen vet jag ju att det är som du skriver.

• Rosenäng

Åh vad glad jag blir för era ord! Det är så skönt att ha andra som går igenom samma! Hoppfull, vi hoppas inte att det är vårt sista försök men våra två tidigare försök har gett mer än 20 ägg var gång utan någon befruktning, denna gång fick vi ut 15 och 7 var befruktade. Vid ET fanns endast 3 kvar men vi hoppas att detta goda resultat gör att rmc vill ge oss fler chanser. De satte in 2 pga av våra tidigare misslyckade försök och svårigheterna för äggen att ens bli befruktande. De har varit ganska tydliga med att det behövde hända något nu. Så underbart det måste vara tuttiluttan, helt rätt att man aldrig varit så här gravid innan :)

• Rosenäng
    Hoppfull2013 skrev 2013-11-01 23:55:25 följande:
    Rosenäng: Åh vad roligt att befruktningen äntligen lyckades! Kommer ihåg er historia nu... Gjorde ni en annan behandling den här gången? Är lite nyfiken eftersom vi också bara lyckats komma till ET en gång av tre försök. Har ju hört att de oftast bara sätter tillbaka två vid sista försöket men när det bara blir avbrutna försök kommer man ju aldrig dit...
    Ja, det känns bra att det äntligen blev något befruktat, förhoppningsvis gör detta att rmc inte ger upp om oss ännu. De två första gångerna körde vi kort protokoll med gonal f och puregon. Nu körde vi långa med synarela och Puregon. De satte tillbaka två pga våra tidigare dåliga resultat och att vi kanske inte får befruktade ägg igen samt att de var inte av toppkvalite. De sa att båda var fina och kunde absolut resultera i graviditet men det kan tydligen se bättre ut. Har ni testat olika behandlingar och vilken har gett er bäst resultat?
  • Rosenäng
    Sessan 83 K skrev 2013-11-02 09:10:21 följande:
    hurra hurra hurra min man och jag friar ett år på RMC idag..... ( Ja jag är ironisk )

Vårt resultat hitills är skrämmande.....

1 försöket = 1 ägg = negativt ( dock av toppkvalitet )
    2 försöket=0 ägg
    3 försöket 7 ägg= 1ägg till mig = negativt
    4 försöket=8 ägg= två befruktas, men klarar sig inte= 0 till mig
    5 försöket= 7 ägg= ett befruktat…. men klarar sig inte = 0 till mig

Vi har aldrig fått några ägg till frysen utan kört ny stimulering varje gång.

stort grattis till er andra som det går bra för här i tråden{#emotions_dlg.flower}

Så tråkigt Sessan, jag förstår hur uppgivet det kan kännas. Vi besökte också rmc för första gången i nov förra året, minns inte dagen. Jag förstår inte själv var man får kraft ifrån att börja om var gång, men vi är starka! Vår tur måste komma!
  • Rosenäng

Jag hade samma som du hoppfull, jag ringde inte vid mens utan körde på enligt planen jag fått.

• Rosenäng
    Hoppfull2013 skrev 2013-11-04 19:46:27 följande:
    Vi har kört korta protokollet med gonal-f varje gång. Första gången blev det många ägg men ingen befruktning, Andra gången gjorde vi ICSI och allt såg jättebra ut. Vi fick tillbaka ett ägg, plus på stickan i några dagar men tyvärr för lågt hcg-värde vid testdagen. Tredje gången fick vi bara ut 4 ägg, kanske pga av att vi fick börja med sprutorna en dag senare för att ÄP inte skulle krocka med midsommar (vilket det gjorde ändå eftersom vi fick göra ÄP på midsommardagen). Då gjordes det också ICSI men tyvärr överlevde inte äggen till ET. Den här gången kör vi långa protokollet med synarela och gonal-f. Tyvärr har vi inte jättestort hopp att vi kommer till ET den här gången heller... Läkaren som vi pratade med efter sista försöket uttryckte sig lite klumpigt då hon sa att vi inte haft så stor framgång tidigare men att de beslutat sig för att ge oss en chans till... Lite tråkigt att höra då de tidigare sagt att allt såg så bra ut vid andra försöket...

Men lite hopp ger det att höra att det lyckades för er den här gången! Glad Hur går det med ruvandet?
    Så märkligt att ni fått köra Gonal F var gång, vill de inte testa olika om ni inte lyckats? Jag tror att det är bra att ni får köra långa denna gången, tror absolut att det var det som hjälpte oss. Vi har också kört ICSI de två senaste gångerna. Jag förstår precis hur du känner om rädslan att inte komma till ET. Läkarna har flera gånger hintat om att detta inte ser bra ut pga tidigare behandlingar, tom vid ET. Så våra förhoppningar är inte så höga. Vi har inte fått någon förklaring till vår barnlöshet vilket känns ännu mer frustrerande. Sedan förra försöket i somras hade vi nästan helt ställt in oss på att detta försök också skulle sluta med inga befruktade ägg och att vi skulle bli erbjudna ÄD. Har läst på massor om detta och hitta väldigt intressant info om att barnet kan likna sin mamma trots allt, sk epigenetik. Så bara att det åtminstonne har funnits "något" som är gjort av oss båda känns härligt.

Tja du ruvandet,  pendlar konstant mellan hopp och förtvivlan. De senaste dagarna har sviterna efter ÄP lagt sig så har inte ont efter det eller är lika svullen längre. Igår kväll kände jag hugg på ett och samma ställe i livmoderna under en ganska lång tid. Enligt google, som används till fördärvet, så kan detta vara att ägget fäster som ofta sker på befrukningsdag 7 och RD 4, vilket det var igår. Enligt andra sidor så ska ägget fästa inom 48 h för att det inte ska vara kört så jag är rådvill. Det kan ju dessutom ha varit något helt annat jag känt... För övrigt så känner jag mig ganska som vanligt. Har tesdag 12/11 men funderar på att tjuvtesta på söndag... Vi får se!
  • Rosenäng

Mjeja- varje gång har jag fått många fler blåsor än vad flesta vul visar så det behöver inte betyda något. Är på RD 7 idag och tydliga menstecken :( migränkänningar igår och även nästintill konstant mensvärk sedan igår kväll. Tappar modet lite här...

• Rosenäng

Så roligt Mirabell! Kunde inte låta bli att testa imorse på RD 8, har bara ett grav test som ska sparas till senare men massor av ältester. Enligt testlagret ger de utslag även på hcg. Och minsann, ett svagt sträck! Känner mig helt galen som testar redan och med ältest men tänk så är det sant?

• Rosenäng

Clearblue digital visar GRAVID! Oj som jag hoppas att den/de lilla stannar. Vågar inte riktigt vara glad ännu.

• Rosenäng

Så kul med befruktat ägg Ingen! Skönt för er Sessan med ny plan att se fram emot och jag förstår att det är skönt med en liten paus. Jag har en fundering till er kloka tjejer, är i v 5 idag och gjort blodprov på rmc, får svar i em. men hoppas det visar samma som mina tjuvtester! Jag använde av crinone fram tills igår sen tog paketet slut eftersom jag använde en dos vid förra försöket. Frågade rmc idag om jag skulle hämta ut ett paket till som jag redan fått recept på. Och ja visst de kunde jag för att ta sista dosen idag. Men frågan är, ska jag fortsätta att ta slut på hela paketet tycker ni? Enl rmc så ska man ju sluta vid plus och när jag ställde frågan fick jag inget direkt bra svar. De var typ att alla inte väljer att följa deras rekommendationer och att de inte kan skräddarsy behandlingar för att folk är rädda för mf. Men som jag förstått det får folk med flera mf bakom sig ibland crinone fram till v. 12. Vad tycker ni?

• Rosenäng

Ingen jag tjuvtestade rd8. Fick ett svagt svagt streck som blev starkare efter var dag. Vet att det var supertidigt men jag anade att det skulle vara positivt eftersom jag tror jag kände ägget fästa på rd4. Kraftiga hugg på ett och samma ställe samt att det stramade. Jag kände sen av exakt den punkten flera gånger följande dagar.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö