Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Hoppfull, hur har det gått? Eftersom du uppdaterat listan gissar jag att det inte gått så bra...
Jag vet hur du känner dig. Vi fick ju inget befruktat på två försök med 20 ägg var gång.
Läkaren som ringde upp efter att äggen inte blivit befruktade sa dessutom att vi kanske inte skulle få fler försök nu eftersom vi inte fått befruktning på två gånger men att de skulle prata igenom detta på ett läkarmöte.
I cirka 2 veckor gick jag runt och kände att framtiden var helt svart, de hade lika gärna kunnat säga till mig att jag hade cancer och inte hade länge kvar att leva. Det har varit oerhört mycket tårar, livet har känts så orättvis och ja, ni förstår. Har fått gå hem från jobbet då folk inte kunnat låta bli att fråga när det är dags för mig! Grr....! Famförallt har jag känt mig så himla ensam, känns som vi är de sämsta av de sämsta som inte ens kan få befruktade ägg :(
Förra veckan fick jag tack och lov veta att vi får ett försök till och det som nu fått mig att kunna se ett litet ljus igen är TCM, Traditionell kinesisk medicin. De ser på kroppen på ett helt annat sätt än västerlänsk medicin. Många beskriver att de fungerat jättebra, har försökt hitta någon som det inte fungerat på men inte lyckats... Ja, man griper kanske efter halmstrå men detta känns som en bra grej. Både äggkvalite och sperma kan förbättras avsevärt och en del lyckas även på naturlig väg. Har begärt ut journalerna ifrån RMC och ska på ett första på möte i alla fall och se vad de säger och vad de tror sig kunna göra.