• Rosenäng

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Sista vul idag och äp på måndag, de kunde se 18 blåsor så verkar som det blir lika stor skörd som sist då jag fick ut 22 st ägg. Hoppas att dessa blir befruktade åtminstone. Jag fick ju menopur denna gång för att få färre ägg, någon som fått lika många med menopur som gonal f? Njut av sommaren Sindyrella, det får bli nya tag till hösten. Lycka till med ruvningen Pysslan!

• Rosenäng

Tack Hoppfull :) det är riktigt pirrigt nu. Förra äp va mycket smärtsamt så denna gång ska jag få annan typ av smärtstillande. Denna gången kommer vi att få befruktade ägg! Så måste det bli. CarMa, via landstinget betalar du enbart ca 1500:- för medicinerna och 1000:- för läkarbesöket sen tar högkostnadsskyddet vid.

• Rosenäng

Lycka till med ruvningen Diana, önskar dig en riktigt skön semester! Grattis till plusset Katziki! På äp idag fick de ut 20 ägg, det blir icsi på alla. Någon som har erfarenhet och fått många befruktade? Har väldigt ont och är lite orolig för överstimulering. Men hoppas det onda är över tills imon och att mina ägg delat sig och haft det bra i rmcs vaggor inatt.

• Rosenäng

Så bra att ni kände er trygga med Margaretas råd Diana. Jag håller med om att hon är super och man känner att hon verkligen vill väl. Jag hade henne på äp idag. Det låter bra att icsi fungerade så bra för er Hoppfull! Vi fick inga befruktade av 22 sist så ny hoppas vi på lika bra resultat som ni fick.

• Rosenäng

Av mina 20 kunde 16 befruktas och endast ETT av dessa blev faktiskt befruktade. Ska ringa 8,30 för att se om det överlevt natten. När ska vår otur ta slut... jag vet att det enbart behövs ett... Men hur stor är chansen att detta faktiskt överlever? Jag känner mig så ledsen och uppgiven. Jag svårt att tro att det skulle bli ET imorgon.

• Rosenäng

Vi har inte pratat med läkare ännu, fick bara besked av sköterska imorse om resultatet så vet inte varför det har blivit så här. Antar att jag blir uppringd av läkare imorgon om vårt lilla ägg inte klarar sig. Det känns som man inte får veta hela sanningen, att de vill att man ska vara positiv och därför inte behöver veta allt. Just nu är jag mest rädd för att de ska säga att vi inte får fler försök, att de tycker att det är lönlöst att vi fick ut 22 och nu 20 med enbart ett befruktat. Läste om någon annan som inte fick befruktade ägg på två försök och inte fick fler... Men men, vi har ju förhoppningsvis ett guldägg som väntar på oss. Jag vill så gärna få tillbaka det imorgon. Förstår inte hur man ska orka gå vidare... Tänk om det aldrig blir vår tur. Just nu känns adoption så himla långt borta, hur tänker ni andra?   

• Rosenäng
    Hoppfull2013 skrev 2013-06-04 20:33:16 följande:
    Det skulle ju vara jättetråkigt om ni inte skulle få fler försök, för ni har ju inte förbrukat era poäng ännu...och ett blev ju faktiskt befruktat (även om det inte skulle klara sig, men det hoppas vi så klart inte) och då kan de ju bara ge upp om er, tycker man ju! Och många ägg är ju inte alltid positivt som jag har förstått det, så då kanske de satsar på färre antal nästa gång men med bättre kvalité! Men ge inte upp hoppet ännu! Ni vet inte förrän imorgon!

Vi har pratat lite löst om adoption några gånger men för vår del känns det för sent när man vet att det är flera års väntetid (vi är 38 och 40). Men hade vi varit lite yngre hade vi nog kollat upp möjligheterna.... Men samtidigt vill man ju så gärna att detta ska lyckas och man hoppas ju så och då tror jag man drar sig för att ta det steget fullt ut.  

Poängen är egentligen inte förbrukade förens de gjort ET sa de sist, så jag hoppas att vi får försöka lite till. Denna gången försökte de satsa på färre ägg med menopur istället men blev nog inte riktigt som de tänkt sig. Får se hur de gör tills nästa gång.

Förhoppningsvis blir det förstås ingen nästa gång, vi hoppas ju såklart på detta lilla ända ägget. Vi tänker att om det varit så starkt och blivit befruktad när 40 andra inte klarade av det måste det ju vara starkt! Kommer bli en lång natt.

Tror du har en poäng där med adoption, man vill så gärna att detta ska gå och vill därför inte ta steget med adoption.
  • Rosenäng

Tack för era tröstande ord. 

Läkaren ringde nu på eftermiddagen och meddelade att de ska diskutera vårt ärende på ett läkarmöte för att se hur vi ska gå vidare med vår dåliga befruktningsgrad.   Ena alternativet var att vi inte ska få fler behandlingar. Hur i hela fridens namn går man vidare i livet när man för första gången får höra att man kanske inte kommer få egna barn? Det känns som hela världen stannat. Jag är bara 26 år, detta känns helt overkligt. De har aldrig uttalat någon diagnos för oss, ena gången var sambons spermier under 20 milj och denna gången sa de att det fanns morfologi på äggen, vilket verkar vara något med formen har jag fått googla mig till. Någon som har lyckas med dåliga ägg? Ska ringa dem vid nästa mens och höra vad de kommit fram till, jag ber till gud att vi får minst en behandling till i alla fall. 

• Rosenäng

Hej, vi har nu fått besked om att vi kommer få göra en ytterligare behandling trots obefruktade ägg vid våra tidigare besök. Denna gången blir det långt protokoll. Jag funderar över att testa TCM denna gång med akupunktur och örter. Är det någon som har erfarenhet av detta? Tänkte gå till Wallmarks i Malmö. Har hört mycket gott om detta men känner mig fortfarande lite skeptisk...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö