• Rosenäng

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Grattis grattis Malphie!!! Så glad jag bli för din skull! Efter mitt första möte idag kan jag meddela att sprutstart blir v 5 och äggplock v 7. :) känns jättekul, men samtidigt påbörjas en ny period av väntan... Hoppas oxå kunna gå med i gravidklubben snart.

• Rosenäng

Hej tjejer, här händer massa ser jag. Har varit bortrest några dagar. Vi har flyttat fram vår behandlingsstart 1 mån. Vi hade en resa inplanerad som vi hade bestämt oss för att avboka om det skulle krocka.. Men efter att vi diskuterat igen så bestämde vi såhär. Ja vet att det bara är en månad men det känns så väldigt väldigt tungt att vänta ytterligare. Hoppas vi tagit rätt beslut och att jag kan njuta av resan. Ny sprutstart v 9 och ÄP v11. Gulliga Tany vill du ändra? Blir knasigt när jag försöker också. Stor kram till era alla starka tjejer!

• Rosenäng

Hej tjejer, här händer det grejer. Jag har hållt mig borta ett tag för att inte bli galen av väntan. Men nu är det äntligen dags! Har korta protokollet och tar första sprutan på torsdag. VUL på måndag. Jag är så glad och förväntansfull!

• Rosenäng

Förstår att du är spänd och nyfiken Strandhem, jag håller mina tummar för dig. Är det någon av er som tagit Orgalutran? Jag ska ta första dosen av den ikväll men känner mig väldigt rädd för denna bamsespruta. Det står att man först ska suga in så man ser att det inte kommer in ngt blod i sputan och man träffat ett kärl. Hur mycket ska man suga in? kanske är svårt att förklara, men jag tänker att om man inte träffat ett kärl, vad är det man suger in då :/? Undrar också om ni upplevde att denna gjorde ont, är ju väldigt mycket vätska man ska spruta in...

• Rosenäng

Tack för ditt svar Hoppfull2013! Jag känner mig genast modigare :) Jag personligen kommer nog inte tjuvtesta som det känns idag, om jag nu kommer så längt vill säga. Däremot hade jag velat få svar samma dag som jag gör testet. Nu har jag ju väldigt nära till RMC förstås. Hade jag haft långt att åka hade jag nog tjuvtestat hemma först sen gjort test på hemort och skickat iväg. Håller tummarna!

• Rosenäng
    Strandhem skrev 2013-03-03 14:18:42 följande:
    Rosenäng:
    det de menar att du ska göra kallas att aspirera. Det innebär att när du stuckit i sprutan i rätt läge så trycker du till den lite precis som om du skulle spruta in men du släpper den sen direkt istället, det blir då ett litet baksug och om du är i ett kärl får du in blod i sprutan. Om du får det dra tillbaka den bara lite och gör samma sak igen och då är du mest troligen inte i ett kärl och du kan injicera. Lycka till.

Tack Strandhem Glad! Imorgon är det dags för första VUL. Jag hoppas att det har hänt något. Det känns som det är full verksamhet i alla fall.
  • Rosenäng

Godmorgon, första VUL visade på endast en mätbar äggblåsa på 10mm. Jag hade nog väntat mig att flera äggblåsor. Gonal F höjs från 137 till 150, känns ganska högt. Vet inte om detta är bra eller dåligt, men spontant känns det inte som ett toppenresultat?

• Rosenäng

diana0101 skrev 2013-03-04 10:40:24 följande:

Vid mitt första vul hade det inte hänt mycket, få och små äggblåsor vad jag förstod det som. Man höjde dosen från 112,5 till 137,5. Jag känner fortfarande ingenting, precis som att det inte händer något alls därinne. Jag är så himla orolig! Hur har ni andra haft det, har ni oxå knappt känt någonting och sen visar det sig att det varit tillräckligt vid äggplocket med gott reslultat?

Tack Libra, då vet jag att jag ligger på en vanlig nivå av Gonal F ändå. Där fanns flera små blåsor också som dom trodde skulle växa till sig. Eftersom det inte hade hänt så mycket för dig heller Diana så kanske det är normalt. Läkarna verkade inte bekymrade och menade att det bara var första VUL. Får se vad som hänt tills torsdag när det är dags för nästa VUL. Jag har känt av att det hänt grejer hela tiden, det har inte gjort ont men en märklig känsla lixom som om de arbetar där inne. Därför trodde jag nog också att jag skulle ha flera och större blåsor. När har du nästa VUL Diana? Ska bli spännande att höra vad som hänt för dig.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö