• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hur är det när man går privat på RMC? Är det samma kö då?

• Libra1

Är inte Menopuren dyrare, så därför? Den ger ofta färre ägg men bättre kvalitet. Inget jag märkt direkt förutom att vi fick ett till frysen. Har inte fått det med Gonal-F.

• Libra1

Mirror: Vad skönt att de hörde av sig. Onsdag blir dag 5. Man räknar inte själva äggplocksdagen. :)

Tinapina: Ser allt bra ut så blir du utskriven. Sen får du själv kontakta Mvc. :)

• Libra1

Jag har gjort 3 IVF och det har inte gjort direkt ont. Obehagligt ibland och så kan det sticka till. Det beror nog på hur äggstockarna sitter. Morfin fungerar bra på mig. Blir både lugn och lullig. Lite dumt att de plockat bort Stesoliden (lugnande) innan och bytt ut till Postafen. Men man är mer klar i huvudet och kan följa äggplocket. :)

Nu sista gången blev jag lite mer svullen efteråt men hade inte så ont som första. Så det är nog lite olika det med. Har fått ut 12, 7 och 14 ägg.

Alla är så snälla och lyssnar på en till 100% så man behöver inte vara nervös egentligen. Men första gången är ju alltid läskig, vad det än är. :)

• Libra1

Har någon sett till listan förresten? Skulle vara kul att fylla på. Jag sitter med iPhone nu så kan inte.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö